کاشی حمام ۲۰۲۱

کاشی حمام ۲۰۲۱

کاشی حمام ۲۰۲۱

در گذشته افراد از حمام‌های عمومی استفاده می‌کردند و با وجود حمام در فضای خانه، به دلایل مختلف این فضا بلا استفاده می‌ماند. یکی از دلایل عدم استفاده از حمام در منزل معضلات گرم کردن آب بود. زیرا آبگرمکن‌ها به شکل امروزی وجود نداشتند و گاز شهری نیز نبود و مشکلات زیادی در این خصوص به وجود می‌آمد. همچنین در فضای حمام از عایق مناسبی استفاده نمی‌شد و امکان نشت آب به فضای بیرون و نم دادن دیوار وجود داشت. با وجود تمامی این دلایل، افراد تمایل به استفاده از حمام‌های عمومی داشتند و حمام در داخل منازل بلا استفاده می‌ماند.

پس از گذشت سال‌ها و ورود گاز شهری به منازل، استفاده از حمام در داخل منزل رایج شد و حمام‌ها به مرور شکل امروزی خود را پیدا کردند. امروزه در تمامی منازل از حمام‌های شخصی استفاده می‌شود و در آپارتمان و ویلاهای بزرگ، داخل هر اتاق یک حمام جداگانه قرار دارد که مختص استفاده هر فرد است. با وجود مشغله‌های زندگی امروزه، پس از یک روز کاری پر مشغله و پر از هیاهو، با یک دوش آب گرم انرژی خود را بازیافته و به آرامش می‌رسیم. به همین علت دیزاین و زیباسازی فضای حمام از اهمیت زیادی برخوردار است.

حمام باید محیطی باشد تا در آن احساس آرامش کنیم و با علاقه قدم به این فضا بگذاریم. امروزه توجه ویژه‌ای به این قسمت از منزل می‌شود و سبک دیزاین حمام دچار تغییرات زیادی شده است. استفاده از کابینت‌های ضد آب برای جمع کردن لوازم و مرتب بودن این بخش، استفاد از نورپردازی‌های زیبا، آینه‌کاری‌های شیک و جذاب و … بخشی از تغییرات ایجاد شده در حمام‌ها هستند. مهم‌ترین بخش در زیباسازی فضای داخلی حمام، انتخاب کاشی حمام مناسب است.

کاشی‌های حمام توسط تولیدکنندگان مختلفی تولید و روانه بازار شده‌اند و دارای تنوعی بی‌نظیر در قیمت، کیفیت، رنگ و طرح هستند که در انتخاب کاشی حمام مناسب لازم است تا تمامی نکات را مد نظر بگیرید تا بتوانید انتخابی صحیح داشته و در انتها از نتیجه کار رضایت صددرصدی را کسب کنید. برای خرید ابتدا می‌بایست بودجه‌ای را که در اختیار دارید مشخص کنید. به دلیل تنوع بالای قیمت در طرح‌ها و انواع مختلف کاشی شما می‌توانید به راحتی کاشی حمام را با قیمت‌های مختلف انتخاب نمایید. از مهم‌ترین دلایل استفاده از کاشی در حمام داشتن مقاومت بالا در برابر نفوذ آب است.

در صورت استفاده از کاشی مناسب و مرغوب در حمام، آب به بیرون نشت نمی‌کند و دیوارهای خارجی حمام که اغلب در اتاق خواب قرار دارند، دچار نم و رطوبت نمی‌شوند. به همین دلیل کاشی حمام علاوه بر داشتن جلوه و زیبایی فوق‌العاده، بهترین و مناسب‌ترین نوع عایق برای دیوار و کف حمام به شمار می‌رود. در سال‌های اخیر به زیبایی فضای حمام توجه زیادی شده است و در این راستا، تنوع بالای طرح‌های مختلف را شاهد هستیم.

در این مطلب قصد داریم تا زیباترین طرح‌ها و رنگ‌های ترند برای کاشی حمام را مورد بررسی قرار دهیم تا در صورت تمایل به تغییر فضای داخلی حمام، کمک کوچکی در این خصوص ارائه کرده باشیم.

کاشی حمام ۲۰۲۱

رنگ‌های مورد استفاده در کاشی حمام ۲۰۲۱

در سال گذشته طرح‌ها و رنگ‌های جدید و جذابی ترند سال شدند که هنوز زیبایی خود را از دست نداده و جذابیت خود را حفظ کرده‌اند. همچنین افراد زیادی به این طرح‌ها علاقه نشان داده‌ و هنوز هم پس از گذشت یک سال جزو پرفروش‌ترین رنگ‌ها محسوب می‌شوند. از محبوب‌ترین رنگ‌های مورد استفاده در فضای حمام، رنگ خاکستری در طیف‌های گوناگون و طرح‌های مختلف است.

