رنگ دکوراسیون منزل ۲۰۲۳

رنگ دکوراسیون منزل ۲۰۲۳

رنگ دکوراسیون منزل ۲۰۲۳ ؛ ارغوانی تیره تلفیقی از جنب‌جوش و آرامش

رنگ دکوراسیون منزل ۲۰۲۳ مانند سال‌های گذشته از رنگ‌هایی انتخاب شده است که گرم بوده ولی با ترکیبی از طیف‌های ملایم همان رنگ، به یک تعادل خنثی رسیده است. ارغوانی تیره به عنوان رنگ سال ۲۰۲۳ انتخاب شده است ولی باید در نظر داشت که این رنگ وقتی که وارد فضای دکوراسیون منزل و اکسسوری‌ها می‌شود نیاز است که به هماهنگی و ترکیبی ایدئال با آن‌ها دست پیدا کند.

با فراگیر شدن بیماری کرونا که حدود ۲ سال روند طبیعی و روتین‌شده‌ی زندگی در جهان را تغییر داد بار دیگر توجهات بیشتری به دکوراسیون، اکسسوری، کاشی و سرامیک و رنگ دیوارهای منازل جلب شد. این بار باید این موارد علاوه بر زیبایی‌ای که همیشه مد نظر بوده به محیط منازل آرامش و حس سلامتی را نیز اضافه می‌کردند.

با توجه به این موارد انتخاب رنگ سال به خصوص رنگ دکوراسیون منزل ۲۰۲۳ از اهمیت بیشتری برخوردار است. طراحان داخلی، تولیدکنندگان مبلمان، تولیدکنندگان اکسسوری و تولیدکنندگان کاشی و سرامیک باید دقت بیشتری به خرج می‌دادند تا علاوه بر زیبایی و جذابیت همیشگی در صنعت، این بار حس سلامتی، تعادل و آرامش را نیز برای افراد فراهم کنند.

رنگ دکوراسیون منزل ۲۰۲۳رنگ سال ۲۰۲۳ ارغوانی تیره انتخاب شده است

در سال ۲۰۲۳ میلادی موسسه پنتون که هر ساله اقدام به برگزیدن و معرفی رنگ سال می‌نماید رنگ ارغوانی تیره را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۳ معرفی کرده است. رنگ ارغوانی تیره مورد اشاره موسسه پنتون در واقع یک قرمز تیره بوده که با مقداری رنگ بنفش ترکیب شده است. این ترکیبِ طیف‌های رنگی مختلف تا بدانجا پیش رفته است که از به اصطلاح جیغ بودن قرمز و تیرگی زیاد بنفش کاسته شده و رنگ ارغوانی به دست آمده بسیار ملایم و آرامش‌بخش است. علاوه بر این، وجود رنگ قرمز در این ترکیبِ ارغوانی همچنان آن حس هیجان، زندگی و جنب وجوش را در فضای خانه حفظ می‌کند. چنین رنگی به خوبی قابلیت سِت یا هماهنگ شدن با انواع اکسسوری‌ها، مبلمان و کاشی و سرامیک‌های مدرن را دارد.

البته باید اشاره کرد که موسسات دیگری نیز هستند که آن‌ها هم در کنار موسسه پنتون اقدام به انتخاب و اعلام رنگ سال می‌کنند. این موسسات هم رنگ سبز – آبی را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۳ انتخاب و معرفی کرده‌اند اما به دلیل فراگیر بودن و مورد قبول اکثریت بودنِ موسسه پنتون، می‌توان ارغوانی تیره را رنگ سال ۲۰۲۳ در نظر گرفت. با توجه به این دو رنگ عمده و رنگ‌های احتمالی دیگر می‌توان رنگ دکوراسیون منزل ۲۰۲۳ را انتخاب و با استفاده از وسایل و اکسسوری‌ها و همچنین کاشی و سرامیک‌های مدرن و لوکس، خانه‌ای جذاب و زیبا داشت.

رنگ سال ۲۰۲۳رنگ دکوراسیون منزل ۲۰۲۳ این بار با کاشی و سرامیک جان می‌گیرد!

با توجه به پیشرفت و تحول عظیمی که در صنعت کاشی و سرامیک روی داده است که موجب تولید کاشی‌های اسلب یا سایز بزرگ و امکان استفاده انواع طرح‌ها و نقوش روی کاشی‌ها شده است؛ در سالیان اخیر استفاده کردن از این محصولات جهت پوشش فضاهایی از منازل که تا قبل از این با کاشی پوشش داده نمی‌شدند، معمول شده است.

