کاشی مراکشی

کاشی مراکشی

کاشی مراکشی چه تفاوتی با انواع دیگر کاشی دارد؟

در ساخت بناهای مختلف و نیز ساخت ساختمان‌های اداری و شخصی همواره از مصالح مختلف و فراوان استفاده می‌شود که به سبک‌های مختلف ساخته‌شده‌اند اما به‌طور کلی همگی برای تمیزی محیط و زیباتر دیده شدن آن به کار می‌روند. کاشی‌ها نقش بسیار زیادی در ایجاد زیبایی و جذابیت در محیط دارند و با آنکه باقیمت‌های مختلف به فروش می‌رسند اما همواره افراد به دنبال مدل‌های منحصربه‌فرد از آن می‌باشند.

 به‌ کارگیری کاشی در محیط و در سرویس بهداشتی و حمام و نیز استفاده از سبک‌های مدرن در آشپزخانه‌ها محیط منزل را به‌گونه‌ای خلاقانه تزیین می‌نماید و در واقع می‌تواند دکوری حرفه‌ای برای فضا داخلی خانه باشد. این کار به دست افراد زبده انجام می‌شود که کاشی‌ را به ‌صورت حرفه‌ای در کنار هم قرار می‌دهند و در نهایت ترکیبی مدرن و خاص را ایجاد می‌سازند.

کاشی مراکشی

 طراحان دکوراسیون‌ در این زمینه فعالیت می‌کنند و هرکس که تمایل به داشتن محیطی جذاب و خاص دارد به سراغ این افراد رفته و کار دکوراسیون منزل را به آن‌ها می‌سپارد. حتی مکان‌های اداری نیز بسته به فعالیت خود نیاز به داشتن دکوراسیون منحصر به ‌فرد دارند و سعی در ایجاد فضایی مطلوب برای کارمندان داشته می‌شوند. از این‌رو استفاده از کاشی‌های گوناگون را در اولویت کاری خود قرار می‌دهند.

کاشی‌ها انواع بسیار زیادی دارند که در این مقاله به معرفی کاشی مراکشی می‌پردازیم که امروزه جزو منحصر به ‌فرد ترین ساختارها برای دکوراسیون‌ است و دارای تنوع بسیار زیادی است. از سوی دیگر قصد داریم تفاوت این کاشی با کاشی‌های دیگر را به‌صورت مفصل شرح دهیم تا در زمان خرید و انتخاب کاشی مراکشی با اطلاعات بالا این خرید را انجام دهید.

علت نام‌گذاری کاشی مراکشی

همان‌طور که گفته شد کاشی‌ها انواع بسیار گوناگونی دارند و برای دکوراسیون منزل و محل کار استفاده می‌شوند. ازاین‌رو به سبک‌های مختلف ساخته‌شده‌اند تا بتوان با استفاده از آن‌ها محیط را به‌صورت مورد علاقه برای افراد تبدیل نمود. کاشی‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند که ترکیب کلی فضا را به‌راحتی می‌چینند و به آسانی نیز یک موقعیت مطلوب ایجاد می‌سازند.

کاشی مراکشی

کاشی مراکشی نیز یکی از این کاشی‌هایی است که از زمان‌های گذشته در بین طراحی‌ها وجود داشته است اما افراد اطلاعات کافی درباره این محصول ندارند. کاشی مراکشی را می‌توان جزو کاشی‌هایی دانست که از سبک سنتی پیروی می‌کنند و دارای اشکال و طرح‌های حرفه‌ای و خاص می‌باشند.

با استفاده از کاشی مراکشی افراد دکوراسیون محل‌های سنتی را ایجاد می‌سازند و بهترین فضا را خلق می‌کنند.

طراحی مراکشی از زمان‌های قدیم به طراحی سنتی و باشکوه شهرت دارد و به ترکیب منحصر به‌ فرد رنگ‌ها و طرح‌های رمانتیک و فانتزی مشهور است؛ بنابراین برای برخی فضاها مانند رستوران‌های سنتی و یا بخشی از منزل که تمایل به داشتن فضایی باشکوه و سنتی است به کار می‌رود.

به دلیل آن‌که ساختار کاشی مراکشی سنتی است و برگرفته از سنت‌ها و عقیده‌های پایتخت بزرگ مراکش هست نام این محصول به کاشی مراکشی شهرت دارد که درواقع گونه‌ای سنتی و باشکوه با جلوه بسیار زیاد بوده است.

