مدل تراس خانه های ویلایی

مدل تراس خانه های ویلایی

مدل تراس خانه های ویلایی

تراس در خانه های ویلایی، فضایی است که ما بین ساختمان و حیاط خانه قرار می‌گیرد. دیزاین بالکن در خانه های ویلایی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا اغلب افراد در این محیط دور هم جمع می‌شوند و همچنین از این فضا برای استفاده از هوای آزاد و … استفاده می‌شود. در تراس خانه های ویلایی، المان‌های متفاوتی برای دیزاین وجود دارند و می‌توانید توسط آن‌ها، به زیبایی بیش‌تر دکوراسیون این بخش از خانه کمک کنید. این فضا محل تلاقی فضای بیرون با خانه است و برای اغلب افراد محیطی دنج و با آرامش محسوب می‌شود.

برای دکوراسیون این فضا لازم است تا از ایده‌ها و برخی از اشیا کمک گرفت تا به آرامش بیش‌تر محیط کمک کرده و فضایی مطابق با سلیقه خود داشته باشید و از آن بیش‌ترین استفاده را ببرید. برای داشتن یک تراس زیبا و آرامش‌بخش می‌توانید از وسایل و لوازمی بهره ببرید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا المان‌های داشتن یک تراس رویایی با دکوراسیون مدرن را بررسی کنیم.

اصولاً در طراحی تراس منازل انتخاب لوازم و وسایل باید با توجه به ابعاد بنا صورت بگیرد. تراس‌های بزرگ بی‌شک فضای بیش‌تری برای قرار گیری لوازم و وسایل دارند و از تمامی المان‌های موجود می‌توان برای زیباتر شدن و دکوراسیون این فضا استفاده کرد. تراس‌های کوچک‌تر عموماً دارای فضای کمتری برای قرار دادن لوازم دارند و نیازمند سلیقه بیش‌تری برای دکوراسیون و دیزاین کردن هستند. زیرا نمی‌توان در این فضاهای محدود از هر وسیله‌ای استفاده کرد و باید حوصله و دقت بیش‌تری برای دکوراسیون تراس های کوچک به خرج داد.

مدل تراس خانه های ویلایی

استفاده از گلدان‌ها و ایجاد فضای سبز در مدل تراس خانه های ویلایی

همواره فضاهای سبز و گل و گلدان، حس زندگی و شادابی را به فرد منتقل می‌کنند. برای دارا بودن یک تراس زیبا و جذاب با محیطی آرامش‌بخش می‌توانید از این ایده‌ها استفاده نمایید. در مورد تراس های بزرگ با فضای بیش‌تر می‌توانید انواع درختچه‌های گلدانی را در تراس قرار داده و به این ترتیب فضایی زیبا و جذاب بسازید. شما می‌توانید انواع درختچه‌های مینیاتوری و حتی درختچه‌های میوه مانند کامکوات، را تهیه کرده و در تراس بزرگ خانه قرار دهید. همچنین می‌توانید انواع گلدان‌های بزرگ با گل‌های رنگارنگ را تهیه کرده و برای شادابی بیشتر در محیط استفاده کنید.

از بهترین و مقاوم‌ترین انواع گل‌های مورد استفاده در تراس می‌توان به درختچه‌های رز و یا گلدان‌های شمعدانی نام برد. این گل‌های رنگارنگ انرژی مضاعف به شما بخشیده و فضا را زیباتر می‌کنند. می‌توانید از یک دیوار خالی در تراس کمک بگیرید. به این صورت که یک دیوار خالی را در نظر گرفته و روی آن پوششی از انواع گیاهان مورد علاقه خود ایجاد نمایید. تصور کنید یک دیوار سراسر سبز و پوشیده از گیاه در تراس خود داشته باشید. این دیوار می‌تواند توسط انواع گیاهان پوشانده شود.

گلدان‌ها و شلف‌هایی موجود هستند که به صورت دیواری مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید انواع این گلدان‌ها و شلف‌ها را تهیه نمایید و با استفاده از آن‌ها پوشش مناسبی روی دیوار ایجاد کنید. این گلدان‌ها روی دیوار قرار گرفته و فضای کمی را نیاز دارند. در تراس‌هایی با ابعاد کوچک می‌توانید با ایجاد این دیوار سبز، به زیباتر شدن محیط و ایجاد یک فضای آرامش‌بخش کمک کنید.

در مورد تراس های کوچک، راه‌های دیگری نیز برای استفاده از فضای سبز وجود دارد. شما می‌توانید انواع گل‌ها و گلدان‌هایی که به نرده‌های تراس متصل می‌شوند تهیه کنید و در داخل این گلدان‌ها از گیاهان مورد علاقه خود لذت ببرید. استفاده از این گونه فضاها به شما کمک می‌کند تا از حداقل فضا، بیش‌ترین استفاده را برده و محیطی زیبا خلق کنید.

مدل تراس خانه های ویلایی

استفاده از کف‌پوش مناسب

عمدتاً تراس‌ها دارای دیوار و کف از جنس سنگ و یا سرامیک هستند. این نوع پوشش نظافت را سرعت بخشیده و به شما در داشتن یک تراس تمیز و زیبا کمک می‌کند. استفاده از انواع سرامیک‌ها با رنگ‌های روشن نیز فضای تراس را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد و به‌راحتی می‌توانید انواع وسایل را با این گونه فضا هماهنگ کنید. شما از انواع کف‌پوش‌های دیگر نظیر فرش و گلیم روی سرامیک کف نیز می‌توانید استفاده نمایید که فضا را زیباتر کرده و از این طریق رنگ‌های مختلفی را به دکوراسیون تراس خانه اضافه می‌کنید. برای کفپوش تراس از انواع چمن‌های مصنوعی نیز می‌توانید کمک بگیرید.

