کاشی طوسی برای سرویس بهداشتی

کاشی طوسی برای سرویس بهداشتی

کاشی طوسی برای سرویس بهداشتی

در انتخاب کاشی مناسب برای سرویس‌های بهداشتی، دو نکته مهم است. اول زیبایی محصولات به کار رفته و دوم دوام و کیفیت مصالح انتخابی مهم است. اگر بخواهیم در حوزه زیبایی، کاشی به کار رفته در سرویس بهداشتی را مورد بررسی قرار دهیم، انتخاب رنگ مناسب برای این بخش از منزل اهمیت فراوانی دارد. در سال‌های اخیر استفاده از رنگ طوسی مورد علاقه بسیاری از افراد واقع شده است و این رنگ برای کاشی در سال ۲۰۲۱ ترند محسوب می‌شود. در این مقاله از پرنیان قصد داریم تا در جهت انتخاب کاشی مناسب برای سرویس بهداشتی مطالبی ارائه دهیم. با ما همراه باشید … .

مزایای استفاده از کاشی طوسی در سرویس بهداشتی

یکی از رنگ‌های محبوب و مورد علاقه افراد برای پوشش دیوار و کف در سرویس بهداشتی، رنگ طوسی است. این رنگ، کاملا خنثی بوده و از ترندهای سال به شمار می‌رود. استفاده از رنگ طوسی علاوه بر بخشیدن زیبایی بی‌نهایت به سرویس بهداشتی، مزایایی دارد که به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

رنگ طوسی رنگی ملایم است و کاشی طوسی در طیف گسترده‌ای تولید می‌شود. با توجه به تنوع بسیار بالای کاشی‌ طوسی در طرح و رنگ، مجموعه گسترده‌ای از کاشی‌های زیبا پیش روی شما قرار دارد که با توجه به هر سبک دکوراسیون می‌توانید به انتخاب دست بزنید. شما می‌توانید به راحتی کاشی‌های مدرن و سنتی، کاشی‌هایی با طرح‌های اروپایی و … را در طیف رنگی طوسی انتخاب کرده و در فضای سرویس بهداشتی اجرا کنید.

رنگ طوسی به راحتی نظافت می‌شود. کاشی‌های با رنگ طوسی آلودگی محیط را کمتر نشان داده و لک آب و آلودگی روی این کاشی‌ها کمتر نمایان می‌شود. بنابراین نیاز به نظافت مداوم و طاقت فرسا نداشته و در صورت نیاز به راحتی می‌توانید سطح آن‌ها را با آب و مواد شوینده مناسب، شستشو دهید.

کاشی طوسی برای سرویس بهداشتی

در میان رنگ‌های روشن مورد استفاده در سرویس‌های بهداشتی، استفاده از رنگ طوسی بیش‌تر رایج است. زیرا کاشی‌هایی با رنگ‌های خنثی مانند سفید و کرم روشن، آلودگی و رد آب را به سادگی نشان داده و برای داشتن فضایی همواره تمیز با ظاهری براق و زیبا، نیاز به نظافت مداوم دارند. ممکن است در طول روز حتی چند بار نیاز به نظافت را در این فضا احساس کنید. اما در مورد کاشی‌هایی به رنگ طوسی این مسئله صادق نیست. شما با خاطر آسوده می‌توانید از این کاشی‌ها استفاده کنید زیرا همواره فضا را تمیز نشان داده و در صورت بروز آلودگی می‌توانید به راحتی محیط را نظافت نمایید.

از دیگر مزایای رنگ طوسی قابلیت هماهنگی با سایر لوازم و وسایل است. این رنگ در هر نوع دکوراسیونی با رنگ‌ها و لوازم دیگر به خوبی هماهنگ می‌شود و فضایی خوشایند را ایجاد می‌نماید. در گذشته استفاده از کاشی و سرامیک در  سرویس‌های بهداشتی فقط به علت مسائل بهداشتی بود. اما امروزه به زیبایی سرویس بهداشتی نیز توجه زیادی می‌شود و افراد با توجه به سبک دکوراسیون مورد علاقه خود، اقدام به دیزاین و چیدمان این بخش از فضای منزل می‌کنند.

با توجه به سبک انتخاب شده در خصوص کاشی‌های سرویس بهداشتی، شما می‌توانید از انواع لوازم و اکسسوری برای دیزاین این قسمت استفاده نمایید. در کنار این رنگ از انواع کابینت‌ها و روشویی‌ها با رنگ‌های سفید، مشکی و طوسی و در صورت علاقه به دکوراسیون کلاسیک انواع کابینت‌های طرح چوب و کلاسیک و حتی مرمر را در این قسمت قرار دهید. زیرا تمامی این طرح‌ها و رنگ‌ها به خوبی با کاشی طوسی هماهنگ شده و محیطی زیبا به وجود خواهد آورد.