استفاده از کاشی مراکشی در دکوراسیون‌ها

زمانی که افراد تمایل به استفاده از کاشی مراکشی در طراحی محلی دارند باید ساختمان بنا را به ‌صورت مراکشی و سنتی نیز طراحی کنند تا با کاشی‌های به‌کاررفته هماهنگی داشته باشد و بانام کاشی مراکشی بهتر هماهنگ باشد. ازاین‌رو از طاق‌ها بلند و باشکوه استفاده می‌شود و سقف‌های بلند را شامل می‌شود.

طاق‌های بلند نمونه‌ای بی‌نظیر از سبک طراحی مراکشی است که در مکان‌هایی مانند رستوران‌های سنتی و مراکزی که برای جذب توریست هستند به کار می‌رود. زیبایی و جذابیت موجود در ساخت بناهای مراکشی افراد را به خود جذب می‌کند و نوعی طراحی سنتی برای علاقه‌مندان هست.

کاشی مراکشی

از آنجایی‌ که امروزه دکوراسیون محل‌های مختلف به سبک اروپایی بوده است این طراحی همواره دارای شهرت است و علاقه‌مندان به‌خصوصی دارد.

از این‌رو در ساخت این بناها از انواع گوناگون کاشی مراکشی استفاده می‌شود و می‌تواند بهترین ساختار را ایجاد سازد. رنگ‌بندی این کاشی‌ها به‌ گونه‌ای است که طیف وسیعی از رنگ‌های شاد را در برمی‌گیرد و به دلیل داشتن اشکال حرفه‌ای و خاص جزو منحصر به‌ فردترین طرح‌ها در فرهنگ مردم بوده است.

طرح‌ها به ‌صورت ظریف و خاص بر روی کاشی‌ها ایجاد شده‌اند و به وضوح نمایان می‌شوند.

استفاده از کاشی مراکشی در کف بنا

کاشی مراکشی برخلاف سایز کاشی‌هایی که در دکوراسیون‌های اروپایی می‌باشند و مختص به دیواره‌ها هستند می‌تواند در بخش کف نیز کاربرد داشته باشد و برای این قسمت هم استفاده شود. درواقع طرح‌های ارائه شده از این محصول به‌گونه‌ای است که می‌توان هم برای دیواره به کار برود و هم آن طرح قسمت کف را تزیین کند.

با این ‌وجود کاشی مراکشی قابلیت بهره‌برداری‌های گوناگون دارد و قادر به برخورداری از زیبایی‌های منحصر به‌ فردی است. در قسمت کف هر کس که تمایل به استفاده از کاشی مراکشی دارد می‌تواند از سبک‌های ساده‌تری استفاده کند؛ اما مجدد این نوع انتخاب نیز برگرفته از محلی هست که افراد با استفاده از سبک دکوراسیون مراکشی نیاز به ایجاد آن دارند.

کاشی مراکشی

از این کاشی حرفه‌ای در کف استخر و حوض‌ها نیز استفاده می‌شود و می‌تواند حوض‌های سنتی را ایجاد نمود. رنگ‌بندی متنوع و جذاب محصول در کف آب‌ها نمایانگر زیبایی و شکوه بوده است که در واقع افراد در محل‌های رستوران‌های سنتی قادر به داشتن آن می‌باشند.

کاشی مراکشی بین کابینتی

تعدادی از مدل‌های کاشی مراکشی برای بین کابینت‌ها مناسب است و کاربرد آن‌ها در کابینت‌هایی که به سبک و ساختار ممبران می‌باشند فضا را دارای جذابیت به‌خصوصی می‌کند.

این کاشی‌ها دارای ساختار ظریف‌تری نسبت به کاشی‌های سایر محل‌ها دارند و از شیارهای ویژه‌ای تشکیل شده‌اند. کاشی‌ها نقش مهمی در جذابیت فضا دارند که یکی از این فضاها آشپزخانه است. آشپزخانه می‌بایست دارای دکوراسیون منحصر به ‌فردی باشد تا در صورت انجام کارهای مختلف در آن افراد دچار خستگی روح نشوند.