در سالیان گذشته عموما فضاهایی مانند سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه بودند که با کاشی و سرامیک پوشش داده می‌شدند. ولی امروز با پیشرفتی که در طراحی و تولید این محصولات صورت گرفته است اتاق‌خواب‌ها، نشیمن، و دیگر فضاهای خانه‌ها نیز با کاشی‌های مدرن و زیبا تزیین می‌شوند.

برای مثال کاشی اسلب مارمور با دکور هذلولی که ابعادی برابر با ۴۰ در ۱۰۰ سانتیمتر دارد از جمله محصولات گروه کاشی و سرامیک پرنیان است که می‌تواند در هماهنگی با اکسسوری و مبلمان یک خانه مدرن، زیبایی خاصی به محیط اضافه نماید. در ضمن رنگ دکوراسیون منزل ۲۰۲۳ نیز با طیف‌هایی که از ارغوانی دارد می‌تواند با رنگ و نقوش این محصول به خوبی هماهنگ شود. سفیدی و شفافیت کاشی اسلب مارمور می‌تواند در هماهنگی با رنگ ارغوانی به هر محیطی زیبایی دوچندان اضافه کند.

رنگ دکوراسیون منزل در سال ۲۰۲۳تاثیر نور طبیعی بر رنگ ارغوانی تیره و فضای منزل

نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن اشاره کرد تاثیر فوق‌العاده نور طبیعی بر جلوه‌ی رنگ ارغوانی تیره در دکوراسیون منازل است. در صورتی که رنگ مبلمان، پرده‌ها، اکسسوری درون منزل و … ارغوانی تیره یا بخشی از این طیف باشد، نور طبیعی می‌تواند جلوه آن را چندین برابر نماید. زیرا این رنگ به دلیل طول‌موج‌هایی که دارد جاذب نور خورشید بوده و به طور کامل نور را بازتاب نمی‌دهد. از طرفی اگر در محیط منزل از کاشی و سرامیک‌های مدرن با رنگ‌هایی خنثی استفاده شده باشد؛ تاثیر نور طبیعی بر این محصولات و همزمان تاثیر نور بر فضاهای دارای رنگ ارغوانی تیره بسیار چشم‌نواز، شادی‌آفرین و آرامش‌بخش خواهد بود.

رنگ سال ۲۰۲۳در انتخاب رنگ دکوراسیون به چه نکاتی باید توجه کرد

همانطور که در عنوان همین مقاله هم مشخص شده است رنگ ارغوانی تیره رنگ انتخابی سال ۲۰۲۳ بوده و قطعا رنگ دکوراسیون منزل ۲۰۲۳ نیز همین رنگ یا رنگ سبز – آبی خواهد بود. سال گذشته و سال‌های قبل‌تر نیز رنگ سال رنگ‌هایی متفاوت از یکدیگر بوده و در سال ۲۰۲۴ و سال‌های بعد نیز رنگ‌های انتخاب شده همگی متفاوت از یکدیگر خواهند بود.

توجه به این نکته به ما یادآور می‌شود که هر ساله رنگ سال عوض خواهد شد آیا این بدان معنی است که ما هم هر ساله باید کل مبلمان یا تزیینات منزل را مشابه با رنگ سال تغییر دهیم یا می‌توانیم در این مورد با استفاده از ترفندهایی زیبایی‌شناسانه در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم؟

دکوراسیون منزل شامل مواردی مثل کفپوش‌ها نظیر فرش، موکت و …، پرده‌ها، رنگ دیوارها، مبلمان، وسایل منزل، اکسسوری‌ها و کاشی و سرامیک انتخابی برای کف و دیوارهای خانه‌ها می‌شود. با دقت کردن در این موارد می‌توان متوجه شد که مواردی نظیر کاشی و سرامیک محصولاتی نیستند که بتوان سالانه آن‌ها را تعویض کرد و مطابق رنگ سال یا هر سلیقه دیگری آن‌ها را تغییر داد. علاوه بر هزینه‌ها، انجام عملیات عمرانی، تخریب کاشی و سرامیک‌های قدیمی و جایگزینی محصولات جدید و مطابق مد روز و رنگ سال، مدت زیادی زمان می‌خواهد و باعث بر هم خوردن ریتم و نظم زندگی در منزل می‌شود. برای جلوگیری از این معضلات و همچنین هماهنگ بودن با مد روز و رنگ سال، می‌توان یک بار برای همیشه کاشی و سرامیکی انتخاب کرد که بیشترین میزان سِت بودن یا هماهنگ بودن را با دیگر وسایل و اکسسوری‌ها و همچنین رنگ سال‌های مختلف داشته باشد. چه رنگ دکوراسیون منزل ۲۰۲۳ باشد چه رنگ سال و رنگ دکوراسیون ۲۰۲۵ و … .