رنگ سفید نیز به عنوان رنگی نوستالژی و قدیمی جزو رنگ‌های محبوب در سال ۲۰۲۱ به شمار می‌رود. از دیگر رنگ‌های محبوب در سال ۲۰۲۱ می‌توان به ترکیب رنگ‌ سفید با مشکی اشاره کرد. همچنین کاشی‌هایی با طرح چوب طبیعی و طیف رنگی قهوه‌ای نیز جلوه جذابی به حمام منزل شما خواهند داد. در ادامه به صورت مفصل در این خصوص صحبت کرده و سایر جوانب استفاده از هر یک از این رنگ‌ها را بررسی می‌کنیم.

کاشی سفید، زیبای همیشه تمیز

رنگ سفید همواره از محبوب‌ترین رنگ‌ها در تمامی دوران به شمار می‌رود. این رنگ کاشی نماد پاکیزگی است و تمیزی فضا را به خوبی نشان خواهد داد. در کنار این رنگ کاشی از هر رنگ دیگری می‌توان استفاده نمود و فضای جذابی ایجاد کرد. اما ایجاد یک حمام یکدست سفید جذاب به نظر نمی‌رسد و تا حدودی کسل‌کننده خواهد بود. برای داشتن محیطی جذاب لازم است از رنگ‌های دیگری در ترکیب با سفید استفاده کنید تا یک محیط پویا و پر از انرژی داشته باشید. حمام نیازمند دو نوع کاشی متفاوت است: کاشی کف و کاشی دیواری.

شما می‌توانید در کف حمام از انواع کاشی‌های سفید ساده با چیدمان‌‌های مختلف استفاده کنید. برای این کار می‌توان از کاشی‌های پنج و شش ضلعی، کاشی‌های باریک با چیدمان حصیری، کاشی‌های پهن با چیدمان ساده و یا کاشی‌های کوچک سفید با چیدمان آجری استفاده کرد. در کف حمام لازم است از کاشی کف با لعاب مات استفاده کنید. زیرا لعاب مات لغزنده نبوده و با وجود مرطوب بودن فضای حمام، احتمال سُر خوردن شما را کاهش خواهد داد. کاشی‌های سفید رد آب و آلودگی را به خوبی نشان داده و نیاز به نظافت مداوم دارند.

برای جلوگیری از ایجاد لک آب روی این کاشی‌ها در حمام‌های بزرگ، فضای دوش حمام را از بخش وان حمام توسط یک اتاقک شیشه‌ای جدا می‌کنند تا فضای خارج از دوش حمام همواره تمیز و بدون لک آب باقی بماند. در خصوص دیوارهای حمام نیز لازم است تا در کنار رنگ سفید یک رنگ متمایز استفاده نمایید تا محیطی جذاب و پر انرژی داشته باشید. برای این کار می‌توان از انواع رنگ‌ها استفاده کرد. اما استفاده از رنگ مشکی در کنار سفید، جذابیت بی‌نظیری به وجود می‌آورد و جسارت زیادی را طلب می‌کند.

کاشی حمام ترکیبی از رنگ سفید و مشکی فضایی فوق‌العاده مدرن و خاص ایجاد خواهد کرد. در کنار رنگ سفید می‌توانید از طیف‌های مختلف رنگ قهوه‌ای نیز استفاده نمایید. این ترکیب رنگی مطمئن و امتحان شده است که از گذشته مورد علاقه افراد قرار داشت. در صورت استفاده از این ترکیب‌ها، در سایر لوازم حمام مانند کابینت و وان و شیرآلات، می‌توان از انواع رنگ‌ها مانند طلایی، مسی، طرح چوب و … استفاده نمود.

کاشی حمام ۲۰۲۱

کاشی حمام به رنگ خاکستری

رنگ خاکستری که در سال‌های اخیر به عنوان ترند شناخته شده است، رنگی خنثی و ملایم است که قابلیت هماهنگی با هر فضایی را داشته و به عنوان یک ترکیب شناخته شده و خاص به شمار می‌رود. اگر در خصوص انتخاب کاشی حمام مناسب زمان کافی را ندارید، می‌توانید از انواع طیف کاشی خاکستری در حمام خود استفاده کرده و به نتیجه کار اطمینان کامل داشته باشید. اما به هر حال استفاده از کاشی ساده خاکستری به صورت یکدست فضایی بی‌روح و کسل‌کننده ایجاد خواهد کرد که هیچ جذابیتی ندارد.