کاشی طوسی طرح‌دار برای سرویس بهداشتی

کاشی‌های طوسی با طرح‌های متنوعی تولید می‌شوند. کاشی‌هایی با زمینه سفید و طرح‌های طوسی مینیاتوری که یادآور طرح‌های اروپایی هستند‌، جلوه فوق‌العاده‌ای به منزل می‌دهند و برای افراد علاقه‌مند به سبک دکوراسیون اروپایی مناسب هستند. این کاشی‌ها را به صورت کامل در تمام قسمت‌های سرویس بهداشتی به کار نمی‌برند و روش اجرای متفاوتی دارد.

در این سبک کاشی های طرح‌دار را در یک دیوار استفاده می‌کنند و برای مابقی دیوار سرویس بهداشتی از کاشی‌های ساده استفاده می‌شود و یا به صورت عمودی در بخش‌هایی از دیوار کاربرد دارند. هم چنین این طرح‌ها را می‌توان در قسمت هایی از سرویس بهداشتی مانند پشت کابینت روشویی یا دیوار متصل به سرویس فرنگی مورد استفاده قرار داد. در سبک دکوراسیون مدرن نیز کاشی‌های طوسی با طرح‌های هندسی تولید شده‌اند که جذابیت فوق العاده‌ای دارند.

این طرح های هندسی نیز اغلب در کنار کاشی‌های ساده به کار می‌روند. برای مثال از این کاشی‌ها به صورت نوار های عمودی یا افقی در دیواری پوشیده شده از کاشی ساده استفاده می‌شود. در میان انواع کاشی‌های طرح‌دار کاشی هایی با طرح‌های سنتی ایرانی نیز دیده می‌شود که گزینه مناسبی برای استفاده در سرویس بهداشتی هستند. کاشی هایی با طرح های سنتی زیبایی و اصالت را در کنار هم دارند و با ایجاد نقش هایی جذاب در فضا، محیطی حیرت انگیز ایجاد خواهند کرد.

این طرح‌ها هیچ‌گاه قدیمی نشده و در صورت نگه داری مناسب، تا سال‌ها نیازی به تعویض نخواهند داشت. از این کاشی‌ها نیز در بخش هایی از دیوار و یا تنها یک دیوار از سرویس بهداشتی استفاده می‌شود.

کاشی طوسی برای سرویس بهداشتی

کاشی طوسی ساده برای سرویس بهداشتی

کاشی‌های ساده به رنگ طوسی نیز جذابیت خاص خود را داشته و اغلب در سبک دکوراسیون مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاشی‌های ساده طوسی دارای طیف رنگی گسترده‌ای هستند که با قرار گرفتن هوشمندانه در کنار هم، می‌توانند در فضا بعد ایجاد کرده و محیط را جذاب و خاص جلوه دهند. در انتخاب طیف رنگی کاشی طوسی در سرویس بهداشتی لازم است دقت زیادی به خرج دهید. ابعاد فضا نیز در انتخاب کاشی مناسب در سرویس بهداشتی اهمیت زیادی دارد.

در سرویس بهداشتی با ابعاد کوچک، عموما از کاشی‌هایی با رنگ طوسی روشن استفاده می‌شود. در کف سرویس بهداشتی کاشی‌هایی با رنگ‌های روشن به کار می‌رود و در دیوارها سعی می‌شود تا کاشی‌ها، دارای تنوع رنگی باشند تا با ایجاد بعد بتوان محیط را بزرگ‌تر نشان داد. همانطور که در کف سرویس بهداشتی کوچک از کاشی‌هایی با رنگ روشن استفاده می‌شود در فضاهای بزرگ‌تر نیز برای پوشاندن کف، استفاده از کاشی طوسی روشن، انتخاب هوشمندانه‌ای است.

شما می‌توانید در دیوارهای محیط کاشی طوسی را در هر طیفی به کار ببرید. برای مثال در دیوارهای کوچک و خالی از کاشی‌های تیره‌تر و در دیواری که روشویی و آینه روی آن قرار دارد از کاشی‌های روشن‌تر استفاده می‌شود تا فضا عمیق و بزرگ‌تر جلوه کند. در برخی از نمونه‌ها نیز دیوار سرویس بهداشتی را از قسمت میانی به دو بخش تقسیم می‌کنند و با انواع اکسسوری و نوار‌های سرامیکی، این دو بخش را از هم جدا می‌کنند. سپس در قسمت بالایی از کاشی‌های روشن‌تر و در قسمت پایینی کاشی‌های تیره‌تر را به کار می‌برند.