نشیمنگاهی مناسب

شما برای نشستن در تراس نیازمند یک نشیمنگاه مناسب هستید. در تراس‌هایی با ابعاد بزرگ، لازم نیست نگران باشید، شما از انواع مبلمان می‌توانید در این فضاها استفاده کنید. هم چنین می‌توانید از انواع مبلمان حصیری که مخصوص استفاده در این گونه فضا است بهره ببرید. در گوشه‌ای از تراس نیز می‌توانید از انواع تاب حصیری و یا تاب‌های ریلکسی استفاده کنید. این گونه تاب‌ها آرامش زیادی به فرد انتقال می‌دهند و برای استفاده در محیط‌های باز عالی هستند. می‌توانید انواع مبلمان راحتی را نیز در تراس قرار دهید.

به دلیل باز بودن فضای تراس و احتمال وجود گرد و غبار زیاد، لازم است محصولی را انتخاب نمایید که به راحتی قابل نظافت باشد و یا رنگی داشته باشد که با نشستن گرد و خاک، نیاز فوری به نظافت پیدا نکند. استفاده از جنس‌های پی‌وی‌سی و با نشیمن‌های قابل شستشو نیز گزینه مناسبی برای استفاده در تراس است. استفاده از تشک‌هایی که قابلیت جدا شدن رویه را داشته باشند و بتوان رویه را به راحتی مورد شستشو قرار داد برای استفاده در تراس ایده‌آل است. همچنین برای ایجاد فضایی راحت‌تر می‌توانید از انواع مبل‌های شنی و بین بگ استفاده کنید.

در تراس‌هایی با ابعاد کوچک، باید از وسایل کم جا استفاده کنید. شما می‌توانید از انواع پاف‌های تک‌نفره کوچک و یا صندلی‌های کم جا فلزی و قابل شستشو و هم چنین از انواع مبلمان کم جا استفاده نمایید. شما در تراس خانه خود به یک میز برای قرار دادن وسایل نیز نیاز دارید. برای این کار می‌توانید از انواع میزهای تاشو که به دیوار یا نرده تراس متصل می‌شوند استفاده نمایید. در صورت نیاز می‌توانید این میزها را باز کرده و در زمان عدم استفاده، این میزها را تا کرده و جمع کنید. این میزها بسیار کاربردی بوده و فضای چندانی را اشغال نمی‌کند.

مدل تراس خانه های ویلایی

نورپردازی در تراس

در هر محیطی، نور مناسب، نقش مهمی را ایفا می‌کند. شما با یک نورپردازی ویژه می‌توانید محیطی را خلق کنید که برای هر فردی لذت‌بخش بوده و به فرد آرامش دهد. اغلب افراد به جز در روزهای تعطیل، روز را در خارج از خانه سپری می‌کنند و در زمان غروب خورشید به منزل باز می‌گردند. بنابراین فرصت چندانی برای استفاده از فضای تراس را در روشنایی روز ندارند. به همین علت نورپردازی نقش مهمی در دکوراسیون تراس خانه دارد. شما می‌توانید از انواع لامپ‌ها و آویزهای روشنایی برای این کار استفاده نمایید.

علاوه بر استفاده از لامپ‌های پر نور، می‌توانید از انواع لامپ‌های ملایم با نورهای کم نیز استفاده کنید و در صورت عدم نیاز به روشنایی زیاد، از این لامپ‌ها برای ایجاد نوری ملایم و آرامش‌بخش در تراس بهره ببرید. با استفاده از یک شلف دیواری می‌توانید انواع شمع ها را در تراس قرار دهید و از یک فضای رویایی نهایت استفاده را داشته باشید. نور شمع در تاریکی شب، آرامشی وصف نشدنی را به فرد می‌بخشد و زیبایی خیره‌کننده‌ای به تراس خانه شما می‌دهد.

مدل تراس خانه های ویلایی

استفاده از باربیکیو

در مورد تراس‌های بزرگ، می‌توانید از فضا نهایت استفاده را برده و از یک باربیکیو در گوشه‌ای از تراس استفاده نمایید. انواع باربیکیو گازی به صورت آماده وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را تهیه کرده و در گوشه‌ای از تراس قرار دهید. باربیکیوهای دو کاره نیز وجود دارند که هم به صورت گازی و هم به صورت زغالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صورت تمایل می‌توانید در این نوع از باربیکیو زغال قرار داده و به این صورت در تراس خانه کباب درست کنید. اما اگر تمایل بیش‌تری به استفاده از زغال دارید، پیشنهاد ما ساخت یک باربیکیو دیواری در تراس خانه است.

شما می‌توانید با انواع مصالح و آجرهای نسوز در تراس خانه یک باربیکیو زیبا و جذاب داشته باشید که علاوه بر استفاده از آن در مواقع تهیه کباب، زیبایی بیش‌تری نیز به تراس شما بدهد. در مورد استفاده از باربیکیو دقت لازم را داشته باشید تا از تهویه مناسب و دودکش مناسبی برای تهویه دود حاصل از زغال و یا تهیه کباب داشته باشید. با استفاده از دودکش، دود زغال به بیرون از تراس هدایت شده و شما را اذیت نمی‌کند.

جمع بندی

امید است با مطالعه این مطلب توانسته باشیم سهم کوچکی در دکوراسیون زیبای تراس خانه ویلایی شما داشته باشیم. تراس از نقاط پر اهمیت منزل به شمار می‌رود که با استفاده از یک دکوراسیون زیبا و دیزاین عالی، می‌توانید از آن نهایت استفاده را ببرید.

دیدگاه ها بسته شده اند.