کاشی مراکشی

ازاین‌رو درزمانی که از کاشی مراکشی بین کابینتی استفاده می‌شود رنگ‌های شادی به آشپزخانه بخشیده می‌شود که درنهایت قادر به ارائه بهترین ترکیب در فضا است. پرطرفدارترین این کاشی‌ها آن دسته از محصولات هستند که مربع‌های کوچک را شامل می‌شوند که به‌گونه‌ای در کنار هم تشکیل دکوراسیون را داده‌اند.

به این صورت آشپزخانه شما به سبک سنتی و مراکشی آراسته می‌شود و می‌تواند گونه‌هایی با رنگ‌های جذاب را داشته باشد.

دکوراسیون سرویس بهداشتی با کاشی مراکشی

طرح‌های سنتی این کاشی در سرویس بهداشتی به‌ گونه‌ای به کار می‌رود که در واقع فضای کلی دیوارها و کف را نمی‌پوشاند. طراحان بخش‌های مختلف خانه با استفاده از کاشی مراکشی بخشی را در فضا به آن اختصاص می‌دهند تا جذابیت بیش‌تری داشته باشد و زیبایی طرح کاشی بهتر و بیش‌تر دیده شود.

از این‌رو در دیواره سفید و یا رنگ‌های مختلف نواری پهن و بزرگ از کاشی به کار می‌رود که به ‌نوبه خود جزو طراحی‌های منحصر به ‌فرد است. با وجود این مباحث بر اساس سلیقه افراد دکوراسیون‌ها ایجاد می‌شوند و استفاده از کاشی مراکشی در فضای کلی دیواره‌ها نیز بلامانع است اما برای جذاب‌تر دیده شدن و خاص شدن فضا بهتر است که بخشی کوچک به این کاشی جذاب و خیره‌کننده آرایش شود و دیزاین نیز به بهترین شکل انجام شود.

طرح‌های سنتی معمولاً در کنار طرح‌های ساده‌تر انجام می‌شود که به‌نوبه خود محیط را دچار ترکیبی بی‌نظیر می‌نماید. کاشی مراکشی در سرویس بهداشتی در کنارها و کف و یا در بخش پشتی روشویی قرار می‌گیرد و ایجاد محیطی بی‌نظیر و خاص می‌نماید.

طرح کاشی مراکشی برای نقاشی

طرح‌هایی که شامل حال کاشی مراکشی شده‌اند بسیار خاص و منحصر به ‌فرد می‌باشند و همان‌طور که گفته شد دارای طرح‌های سنتی هستند. اغلب هنرمند آن‌که به دنبال طرح‌های ویژه می‌باشند از کاشی مراکشی برای نقاشی خود استفاده می‌کنند و به‌نوعی این کاشی را طرح نقاشی خود قرار می‌دهند.

سبک‌های سنتی و باشکوه در این محصول تمایل هنرمندان به ارائه نقاشی‌های بی‌نظیر را ایجاد می‌سازد و می‌تواند بهترین طرح برای خلق آثار هنری باشد.

کاشی مراکشی

امروزه از برخی طرح‌های کاشی مراکشی بر روی ظروف و وسایل دیگر استفاده می‌شود و به دلیل استقبال بی‌نظیر از این سبک‌ها تولیدکنندگان این محصولات را با طرح مراکشی ایجاد می‌سازند. ازاین‌رو طرفداران سبک مراکشی زیاد است و استفاده از طرح کاشی‌های آن بر روی تولید محصولات دیگر یکی دیگر از تنوع‌هایی است که در ساخت وسایل به کار خواهد رفت.

خرید کاشی مراکشی مرغوب

کیفیت ایجاد شده در انواع کاشی مراکشی مختلف است و این مسئله بر اساس روش تولید آن صورت می‌گیرد. تنوع در سبک‌های به‌خصوص این محصول نیز برگرفته از مواد اولیه‌ای است که در ساخت آن به‌کار می‌رود.

با این ‌وجود شرکت‌های مختلفی تولید کاشی مراکشی را بر عهده دارند و خود نیز پخش‌کننده این محصول می‌باشند. در این میان شرکت بزرگ کاشی و سرامیک پرنیان باتجربه بالا و محصولات متنوع بهترین ارائه‌کننده کاشی به سبک مراکشی است و با قیمت‌های مناسب محصول را ارائه می‌کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.