کاشی های سه بعدی

کاشی های سه بعدی

کاشی های سه بعدی

انواع کاشی ها و سرامیک های تولید شده برای کف و دیوار فضاهای مختلف در منزل موجود هستند که دارای جذابیت های خاص و زیبایی های منحصر به فردی هست. در میان انبوه تفاوت ها و زیبایی های خاص این کاشی ها و سرامیک ها، کاشی های سه بعدی از جذابیت بالاتری برای خریداران محترم برخوردار هستند. این نوع کاشی و سرامیک به مراتب جدید تر بوده و در سال های اخیر، مورد علاقه بسیاری از افراد واقع شده است. کاشی ها و سرامیک های سه بعدی هیجان زیادی به فرد منتقل کرده و دارای تنوع بسیار زیادی در طرح و نقش هستند.

این گونه محصولات با ایجاد خطای دید در فرد، حس برجسته بودن و زندگی را به فرد می‌دهند، به همین علت در کف و یا بر روی دیوار کاربرد فراوانی دارند. برخی از این نوع کاشی ها نیز به فرد احساس وحشت را منتقل کرده و برخی با سه بعدی نشان دادن طبیعت، به شما انرژی مضاعفی را می‌بخشند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا این گونه سرامیک ها را بررسی کرده و اطلاعات جامعی به شما درباره خریداری این گونه کاشی ها و سرامیک ها بدهیم.

کاشی های سه بعدی

سرامیک های سه بعدی از نظر ساختار به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  1. کاشی و سرامیک هایی با چاپ دیجیتال

این نوع کاشی و سرامیک از نوع کاشی و سرامیک معمولی بوده که بر روی آن توسط چاپ دیجیتالی، تصاویر سه بعدی ایجاد شده است. این نوع کاشی و سرامیک دارای کیفیت های مختلفی بوده و قیمت های متنوعی دارد. قیمت این نوع کاشی و سرامیک بستگی به جنس کاشی مورد استفاده در چاپ دارد و بسیار متغیر است.

  1. کاشی هایی با استفاده از برچسب اپوکسی یا برچسب دیجیتال

نوع دوم کاشی های سه بعدی، بر روی کاشی تصاویر سه بعدی و خطای دید با استفاده از برچسب های اپوکسی و یا برچسب های سرامیک ایجاد می‌شود. این نوع کاشی نسبت به نوع اول خطای دید بیش تری داشته و زیباتر بوده اند. هم چنین تصاویر سه بعدی بر روی این نوع کاشی به صورت واقعی تر به نظر می‌رسند. قیمت این نوع کاشی هم بسته به طرح و نقش آن متغیر است اما دامنه تغییرات آن نسبت به دسته اول کمتر بوده و هم چنین از قیمت بالاتری نسبت به دسته اول برخوردارند.

  1. کاشی سه بعدی با روکش شیشه

در تولید این نوع از کاشی های سه بعدی برای ایجاد خطای دید بیش تر و واقعی تر به نظر رسیدن طرح کاشی، از روکش شیشه ای استفاده شده است. این نوع از کاشی ها بسیار زیبا بوده و واقعی به نظر می رسند. در میان انواع مختلف کاشی های سه بعدی، این نوع از کاشی از قیمت بسیار بالاتری برخوردار است و طرح استفاده شده بر روی کاشی با بالاترین وضوح به دید شخص می‌رسد.

برخی از کاشی های تولید شده به صورت سه بعدی به عنوان پوستر و تابلو در دیوار استفاده می‌شوند اما بعضی از این تولیدات، برای استفاده به عنوان کفپوش و دیوارپوش های سه بعدی هستند. کاشی ها و سرامیک های سه بعدی هیجان زیادی را به مخاطب منتقل می‌کنند. با وارد شدن به یک اتاق و دیدن یک منظره جذاب، و یا دیدن یک حفره بزرگ در کف اتاق، ممکن است به یک‌باره وحشت کنید. ممکن است به یک اتاق وارد شوید و احساس کنید که پایتان را در کف یک رودخانه گذاشته اید. با استفاده از این کاشی های سه بعدی، هیجان و زندگی را به منزلتان بیاورید.

کاشی های سه بعدی

کاشی های سه بعدی با طرح منظره

کاشی های سه بعدی تولید شده با طرح منظره های زیبا و دلفریب برای استفاده در برخی نقاط منزل ایده آل هستند. در این نوع از کاشی های دیوار پوش، اغلب از تصاویری همچون منظره های استوایی، کوهستانی و … استفاده می‌شود که بیننده با دیدن این تصاویر سه بعدی، خود را در این مناطق تصور می‌کند. شما می‌توانید در اتاق خود دیواری پر از درخت های مناطق استوایی داشته باشید و از سرسبزی آن لذت ببرید. با استفاده از این پوستر ها، از هر فضایی در طبیعت که لذت می‌برید، می‌توانید همان فضا را در منزل خود داشته باشید و با تماشای آن آرامش بگیرید.

شما از این نوع طراحی می‌توانید در انواع فضاها مانند سالن نشیمن استفاده نمایید. می‌توانید در یکی از دیوار های سالن نشیمن با استفاده از این گونه طراحی ها فضایی دنج و راحت را ایجاد نمایید و با قرار دادن کاناپه در مقابل این نوع از طراحی، از تماشای این دیوار لذت ببرید. شما می‌توانید از طرح این کاشی ها در سرویس های بهداشتی نیز استفاده نمایید.