کاشی طوسی برای سرویس بهداشتی

کاشی طوسی سه‌بعدی و برجسته

در نمونه‌های جدید کاشی طوسی شاهد وجود برخی از طرح‌های سه‌بعدی جذاب هستیم. این طرح‌ها که اغلب هندسی و مدرن بوده برای استفاده در بخش‌هایی از دیوار محیط مناسب هستند و ظاهری متفاوت دارند. طرح‌های هندسی برجسته و براق روی سطحی از کاشی‌های ساده با لعاب مات به کار می‌روند که جذابیت بالایی داشته و فضا را از رخوت و کسالت خارج می‌کنند. البته به دلیل وجود سطح برجسته، نظافت این نمونه کاشی‌ها کمی دشوار‌تر بوده و نیازمند دقت بیش‌تری است.

کاشی طوسی گرانیتی با طرح سنگ مرمر

یکی دیگر از جدیدترین نمونه‌های کاشی به رنگ طوسی، کاشی‌های گرانیتی هستند. این کاشی‌ها دارای سطحی مات و اغلب بدون لعاب بوده که با استفاده از دستگاه‌های مختلف، سطح آن‌ها صیقل داده می‌شود و نظافت آن‌ها ساده است. این نوع از کاشی برای کف و دیوار مناسب هستند و به دلیل وجود رگه‌هایی پراکنده مانند سنگ‌های مرمر، فضا را از سادگی خارج کرده و جذابیت بالایی دارند.

این کاشی‌ها کیفیت فوق‌العاده‌ای داشته و در برابر ضربه و انواع مواد شوینده مقاوم هستند. همچنین کمترین میزان نفوذ آب را دارند و به همین دلیل برای اجرا در فضایی مرطوب مانند سرویس بهداشتی مناسب هستند.

کاشی طوسی برای سرویس بهداشتی

رنگ‌های هماهنگ با کاشی طوسی

در کنار کاشی‌های طوسی می‌توان از انواع اکسسوری و یا رنگ‌های دیگر کاشی‌ها استفاده کرد. در خصوص کابینت‌های روشویی و یا قاب آینه در سرویس بهداشتی، رنگ سفید در کنار طوسی محبوب و پر استفاده است. به طوری که اغلب افراد پس از انتخاب رنگ طوسی برای کاشی دیوار و کف در سرویس بهداشتی، به سراغ رنگ سفید در کابینت روشویی، قفسه‌های سرویس بهداشتی و … می‌روند. با قرار دادن چند گل تزئینی سبز رنگ در قفسه‌های سرویس بهداشتی می‌توانید انرژی را به محیط بازگردانید.

بعد از رنگ سفید، استفاده از رنگ مشکی در کنار طوسی جذابیت بالایی ایجاد می‌کند و به همین دلیل انواع کابینت‌ها و قفسه‌های سرویس بهداشتی به رنگ مشکی را به راحتی می‌توانید در هر فروشگاهی جستجو کرده و خریداری نمایید. استفاده از رنگ مشکی در سرویس بهداشتی جسارت زیادی می‌طلبد و به همین علت در کمتر محیطی شاهد قرار گرفتن این طرح هستیم. پس اگر به دنبال ایجاد محیطی خاص هستید رنگ مشکی گزینه مناسبی است.

لوازم چوبی با رنگ چوب طبیعی نیز طرحی مناسب و منحصر به فرد ایجاد خواهد کرد که در کنار رنگ طوسی،‌ زیبا و خاص به نظر می‌رسد. یکی دیگر از رنگ‌هایی که درکنار طوسی قرار می‌گیرد، رنگ آبی است. در کنار کاشی‌های طوسی می‌توانید انواع کاشی با رنگ آبی را قرار دهید و دکوراسیون این فضا را کمی سنتی و خوش آب و رنگ جلوه دهید. علاوه بر استفاده از تمامی این رنگ‌ها، نورپردازی نیز در زیبا نشان دادن فضا اهمیت زیادی دارد و با ایجاد نورپردازی زیبا و مناسب در سرویس بهداشتی خواهید توانست محیطی دلباز و جذاب ایجاد کنید.

دیدگاه ها بسته شده اند.