کاشی جدید برای آشپزخانه

کاشی جدید برای آشپزخانه

کاشی جدید برای آشپزخانه

اگر از فضای آشپزخانه خود خسته شده‌اید می‌توانید به سادگی با یک تغییر کوچک در کاشی‌های آشپزخانه، محیطی جدید و خاص خلق کنید. با تهیه کاشی جدید و نصب آن در فضای آشپزخانه، این محیط به طور کلی تغییر کرده و جلوه دیگری به خود می‌گیرد. در این مطلب قصد داریم جدیدترین نمونه‌های کاشی و سرامیک برای آشپزخانه را به شما معرفی کرده و شرایط استفاده از هر یک از آن‌ها را در آشپزخانه‌های مختلف بررسی کنیم تا جهت خرید کاشی آشپزخانه بتوانید با شناخت کامل و دید باز اقدام کنید.

علاوه بر دقت در خرید کاشی و سرامیک آشپزخانه، روش‌های مختلفی برای چیدمان کاشی وجود دارد که باعث زیباتر شدن محیط آشپزخانه می‌شوند. آشپزخانه از مهم‌ترین بخش‌ها در هر خانه‌ای محسوب می‌شود. تمامی اعضای خانواده و حتی برخی مهمانان با آن سر و کار دارند و لازم است تا این محیط فضایی جذاب و زیبا داشته باشد و حس خوبی را به افراد منتقل کند. با توجه به سبک آپارتمان‌های امروزی و امکان تماشای آشپزخانه از هر قسمتی از منزل، ساختار و دکوراسیون این بخش در دکوراسیون کل فضای خانه تأثیر زیادی دارد.

کاشی جدید برای آشپزخانه

تغییر دکوراسیون فضای آشپزخانه

برای تغییر در دکوراسیون محیط آشپزخانه، لازم است تا چند اِلمان را تغییر دهید. به غیر از لوازم آشپزخانه که لازم است تا در هماهنگی با دکور جدید تهیه شوند، بخش کابینت و فضای بین‌کابینتی بیش‌ترین اهمیت را دارد. فضای بین‌کابینتی،‌ به بخشی از دیوار آشپزخانه گفته می‌شود که مابین دو کابین بالایی و پایینی کابینت قرار می‌گیرد و وسعت بسیار کمی دارد اما تأثیر زیادی در زیبایی فضا داشته و حتی زیبایی و رنگ کابینت‌ها را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. پس لازم است تا کاشی بین‌کابینتی در آشپزخانه با رنگ و سبک کابینت‌ها هماهنگی کامل داشته باشد تا بتوانیم محیطی جذاب و زیبا ایجاد کنیم.

کاشی آشپزخانه تنوع وسیعی در طرح و رنگ و ابعاد دارد. اما با توجه به وسعت کم فضای مورد استفاده، می‌توان بدون صرف هزینه‌های زیاد، کاشی‌های این بخش از آشپزخانه را تعویض کرد. همچنین انواع کاشی‌های تولید شده در ایران و یا کاشی‌های خارجی را برای این کار می‌توانید مورد استفاد قرار دهید و فضای آشپزخانه خود را جدید و زیبا نمایید. با توجه به اهمیت این موضوع، لازم است در زمان تهیه کاشی جدید برای آشپزخانه عجله نکنید و انتخاب را با نهایت حوصله و دقت انجام دهید تا پس از اتمام اجرای کاشی بتوانید رضایت صددرصدی را از نتیجه کار کسب کنید.

کاشی جدید برای آشپزخانه به سبک مدرن با رنگ طوسی

اگر از آن دسته افرادی هستید که به صورت محتاطانه عمل کرده و لازم است تا برای هر اقدامی، از نتیجه کار مطمئن شوید، کاشی‌‌های بین‌کابینتی با رنگ‌های خنثی خصوصا طوسی، بهترین گزینه برای شما خواهند بود. شما به راحتی می‌توانید یک کاشی طوسی با ویژگی‌های مشخص را برای بین کابینت‌های خود تهیه کرده و آن را در هماهنگی کامل با هر رنگی قرار دهید. کاشی طوسی انتخابی مطمئن برای فضای بین‌کابینتی محسوب شده و انواع جدید آن، فضایی مدرن و شیک به آشپزخانه هدیه می‌دهند.