کاشی های سه بعدی با طرح های مدرن

برخی از طرح های کاشی های سه بعدی به صورت مدرن تولید شده اند. در طراحی این گونه کاشی ها از عناصر متفاوتی مانند مربع و مستطیل و مثلث و … استفاده شده است که برای بیننده جذابیت بالایی دارد. این نوع از دیوار پوش به چشم بیننده به صورت برجسته می‌رسد در صورتی که با کشیدن دست بر روی آن متوجه خواهید شد که دیوار به صورت صیقلی و مسطح است. این کاشی ها جذابیت بالایی دارند و به عنوان دیوار پوش در منزل، برای مثال در tv room و در دیوار پشت تلویزیون می توانید از این نوع کاشی‌های زیبا استفاده نمایید.

این نوع از کاشی های سه بعدی از جذابیت زیادی برخوردار است و به رنگ های روشن و تیره تولید شده است. کاشی های سه بعدی با رنگ های روشن فضا را بزرگتر از آنچه که هست نشان داده و به فضا وسعت بیش تری می بخشند. در صورتی که کاشی های سه بعدی با رنگ تیره، به دیوار عمق داده و فضا را عمیق تر نشان می‌دهند. هر یک از این مدل ها دارای جذابیت خاص خود می‌باشند که شما با توجه به ابعاد دیوار و محیط مورد استفاده و هم چنین نوع دکوراسیون منزل خود می‌توانید به انتخاب محصول مورد نظر خود پرداخته و کاشی دلخواه خود را خریداری نمایید.

کاشی های سه بعدی

سرامیک هایی با حال و هوای دریایی

سرامیک های کفپوش با طرح های دریایی نیز از جذاب ترین نوع سرامیک های سه بعدی به شمار می‌روند. شما برای فضاهایی در منزل که نمی‌خواهید از فرش استفاده کنید، مناسب است. شما در این گونه فضاها می‌توانید از این گونه سرامیک ها استفاده نمایید. برای فردی که برای اولین بار این نوع سرامیک های سه بعدی را می‌بیند، تصور می‌کند که ممکن است پایش خیس شده و یا به داخل رودخانه میفتد. برخی از انواع این سرامیک ها حالتی مانند کف دریا داشته و نقش و نگار ماهی های مختلفی دارد که جذابیت کف منزل را به اوج می‌رساند.

شما با استفاده از این نوع سرامیک ها می‌توانید فضایی راحت را در محیط منزل ایجاد کنید. فرض کنید با نشستن بر روی مبل به تماشای ماهی های رنگارنگ در کف دریا بپردازید و آرامش بگیرید. این نوع از سرامیک ها، برای استفاده در کف سرویس های بهداشتی نیز کاربرد دارند و دادن حالتی خیس و پر از آب به کف سرویس های بهداشتی از جذاب ترین آن ها می‌باشد. شما با استفاده از این سرامیک ها می‌توانید فضایی را در کف سرویس های بهداشتی ایجاد کنید که فرد با قدم گذاشتن در سرویس بهداشتی تصور کند که ممکن است پایش در آب فرو برود.

البته در مورد استفاده در سرویس های بهداشتی باید از نوع اول و دوم کاشی و سرامیک های سه بعدی استفاده نمایید. زیرا سرامیک های سه بعدی با روکش شیشه، به دلیل سطح صیقلی و براقی که دارند، به شدت سُر بوده و با گذاشتن پا، ممکن است فرد به زمین بخورد. به همین علت از این نوع کاشی ها به دلیل دارا بودن سطح لغزنده، در کف سرویس های بهداشتی استفاده نمی‌شود. برای سرویس های بهداشتی باید از سرامیک های نوع اول و دوم استفاده نمایید.

کاشی های سه بعدی

سرامیک هایی با حال و هوای جنگل

برای کف منزل طرح های دیگری از سرامیک نیز موجود است که حال و هوای جنگلی را به شما القا می‌کند. در این نوع از طرح ها شما چمن و آب و سنگ های جنگلی خزه گرفته را می‌بینید. این نوع از طرح ها نیز همانند سرامیک هایی با طرح دریا، برای استفاده در فضاهایی که از فرش استفاده نمی‌کنید، گزینه مناسبی به شمار می رود. این سرامیک ها جذاب بوده و با تماشای آن ها احساس آرامش خواهید کرد.

شما می‌توانید از این نوع از سرامیک ها در فضاهایی همانند اتاق خواب نیز استفاده کنید و با دیدن کف اتاق خواب، احساس آرامش کنید. احساس پا گذاشتن بر روی خزه و علف، یا گل های زیبا و تماشای رودخانه در میان سبزه ها بی شک لذت بخش ترین احساس خواهد بود. شما با استفاده از این نوع سرامیک های خاص طبیعت را به منزل خود میاورید.

کاشی های سه بعدی

سرامیک هایی با طرح های هیجان انگیز

برخی سرامیک های سه بعدی استفاده شده در کف فضاها، احساس ترس را به شما القا می‌کنند. این نوع از سرامیک ها به صورت گودال های بزرگ و یا پرتگاه های ترسناک بوده که بیننده با دیدن آن ها، به یکباره ترسیده و وحشت زده می‌شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.