کاشی گلدار سرویس بهداشتی مدرن چگونه است؟

کاشی گلدار سرویس بهداشتی

کاشی گلدار سرویس بهداشتی یک ترند قدیمی در خانه‌های شرقی و به‌خصوص ایرانی است. از قدیم‌الایام تاکنون انواع کاشی های گلدار در سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها استفاده می‌شده است و امروزه نیز این جریان ادامه دارد. اما سوال مهم این است که با توجه به تغییر سبک زندگی و تغییر معماری و دکوراسیون خانه‌ها، اکنون هم می‌توان از کاشی گلدار برای سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه یا دیگر فضاها استفاده کرد یا این‌که این نوع از کاشی‌های طرح‌دار اصطلاحا از مد افتاده‌اند؟

صنعت کاشی و سرامیک جریان‌ساز در مد

فعالان عرصه کاشی و سرامیک با همکاری هنرمندان مجربِ طراح امروزه به درجه‌ای از پیشرفت و خلاقیت رسیده‌اند که با طراحی و تولید محصولات کاشی و سرامیک می‌توانند مد روز را به وجود آورده و در حوزه دکوراسیون و طراحی داخلی جریان‌ساز باشند.

با توجه به این موضوع می‌توان ادعا کرد که کاشی گلدار سرویس بهداشتی هیچ‌وقت از مد نیفتاده یا منسوخ نشده است بلکه با خلاقیت طراحان و تولیدکنندگان کاشی و سرامیک، در هر زمانی با نیاز زمانه و سلیقه مصرف‌کننده هماهنگ شده و خود را آپدیت کرده است.

کاشی‌های گلدار امروز هم در سرویس‌های بهداشتی استفاده می‌شوند ولی در طراحی و نحوه تولید، کاملا مدرن و مطابق مد روز شده‌اند. این تغییرات هم در حوزه فنی و از نظر تکنیک‌های تولید گسترش پیدا کرده‌اند و هم در حوزه طراحی و نقوش روی کاشی‌ها منحصربه‌فرد هستند.

کاشی گلدار سرویس بهداشتی مدرن

کاشی گلدار سرویس بهداشتی امروزی چگونه طراحی شده است؟

هنرمندان طراح امروزه برای طراحی یک کاشی و نقوش روی آن کاملا به فضاهای معماری اشراف داشته و می‌دانند که خانه‌ها از حالت ویلایی به حالت آپارتمانی تغییر کرده‌اند. مقدار نور ورودی به منازل از گذشته کمتر است و رنگ‌های مورد پسند مصرف‌کنندگان نیز به سمت رنگ‌های خنثی و سردتر رفته‌اند.

دلیل این اتفاق نیز سِت شدن یا هماهنگ شدن راحت‌تر رنگ‌های خنثی با انواع و اقسام متدهای طراحی داخلی و اکسسوار و لوازم منازل است. افراد می‌دانند که اگر از دکوراسیونی با رنگ‌های خنثی استفاده کنند یا فضاهای مختلف منزل خود را با کاشی‌هایی با رنگ‌های خنثی پوشش دهند، به راحتی می‌توانند تغییرات دلخواه خود را در بازه‌های زمانی کوتاه در محیط زندگی ایجاد کنند.

در گذشته طراحی کاشی‌ها به خصوص کاشی گلدار سرویس بهداشتی بیشتر معطوف به گل‌های درشت و استفاده از رنگ‌های تند بود. اما امروز تنوع و تکثیر گل‌های مختلف و حتی نقوش گیاهی فراوان روی کاشی‌ها به وفور دیده می‌شود و رنگ‌های مورد استفاده در طراحی این نقوش نیز از رنگ‌های شارپ یا جیغ به سمت رنگ‌های متعادل‌تر یا خنثی‌تر گرایش پیدا کرده است.

کاشی های سرویس بهداشتی امروزه از نظر فنی و تولید چه تفاوتی با کاشی های قدیمی دارند؟

در کارخانه‌های تولید کاشی و سرامیک مهندسان به طور مداوم در حال نوآوری و بهینه‌سازی دستگاه‌ها و ادوات تولید این محصولات هستند. هر چقدر که ظرافت، زیبایی و تنوع کاشی و سرامیک‌ها بیشتر می‌شود؛ استقامت و استحکام این محصولات نیز افزایش پیدا می‌کند. چنین اتفاقی در صورتی بروز پیدا می‌کند که تولیدکنندگان کاشی و سرامیک آگاهانه به سمت مدرن شدن و بهبود تجربه مصرف‌کننده می‌روند. طراحی و تولید کاشی‌های سایز بزرگ یا اسلب یکی از این نمونه محصولات است.

