کاشی آشپزخانه جدید

کاشی آشپزخانه جدید

کاشی آشپزخانه جدید

آشپزخانه جزو فضاهایی از منزل است که تمامی افراد خانواده و حتی مهمانان گاهی به آن سر می‌زنند. با توجه به سبک دکوراسیون امروزه و نمایان بودن آشپزخانه از منزل و سالن پذیرایی، اهمیت دکوراسیون آشپزخانه بیش ‌از پیش نمودار است. آشپزخانه به عنوان قلب خانه‌های امروزی و تنها محیطی که تمامی افراد به ‌نوعی از آن استفاده می‌کنند، نقش مهمی را در دکوراسیون منزل ایفا می‌کند. در دکوراسیون آشپزخانه‌های مدرن، علاوه بر توجه به زیبایی و نوع کابینت‌های استفاده‌ شده،

باید فکری برای فضاهای خالی بین کابینت‌ها بکنیم. بهترین نوع دیوار پوش برای فضاهای بین کابینتی، کاشی است. کاشی دارای دوام بالایی است و هم‌چنین به‌راحتی تمیز می‌شود. کاشی‌های متفاوتی برای استفاده در فضاهای بین کابینتی وجود دارند و دارای جنس مختلفی هستند. تنوع بسیار زیاد در نوع کاشی‌ها، انتخاب را برای شما دشوار می‌کند. به همین علت باید قبل از مراجعه برای خرید کاشی، اطلاعاتی را راجع به نوع کاشی و نحوه چیدمان و استفاده از کاشی‌های مختلف و هم‌چنین جنس کاشی‌ها داشته باشید.

کاشی‌های بین کابینتی از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و در صورتی‌ که بدون داشتن اطلاعات قبلی و یا تجربه در مورد انتخاب کاشی‌ها، برای خرید مراجعه کنید، بی‌شک سردرگم شده و یا نتیجه خرید شما رضایت‌بخش نخواهد بود و ممکن است با عدم تطابق کاشی و مدل کابینت و … مواجه شوید؛ بنابراین قبل از اینکه به خرید اقدام کنید لازم است نکاتی را راجع به دکوراسیون آشپزخانه و جنس کاشی و طرح‌های مختلف کاشی و … بدانید و در این مورد کمی تحقیق کنید تا خریدی رضایت‌بخش داشته و پس از صرف هزینه، از دکوراسیون آشپزخانه خود رضایت صددرصدی داشته باشید.

در زمان انتخاب و خرید کاشی آشپزخانه توجه به مواردی از جمله جنس کاشی، وزن کاشی، ابعاد کاشی، طراحی ظاهری کاشی و درنهایت قیمت محصول همواره موردتوجه قرار خواهد گرفت. پس‌نیاز بوده شما در ابتدا خواسته خود و بودجه مدنظر را ارزیابی کرده سپس به بازبینی تنوع بالای کاشی‌های آشپزخانه موجود در بازار پرداخته تا درنهایت برای خرید اقدام نمایید.

کاشی آشپزخانه جدید

جنس کاشی آشپزخانه جدید

کاشی‌های مورداستفاده در بین کابینت آشپزخانه‌ها دارای تنوع زیادی در جنس هستند. در تولید برخی از این کاشی‌ها از لعاب مات استفاده‌شده است. در تولید بعضی دیگر از این کاشی‌ها از لعاب براق استفاده‌شده است. برخی از کاشی‌های مورداستفاده در آشپزخانه، دارای روکش شیشه‌ای می‌باشند. هر یک از این کاشی‌ها جذابیت خاصی داشته و برای استفاده در فضاهایی خاص مناسب می‌باشند.

کاشی‌های آشپزخانه با لعاب مات

کاشی‌هایی با لعاب مات برای استفاده در آشپزخانه‌هایی با فضای مدرن مناسب می‌باشند. این نوع از کاشی‌ها رد آلودگی و لک آب را کم‌تر نشان داده و نیاز به نظافت در آن‌ها کمتر حس می‌شود. کاشی‌های مات زیبایی خاصی داشته و فضای آشپزخانه را گرم‌تر نشان می‌دهند. نظافت این نوع از کاشی‌ها در صورت آلودگی، سخت بوده و زمان بیش‌تری را باید صرف نظافت این‌گونه از کاشی‌ها کرد؛ اما پس از نظافت نیز رد آب بر روی این نوع از کاشی‌ها باقی نمی‌ماند.