در این زمان می‌توان از انواع طرح‌‌دار این کاشی با طیف رنگ‌های گوناگون استفاده نمود. در کنار کاشی‌های خاکستری ساده دیواری می‌توانید کاشی‌های طرح‌دار با انواع طرح‌های گل، طرح‌های هندسی و … را قرار دهید و از آن به صورت نوار‌های عمودی در کنار یک‌دیگر استفاده نمایید. هم چنین می‌توانید انواع کاشی حمام طوسی با طرح‌های زیبا را به صورت افقی و نواری شکل در دور تا دور دیوار، در قسمت میانی کاشی‌های ساده به کار ببرید و محیط جذاب‌تری را ایجاد کنید.

به عنوان جدیدترین مدل‌های شیرآلات و دوش، طرح‌های قدیمی با رنگ‌های مسی و برنجی مورد توجه قرار گرفته‌اند که در کنار کاشی طوسی، جذابیت بالایی را به وجود می‌آورند. همچنین در صورت استفاده از کاشی خاکستری در حمام قادر خواهید بود از وان حمام به رنگ سفید استفاده کنید تا فضایی زیباتر داشته باشید. در خصوص کابینت‌های حمام نیز می‌توان از انواع کابینت‌های مشکی، خاکستری، سفید و یا طرح چوب استفاده کرد.

کاشی حمام ۲۰۲۱

کاشی حمام در طیف قهوه‌ای

به دلیل علاقه انسان به فضاهای طبیعی و محیط‌های بکر، همواره رنگ‌هایی با طیف قهوه‌ای به دلیل نزدیکی زیاد با طبیعت، مورد علاقه بسیاری از افراد بوده است. طرح‌های چوب و پارکت همیشه مورد استقبال افراد زیادی قرار دارد و در بسیاری از منازل استفاده می‌شود. کاشی حمام با طرح چوب و با طیف رنگی قهوه‌ای نیز به دلیل همخوانی با طبیعت، قادر خواهد بود تا فضایی ایده‌آل و پر از آرامش برای شما ایجاد نماید. به جز کاشی حمام با طرح چوب، کاشی‌های با رنگ بژ و کرم نیز کاربرد بسیاری دارند.

این نوع از کاشی برای افرادی که علاقه به ایجاد دکوراسیونی مجلل و کلاسیک دارند، از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. در کنار کاشی‌های بژ و کرم رنگ، از لوازمی با رنگ طلایی استفاده می‌شود تا فضا به طور کل مجلل و اشرافی به نظر برسد. شیرآلات طلایی در سال‌های اخیر به فروش بالایی رسیده‌اند. هم چنین آینه‌هایی با قاب‌های طلایی و کابینت‌هایی با یراق‌آلات طلایی از جمله این لوازم برای هماهنگی در یک دکوراسیون مجلل برای حمام به شمار می‌روند.

کاشی‌هایی با طرح سنگ مرمر

کاشی‌های گرانیتی نیز در سال ۲۰۲۱ جزو پرفروش‌ترین نوع کاشی حمام بوده‌اند. این نوع از کاشی‌ها از یک ترکیب رنگ خنثی در زمینه برخوردار هستند. برای زمینه این کاشی‌ها عموما از رنگ‌های سفید، کرم روشن، خاکستری روشن و یا مشکی استفاده می‌شود و با توجه به رنگ زمینه، مانند سنگ‌های مرمر، رگه‌هایی رنگی در میان آن وجود دارد. برای مثال در کاشی سفید رگه‌هایی با رنگ‌ طوسی دیده می‌شود و در سرامیک با رنگ کرم روشن، رگه‌هایی به رنگ قهوه‌ای وجود دارد. این نوع از کاشی‌ها علاوه بر داشتن جلوه‌ای فوق العاده، دارای طرح‌هایی ساده هستند و فضای حمام را دلنشین و جذاب جلوه می‌دهند.

جمع‌بندی

گروه کاشی و سرامیک پرنیان با تولید انواع کاشی و سرامیک درجه یک و با مرغوب‌ترین مواد اولیه، و همچنین استفاده از طرح‌هایی خاص، تنوعی بی‌نظیر در اختیار شما قرار داده است. محصولات این گروه تولیدی عظیم در دو گروه کاشی‌های مدرن و کلاسیک، از بهترین طرح‌های اروپایی روز دنیا بوده و با داشتن کیفیت ایده‌آل به اقصی نقاط جهان صادر می‌شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.