در گذشته در بخش فنی و در کوره‌ها احتمال وقوع اتفاقاتی خارج از اراده تولیدکننده وجود داشت. این اتفاقات روی کیفیت کاشی تاثیر می‌گذاشت و همین موضوع نیز سیستم درجه‌بندی کاشی و سرامیک را به وجود آورد. کاشی گلدار سرویس بهداشتی یا هر نوع کاشی دیگری از درجه یک تا درجه چهار گرید‌بندی دارد که دلیل آن هم افت کیفیت برخی از محصولات به دلیل ایرادات ناخواسته در مرحله تولید است.

امروزه تعداد این موارد به شدت کاهش پیدا کرده است و کوره‌ها و دستگاه‌های تولید مدرن، بهترین نوع و درجه کاشی را با کمترین میزان ایراد تولید می‌کنند.

خرید کاشی گلدار سرویس بهداشتی

کاشی رکتیفاید یا کالیبره

کاشی‌های کالیبره یا رکتیفاید از جمله مواردی هستند که می‌توان پیشرفت ابزار تولید و مباحث فنی در کاشی و سرامیک را از طریق آن‌ها درک کرد. کاشی‌های لیزری یا کالیبره محصولاتی هستند که با ورود به بازار به سرعت مصرف‌کنندگان را راضی کرده و بخش زیادی از آن‌ها را به خود جذب کردند.

تراز یا گونیا بودن لبه‌های این کاشی‌ها ویژگی بسیار مهمی است که این محصولات از آن برخوردار هستند. این مزیت کمک می‌کند که در هنگام نصب کاشی‌ گلدار سرویس بهداشتی یا کاشی و سرامیک‌های دیگر، نیازی به بندکشی نداشته باشند و تایل‌ها یا قالب‌های آن‌ها به راحتی کنار یکدیگر قرار بگیرند و چفت شوند.

از لحاظ فنی این مهم با استفاده از دستگاهی به نام واترجت انجام گرفته است. این دستگاه در آخرین مرحله تولید کاشی و سرامیک لبه‌های محصولات را برش‌های بسیار ظریف و دقیقی می‌زند و همین برش‌های لیزری موجب تراز یا گونیا شدن لبه‌های هر تایل یا قالب سرامیک و کاشی می‌شود.

در مراحل مختلف تولید به خصوص در مرحله لعاب‌زنی امکان این که لبه‌های محصولات دچار ناهمواری یا قناسی شود وجود دارد. یکی از دلایل آن هم می‌تواند شُره کردن لعاب روی لبه‌ها باشد. با انجام این برش‌ها این نقص‌های احتمالی برطرف می‌شوند و کاشی یا سرامیک به اصطلاح کالیبره یا رکتیفاید می‌شود.

کاشی گلدار سرویس بهداشتی یا دیگر کاشی‌ها که در تولید آن‌ها از این تکنولوژی استفاده شده است با نصب شدن در یک فضا آن محیط را زیباتر و یکدست‌تر خواهند کرد. در ضمن نکته جالب این است که بندکشی نشدن باعث می‌شود که آن فضا بزرگتر به نظر برسد.

همچنین برای نظافت آن محل نیز زمان کمتر و فاصله‌های طولانی‌تری نیاز خواهد بود زیرا مواد مورد استفاده در بندکشی مثل سیمان سفید و پودر سنگ بستر مناسبی هستند تا آلودگی‌ها در آنجا تجمع کنند. در غیاب این مواد و با استفاده از کاشی‌های رکتیفاید آلودگی‌ها دیرتر خود را نشان می‌دهند و فاصله‌های زمانی نظافت فضا نیز بیشتر خواهد بود.

رنگ کاشی سرویس بهداشتی

برای انتخاب رنگ کاشی‌ها چه کاشی گلدار سرویس بهداشتی چه کاشی بدون طرح، همواره می‌توان رنگ سفید یا رنگ‌های روشن را مدنظر داشت. کاشی‌های دارای رنگ روشن این مزیت را دارند که نور فضا را افزایش می‌دهند. با توجه به بسته بودن فضای سرویس بهداشتی و حمام و نداشتن منبع نور طبیعی، انعکاس نور و روشن‌تر بودن این فضاها بسیار حائز اهمیت است. در ضمن با استفاده از رنگ‌ سفید و دیگر رنگ‌های روشن وجود آلودگی‌ها زودتر به چشم آمده و از کثیف ماندن فضا جلوگیری می‌شود.