یکی از جدیدترین طرح‌های کاشی طوسی برای فضای بین کابینتی، کاشی‌هایی با طرح‌های منحنی به رنگ سفید است. در زمینه طوسی روشن، طرح‌های ویژه‌ای به رنگ سفید، آبی روشن و صورتی روشن نقش بسته است و برای استفاده در کنار انواع رنگ کابینت‌ها مناسب هستند. این طرح‌ها زیبایی بی‌نظیری به فضای آشپزخانه می‌بخشند و از ترندهای امسال به شمار می‌روند.

کاشی‌های بین‌کابینتی با طرح‌های مینیاتوری طوسی رنگ، روی زمینه سفید از زیباترین و جدیدترین محصولات تولید شده برای فضای بین‌کابینتی هستند. این کاشی‌ها طرح‌هایی اروپایی داشته و جزو جدیدترین نمونه‌های کاشی بین‌کابینت محسوب می‌شوند.

کاشی‌های مربعی با ابعاد کوچک و ریز، یکی دیگر از انواع کاشی جدید برای آشپزخانه‌های ایرانی محسوب شده که به صورت خطی در کنار هم قرار می‌گیرند و فضایی زیبا ایجاد خواهند کرد. این کاشی‌ها به صورت تک رنگ مورد استفاده قرار گرفته و بدون طرح هستند. کاشی‌های طوسی ساده در رنگ‌های مختلف از طوسی روشن تا تیره را شامل می‌شوند که با توجه به نوع فضا می‌توانید به استفاده از آن اقدام کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از طیف‌های مختلف رنگ طوسی، در دیوارهای مختلف آشپزخانه، به محیط عمق بخشیده و فضا را بزرگ‌تر نشان دهید.

کاشی جدید برای آشپزخانه

کاشی جدید آشپزخانه با نمای آجر

یکی دیگر از انواع کاشی‌های جدید برای آشپزخانه، کاشی‌هایی به سبک آجری است. این کاشی‌ها در ابعاد گوناگون تولید می‌شوند. برای تهیه کاشی‌هایی به سبک و چیدمان آجری، می‌توانید انواع پنل‌های آماده با ابعاد بزرگ را تهیه کرده و به راحتی در فضای بین کابینت نصب کنید و یا کاشی‌های مستطیلی کوچک را به صورت آجری در کنار هم چیدمان نمایید. نحوه اجرای آن به این صورت است که ردیف اول کاشی‌ها به صورت مستقیم در کنار هم قرار گرفته و ردیف بعدی، مابین ردیف اول واقع می‌شود. در این نوع چیدمان می‌توانید از انواع کاشی‌ها با رنگ‌های تیره و روشن در کنار هم استفاده کرده و فضا را زیباتر نمایید.

کاشی‌ جدید شیشه‌ای برای آشپزخانه مدرن

جدیدترین نوع کاشی بین‌کابینتی، کاشی‌های شیشه‌ای در دو رنگ طلایی و نقره‌ای هستند که با ایجاد فضایی پر از نور به زیبایی هر چه بیش‌تر محیط آشپزخانه کمک می‌کنند. کاشی‌های شیشه‌ای انواع مختلفی دارند. برای آشپزخانه‌های بزرگ می‌توان از انواع پنل‌های با ابعاد بزرگ، در کنار کابینت‌هایی با رنگ‌های تیره مانند طوسی تیره و مشکی استفاده کرده و فضایی خاص ایجاد کنید که در هیچ خانه‌ای قابل مشاهده نباشد.

این کاشی‌های شیشه‌ای با ایجاد بازتاب بسیار زیاد نور و برخورد تصویر وسایل و لوازم آشپزخانه، جهشی نو در دکوراسیون آشپزخانه محسوب می‌شوند و استفاده از آن در فضاهای بین‌کابینتی، جدیدترین سبک دکوراسیون آشپزخانه را به تصویر می‌کشد. کاشی‌های شیشه‌ای در ابعاد کوچک‌تر نیز تولید می‌شوند و ابعاد ریز و کوچک نیز دارند که در زمان تماشا، خطای دید بیش‌تری ایجاد کرده و فضا را جذاب‌تر نمایش خواهند داد.

کاشی جدید سه‌بعدی در آشپزخانه

کاشی‌هایی با طرح‌های سه‌بعدی برای فضای آشپزخانه عموما تنها در یک دیوار و محیط محدود مورد استفاده قرار می‌گیرند و با ایجاد منظره‌هایی عمیق و زیبا، به فضا وسعت بیش‌تری داده و جذابیت آشپزخانه را دوچندان می‌کنند. در دیوارهایی مانند پشت سینک ظرفشویی و یا پشت اجاق گاز، این کاشی‌ها را نصب کرده و در این فضاها از طرح‌های زیبایی مانند آکواریوم، منظره‌های طبیعی و … استفاده می‌کنند. کاشی‌های سه‌بعدی از جمله کاشی‌های جدید در فضای آشپزخانه محسوب می‌شوند و دارای قیمتی به مراتب بالاتر از انواع دیگر کاشی‌ها هستند.