کاشی‌های آشپزخانه با لعاب براق

کاشی‌های براق نیز از جذابیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند. این نوع از کاشی‌ها، نور بیش‌تری را به فضای آشپزخانه تزریق می‌کنند. برخی از طرح‌های کاشی‌های براق برای استفاده در آشپزخانه‌های مدرن و برخی از طرح‌های این نوع از کاشی‌ها، در آشپزخانه‌های کلاسیک با طرح کابینت‌های ممبران استفاده می‌شود.

کاشی آشپزخانه جدید

کاشی‌های با لعاب براق به‌سادگی تمیز می‌شوند و به علت دارا بودن سطح صیقلی، به‌راحتی با مواد شوینده پاک‌شده و آلودگی بر سطح آن‌ها باقی نمی‌ماند. البته لازم به ذکر است این نوع از کاشی با دارا بودن سطح براق، رد آب و آلودگی را به سرعت نشان می‌دهند و در صورت نظافت با مواد شوینده نادرست، ممکن است رد دستمال و آب نیز بر روی آن باقی بماند. این نوع از کاشی بسیار زیبا بوده و به دلیل بازتاب نور، آشپزخانه را پرنورتر از قبل نشان می‌دهد.

کاشی‌های آشپزخانه با روکش شیشه‌ای

این نوع از کاشی نیز همانند کاشی‌های براق بوده و با سطحی صیقلی و بسیار براق‌تر از این نوع کاشی می‌باشند. روکش استفاده شده بر روی این نوع از کاشی‌ها، باعث بازتاب نور زیادی می‌شود و کیفیتی بسیار بالاتر از کاشی‌های با لعاب براق دارند. کاشی‌هایی با روکش شیشه‌ای نیز رد آب و آلودگی را بیش‌تر نشان داده و نیاز به نظافت زود به زود در آن‌ها حس می‌شود. هم‌چنین این نوع کاشی به دلیل داشتن سطح صیقلی به‌سادگی نظافت می‌شود.

کاشی آشپزخانه جدید

طرح‌های متفاوت کاشی‌های آشپزخانه

کاشی‌های ساده با چیدمان راه راه

این نوع از کاشی‌ها ساده بوده و اغلب به صورت تک رنگ استفاده می‌شوند. کاشی‌های ساده با چیدمان راه راه برای استفاده در اغلب دکوراسیون‌های مدرن ایده آل بوده و برخلاف کاشی‌های طرح دار، طراحی کابینت‌ها را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهند. با خاطر آسوده می‌توانید به سراغ این‌گونه از کاشی‌ها بروید زیرا انتخابی مطمئن با ریسک بسیار پایین برای فضاهایی با دکوراسیون مدرن است.

رنگ در انتخاب این‌گونه کاشی‌ها مهم بوده و باید تصمیم بگیرید تا از چه رنگی استفاده نمایید. کاشی‌های روشن اغلب برای استفاده در بین کابینت‌هایی با طیف رنگی چوبی می‌باشند. رنگ‌های روشن به فضا وسعت بیش‌تری داده و کابینت‌هایی با طرح‌های چوبی را زیباتر جلوه می‌دهند. این‌گونه از کاشی‌ها دارای رنگ‌های تیره نیز می‌باشند که با استفاده در بین کابینت‌هایی با رنگ سفید و یا رنگ‌های روشن دیگر، جلوه جذابی را به محیط آشپزخانه می‌بخشند.

کاشی‌ با طرح‌های ساده و محو

این نوع از کاشی‌ها نیز طرح‌های ساده و مربعی داشته و یا طرح‌های ساده دیگری دارند. طرح‌های هندسی ساده و یا استفاده از رنگ‌هایی به صورت نقطه‌ای در بین این‌گونه از کاشی‌ها مرسوم است. برای مثال کاشی‌های مربعی کوچکی که در بین چند عدد از آن‌ها، یک کاشی مربعی با رنگ نقره‌ای به چشم می‌خورد. این نوع از کاشی نیز به دلیل سادگی، برای استفاده در فضاهای بین کابینتی، مناسب است و تأثیر چندانی بر رنگ کابینت‌ها ندارد. البته در انتخاب رنگ کاشیها باید دقت نمایید تا محصول مورد استفاده، دارای تضاد رنگی زیادی با رنگ کابینت نبوده و رنگ کابینت را زشت جلوه ندهد.