از طرفی می‌توان برای همگام بودن با مد روز و استفاده از رنگ سال‌های مختلف در دکوراسیون منزل به سراغ مواردی نظیر روکش مبل‌ها، تغییر پرده‌ها، تعویض اکسسوری‌ها، تغییر دادن کفپوش‌ها و … رفت. از آنجایی که تغییر دادن این موارد زمان و هزینه‌ی کمتری نسبت به تعویض کاشی و سرامیک دارد می‌توان این موارد را مطابق با رنگ سال و مد روز انتخاب کرده و تغییر داد در حالی که با انتخاب کاشی و سرامیک مدرن و مناسب کاری کرد که اکثر رنگ‌هایی که در دکوراسیون مزل ما تعویض می‌شوند با کاشی و سرامیک خانه ما در هماهنگی و همخوانی باشند.

رنگ دکوراسیون داخلی ۲۰۲۳پرنیان پیشتاز در عرضه کاشی و سرامیک‌های مدرن

امروزه شرکت‌های تولید کاشی و سرامیک اقدام به عرضه محصولاتی کرده‌اند که هم در طراحی و هم در ابعاد کاملا مدرن بوده و به سمت رنگ‌های خنثی و مینیمال رفته‌اند. چنین رنگ‌هایی در سالیان اخیر رنگ‌های مورد اقبال و پسند مردم بوده و آن‌ها می‌دانند که استفاده از رنگ‌های شارپ و یا به اصطلاح جیغ، مخاطب زیادی ندارد.

گروه کاشی و سرامیک پرنیان نیز به عنوات یکی از پیشتازان عرضه کاشی و سرامیک‌های سایز بزرگ و مدرن با رنگ‌ها و طرح‌های مینیمال و خاص، سعی کرده است محصولاتی به بازار ارائه کند که قابلیت استفاده در اکثر فضا‌ها و محیط‌ها را داشته و مهم‌تر از همه امکان سِت کردن وسایل منزل، اکسسوری‌ها و … با این محصولات وجود داشته باشد.

در سطرهای بالا برای رنگ دکوراسیون منزل ۲۰۲۳ که ارغوانی تیره در نظر گرفته شده است کاشی مارمور با دکور هذلولی را پیشنهاد دادیم که با ابعاد ۴۰ در ۱۰۰ سانتیمتر جزو کاشی‌های سایز بزرگ یا اسلب محسوب می‌شود. چه این محصول را انتخاب کنید چه هر کدام از محصولات دیگر پرنیان، می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که رنگ و طراحی این کاشی و سرامیک‌ها به گونه‌ای است که با رنگ‌ها و ترکیب‌های مختلف به راحتی سِت خواهند شد.

کاشی ارغوانی پرنیان

شما برای دیدن کاشی‌های مدرن پرنیان می‌توانید با مراجعه به شوروم‌های تخصصی ما در شهرهای مختلف ایران و خارج از کشور دکور زنده این محصولات را همراه با نورپردازی حرفه‌ای و در ترکیب و چیدمان با اکسسوری‌ها و رنگ‌های متفاوت ببینید. بعد از بازدید از شوروم‌های پرنیان به این اطمینان می‌رسید که اکثر رنگ‌ها و ترکیب‌ها امکان قرارگیری در کنار محصولات کاشی و سرامیک پرنیان را دارند زیرا طراحان باذوق پرنیان با استفاده از رنگ‌های خنثی و طراحی‌های مینیمال سعی کرده‌اند همگام با مدرن شدن سبک زندگی فضای زندگی را نیز به همین سمت ببرند.

ارغوانی تیره، سبز – آبی، فیروزه‌ای،  طیف‌های مختلف سبز یا هر رنگ دیگری که رنگ دکوراسیون منزل ۲۰۲۳ انتخاب شود شما می‌توانید آن را در ترکیب با کاشی و سرامیک‌های تولیدی پرنیان به کار ببرید و این اطمینان را داشته باشید که همنشینی این موارد در کنار یکدیگر یک ترکیب زیبا و مدرن خواهد بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.