کاشی جدید با طرح‌های برجسته

در میان انواع کاشی جدید آشپزخانه، به کاشی‌هایی با طرح‌های برجسته برخورد می‌کنیم که طرح‌هایی ساده مانند طرح گل و یا اشکال هندسی دارند. این نوع از کاشی‌ها عموما به صورت تک‌رنگ بوده تا طرح برجسته پیاده شده روی کاشی،‌ به خوبی قابل تماشا و درک باشد. کاشی‌هایی با طرح برجسته فوق‌العاده زیبا هستند اما معایبی نیز دارند. تنها عیب استفاده از آن‌ها در فضای آشپزخانه، نظافت سخت‌تر نسبت به کاشی‌هایی با سطح صاف و صیقلی است.

کاشی‌هایی با طرح‌های برجسته نوع مقاوم‌تر و باکیفیت‌تر پنل‌های پی‌وی‌سی و ۳D موجود در بازار بوده که دارای دوام و طول عمر زیادی هستند. پنل‌های پی‌وی‌سی موجود در بازار دارای قیمت پایین‌تری نسبت به کاشی‌های طرح برجسته هستند، اما در طول زمان دچار رنگ‌پریدگی شده و در برابر انواع مواد شوینده و همچنین ساییدگی و ضربه، مقاومت بالایی ندارند. به همین دلیل پس از گذشت مدتی نیاز به تعویض پیدا کرده و لازم است تا آن‌ها را تغییر دهید.

همچنین برای فضاهایی مانند پشت اجاق گاز که در برخورد مستقیم حرارت و مواد غذایی چرب قرار دارد، مناسب نیستند. به همین دلیل تولیدکنندگان اقدام به تولید کاشی مشابه با این پنل‌ها کرده که به دلیل زیبایی و دوام بالا، با استقبال زیادی مواجه شده است. این کاشی‌ها را به راحتی می‌توانید با انواع مواد شوینده تمیز کنید و همچنین در هر فضایی مورد استفاده قرار دهید. زیرا در اثر شستشو رنگ و لعاب خود را از دست نداده و در برابر عواملی مانند ضربه و حرارت مقاومت بالایی دارند.

کاشی جدید برای آشپزخانه

کاشی سنتی ایرانی در آشپزخانه

به دلیل محبوبیت طرح‌های سنتی ایرانی، استفاده از کاشی‌های سنتی ایرانی در آشپزخانه مورد توجه بسیاری از افراد واقع شده و به یکی از پرطرفدارترین طرح‌های کاشی جدید در سال‌های اخیر تبدیل شده است. کاشی‌های سنتی ایرانی با انواع طرح‌های سنتی و رنگ و لعاب جذاب، روح اصالت ایرانی را به فضا می‌بخشند و زندگی و هیجان را به محیط هدیه می‌دهند. در طراحی‌های این کاشی‌ها از انواع رنگ‌های سرد مانند آبی فیروزه‌ای در کنار رنگ‌های گرمی چون نارنجی استفاده می‌شود.

البته نوع ساده‌تری از این کاشی‌ها وجود دارد که در آن‌ها شاهد حضور طرح‌هایی به رنگ آبی فیروزه‌ای و نیلی، بر سطحی به رنگ سفید هستیم که با استفاده از رنگ کمتر و طرح‌های ظریف و پیچیده، زیبایی خاصی خواهند داشت. در بخش‌های کوچکی از آشپزخانه از این کاشی‌ها استفاده می‌شود و طرح‌های زیبای این کاشی‌ها در کنار انواع کابینت‌ها به رنگ‌های سفید، طوسی، آبی، طرح چوب و … قرار گرفته و هماهنگی کاملی را ایجاد می‌کند.

سخن پایانی

برای تهیه کاشی جدید برای آشپزخانه، لازم است تا تمامی عوامل محیطی مانند ابعاد، نور فضا و همچنین سلیقه شخصی و روحیات سایر اعضای خانواده را در نظر گرفته و سپس به انتخاب یک کاشی جدید برای فضای آشپزخانه خود اقدام نمایید.

دیدگاه ها بسته شده اند.