کاشی آشپزخانه جدید

کاشی‌های طرح دار مدرن

در دکوراسیون مدرن امروزی، استفاده از کابینت‌های بسیار ساده و تک رنگ و هم‌چنین بدون دسته بسیار مرسوم است. این نوع از کابینت‌ها در عین سادگی بسیار جذاب می‌باشند. البته باید کاشی مناسبی را برای این فضا انتخاب کنید تا زیبایی محیط را دو چندان کند. پیشنهاد ما در مورد انتخاب کاشی برای این‌گونه فضا، کاشی‌های طرح دار هستند. کاشی‌های طرح دار با رنگ‌های زیبا و جذاب را می‌توانید با خاطر آسوده برای این‌گونه از فضاها انتخاب کنید و خاطر شما از بابت نتیجه کار آسوده باشد. این نوع از کاشی‌ها دارای طرح‌های متنوعی بوده و شامل طرح‌های گل و … نیز می‌شوند.

رنگ مورد استفاده در این نوع از کاشی نیز دارای تنوع بسیار زیادی است و رنگ‌های خنثی مانند طوسی و هم‌چنین رنگ‌های فانتزی و جذاب در این دسته جای دارند. کاشی‌های طرح دار زیبایی خاصی را به آشپزخانه می‌بخشند و برای فضای بین کابینتی با کابینت‌های ساده ایده آل می‌باشند.

کاشی آشپزخانه جدید

کاشی‌های آشپزخانه سه‌بعدی

برخی از افراد علاقه دارند از طرح‌ها و نقش‌های مرسوم، پا را فراتر گذاشته و به انتخابی متفاوت روی می‌آورند. پیشنهاد ما برای افرادی که می‌خواهند فضایی متفاوت را تجربه کنند استفاده از کاشی‌های سه‌بعدی است. کاشی‌های سه‌بعدی زیبایی خاصی به فضا می‌بخشند و شما با توجه به سلیقه خود و هم‌چنین نوع کابینت مورد استفاده در آشپزخانه می‌توانید به انتخاب این‌گونه از کاشی‌ها دست بزنید. کاشی‌های سه‌بعدی با طرح‌های هندسی نیز برای استفاده در فضاهایی با دکوراسیون مدرن مناسب بوده و جذابیت فراتر از تصور را به محیط می‌بخشند.

نوع دیگری از کاشی‌های سه‌بعدی نیز موجود است که به صورت منظره‌های طبیعی طراحی می‌شود. این نوع از کاشی‌های سه‌بعدی نیز در فضاهای بین کابینت با کابینت‌های بسیار ساده کاربرد دارند. حتی در برخی از آشپزخانه‌ها، فقط در یک دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما با استفاده از این نوع از کاشی، گویی پنجره‌ای به طبیعت بازکرده‌اید و با تماشای آن در آشپزخانه آرامش زیادی می‌گیرید.

کاشی آشپزخانه جدید

هم‌چنین وقتی کسی برای اولین بار به تماشای آشپزخانه شما بیاید تصور می‌کند پنجره‌ای در آشپزخانه شما به طبیعت‌های استوایی بکر بازشده است. این نوع از کاشی‌ها و کاشی‌های سه‌بعدی طرفداران خود را داشته و از جدیدترین نوع کاشی محسوب می‌شوند.

کاشی‌های آشپزخانه آینه‌ای

کاشی‌های آینه‌ای از جدیدترین نوع کاشی بوده و از طرح‌های متنوعی برخوردارند. برخی از این کاشی‌ها به صورت یک تکه و یک رنگ هستند و همانند تکه‌های آینه می‌باشند که در کنار هم به دیوار چسبیده‌اند. برخی از این نوع کاشی‌ها نیز دارای طرح‌هایی آینه‌ای بر روی یک کاشی با رنگ ساده می‌باشند. کاشی‌های آینه‌ای به‌سادگی پاک می‌شوند اما به سرعت نیز رد آب و آلودگی را نشان می‌دهند. در نظر داشته باشید از این نوع کاشی معمولاً برای آشپزخانه‌های کوچک استفاده شده تا فضا را بزرگ‌تر و پرنورتر به نمایش بگذارند.

سخن پایانی

شما پس از مطالعه این مطلب و با توجه به سلیقه خود می‌توانید بهترین نوع کاشی را برای آشپزخانه انتخاب کرده و از تغییر دکوراسیون در قلب منزل خود لذت ببرید.

برند کاشی پرنیان به‌عنوان یک مرجع رسمی درزمینهٔ طراحی انواع کاشی و سرامیک مدرن و جدید با تنوع بالا در کشور و در سطح منطقه بوده که توانسته با در نظر گرفتن علایق بانوان و سبک‌های موجود درزمینهٔ کاشی آشپزخانه یک مجموعه کامل را برای تمامی سلیقه‌ها به مرحله تولید و عرضه برساند.

دیدگاه ها بسته شده اند.