باید در نظر داشت که گل یا طرح‌های دیگری که روی سطح کاشی‌های سرویس بهداشتی قرار دارند می‌توانند رنگ‌های مختلفی داشته باشند اما داشتن زمینه سفید کمک می‌کند که نقوش و رنگ‌های آن‌ها نیز بهتر به چشم بیایند.

انتخاب کاشی گلدار سرویس بهداشتی

دیگر رنگ‌ها برای فضای سرویس بهداشتی

کاشی‌هایی با رنگ‌های آبی، قهوه‌ای، طوسی و … نیز رنگ‌های پرکاربردی برای سرویس بهداشتی و حمام هستند اما نکته مهم در مورد استفاده از این رنگ‌ها این است که همواره باید از رنگ‌های رقیق یا کم‌رنگِ این رنگ‌ها استفاده کرد. در واقع آبی کم‌رنگ، قهوه‌ای روشن، طوسی روشن و … می‌توانند رنگ‌های مناسب برای فضاهای داخلی به خصوص سرویس بهداشتی و حمام باشند.

البته امروزه استفاده از رنگ مشکی برای کاشی گلدار سرویس بهداشتی و کاشی‌های دیگری که در این محیط‌ها نصب می‌شوند معمول شده است اما در مورد استفاده از این رنگ هم باید دانست که براق بودن کاشی مهم است. اگر رنگ کاشی مشکی مات باشد قطعا محیط را به اصطلاح دچار رنگ‌مردگی می‌کند اما براق بودن رنگ مشکی به انعکاس نور منبع غیرطبیعیِ درون سرویس بهداشتی یا حمام کمک کرده و از تیره و دلگیر شدن فضا جلوگیری می‌کند.

البته در صورتی که از رنگ مشکی استفاده می‌شود باید از آینه‌ها، شیشه‌ها، اکسسوار و لوازم براق در آن محیط بهره برد تا کمبود نور یا انعکاس پایین این رنگ را جبران کنند.

کاشی‌های براق بهترین انتخاب برای سرویس بهداشتی

کاشی‌هایی که با حالتی براق تولید شده‌اند به دلیل انعکاس نور زیادی که دارند بهترین انتخاب یا گزینه برای پوشش دادن فضای سرویس بهداشتی و حمام هستند. البته نباید از نظر دور داشت که استفاده از کاشی های مات نیز امکان‌پذیر است اما در کنار استفاده از این کاشی‌ها باید به انتخاب اکسسوری و لوازم درون سرویس توجه ویژه‌ای داشت تا بتوان کنتراست نوری و هماهنگی محیط و لوازم را رعایت کرد.

کاشی گلدار سرویس بهداشتی پرنیان

شوروم‌های پرنیان محل بازدید از کاشی‌های سرویس بهداشتی و فضاهای دیگر

گروه کاشی و سرامیک پرنیان با طراحی و تولید انواع کاشی گلدار سرویس بهداشتی و دیگر کاشی‌ها نظیر محصولات اسلب یا سایز بزرگ سعی کرده است که همیشه همگام با مصرف‌کننده پیش برود. ما برای ارتباط بهتر با مشتریان و خدمات‌دهی مطلوب به این عزیزان شوروم‌های تخصصی کاشی و سرامیک را در سراسر ایران راه‌اندازی کرده‌ایم. در شوروم‌های تخصصی پرنیان انواع و اقسام کاشی ها در دکور زنده و با نورپردازی حرفه‌ای به نمایش درآمده‌اند.

مراجعه شما عزیزان به این فضاها می‌تواند این مزیت را داشته باشد که کاشی انتخابی خود را به صورت کار شده و در یک محیط زنده و واقعی ببینید و نتیجه انتخاب خود را بی‌کم و کاست مشاهده نمایید. همچنین اگر کاشی مد نظر خود را انتخاب نکرده‌اید می‌توانید با حضور در شوروم‌ها و دیدن طرح‌ها و محصولات مختلف کاشی مورد علاقه خود را انتخاب نمایید.

در ضمن نورپردازی حرفه‌ای شوروم‌ها این کمک را می‌کند که افراد بتوانند راحت‌تر برای نورپردازی محیط‌های خود و هماهنگی آن با کاشی انتخابی تصمیم‌گیری نمایند. ویدیو شوروم‌های مختلف پرنیان را در صفحه شوروم ببینید.

دیدگاه ها بسته شده اند.