قیمت سرامیک اسلب به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت سرامیک اسلب

پوشش دادن فضای داخلی و خارجی ساختمان با متریال‌هایی نظیر سنگ طبیعی، کاشی، سرامیک و … انجام می‌گیرد. قیمت سرامیک اسلب که در این متن به آن خواهیم پرداخت باعث شده است که این محصول منحصربه‌فرد جایگزینی مناسب و مقرون‌به‌صرفه برای سنگ‌های طبیعی باشد. سرامیک‌های اسلب در واقع دارای دو کاربری هستند. این محصولات هم کاشی هستند و هم سرامیک. قیمت‌گذاری این محصولات به موارد متعددی بستگی دارد که در ادامه متن سعی می‌کنیم آن‌ها را توضیح دهیم.

هم کاشی و هم سرامیک!

چگونه یک محصول همزمان هم کاشی است و هم سرامیک؛ با توجه به این‌که می‌دانیم کاشی‌ها روی دیوار نصب شده و ظریف‌تر هستند و سرامیک‌ها در کف فضا نصب می‌شوند و باید مستحکم‌ باشند؟

نحوه تولید و ویژگی‌های فنی‌ای که در طراحی کاشی و سرامیک‌های اسلب در نظر گرفته شده باعث شده است که این محصول برای نصب روی دیوار؛ همزمان که دارای زیبایی و ظرافت کاشی دیوار هست، وزن و ضخامت مناسب این فضا را نیز داشته باشد. بسیار مهم است که کاشی نصب شده روی دیوار در اثر گذشت سالیان لق نشود یا سقوط نکند. این موارد هم علاوه بر نصب استاندارد، به ضخامت و وزن مناسب آن محصول نیز بستگی دارد.

قیمت سرامیک اسلب با توجه به چنین مزیت‌ها و ویژگی‌هایی است که تعیین شده و متفاوت از کاشی و سرامیک‌های معمولی است.

برای نصب در کف محیط‌های داخلی نیاز است که محصول استفاده شده بسیار مرغوب بوده و استحکام بدنه آن بالا باشد زیرا عوامل آسیب‌رسان در کف یک محیط بیشتر از دیوار آن محیط هستند. همچنین نفوذ‌پذیری سرامیک نصب شده در کف هم عامل بسیار مهمی است. با توجه به این‌که آب و رطوبت به صورت دائمی در برخی از محیط‌های داخلی وجود دارد توجه به این عامل بسیار مهم است.

◾ آشپزخانه ◾ نشیمن ◾ اتاق خواب ◾ سرویس بهداشتی ◾ پذیرایی ◾ پشت شومینه ◾ پشت تلویزیون ◾ حمام

از جمله محیط‌ها و فضاهایی هستند که در داخل یک ساختمان امکان پوشش داده شدن با کاشی و سرامیک‌های اسلب یا سایز بزرگ را دارند.

سرامیک اسلب نصب شده در کف باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

وقتی که کاشی یا سرامیک سایز بزرگ یا اسلب را در کف یک محیط نصب می‌کنیم باید در نظر داشته باشیم که در محیط‌هایی نظیر حمام و سرویس بهداشتی به صورت مداوم آب جریان دارد و رطوبت نیز در آن محیط‌ها بالاست. مواد شیمیایی شوینده نیز عامل دیگری است که در کف این فضاها وجود دارد. از طرفی فضایی مثل آشپزخانه به اندازه دو محیط دیگری که ذکر شد آب و رطوبت را در خود ندارد اما جابه‌جایی وسایل سنگین مثل یخچال و دیگر وسیله‌های آشپزخانه روی کف آن انجام می‌شود. تردد زیاد و مداوم در آن وجود دارد، احتمال سقوط اجسام، امکان ضربه، خراش، ساییدگی و … نیز در کف آشپزخانه بسیار زیاد است. سرامیک اسلب در مقابل این عوامل مقاوم بوده و آسیبی نمی‌بیند. داشتن چنین مقاومتی در بدنه و تخلخل پایینی در سطح کاشی نسبت به رطوبت و مایعات باعث شده است که قیمت سرامیک اسلب در مقایسه با دیگر کاشی و سرامیک‌ها بالاتر باشد.

قیمت سرامیک اسلب پرنیان

چرا قیمت سرامیک اسلب بالاتر از کاشی و سرامیک‌های معمولی است؟

امکان استفاده به عنوان کاشی در ارتفاع (فضای دیوار) و نصب به عنوان سرامیک در کف محیط‌های داخلی یکی از عوامل بیشتر بودن قیمت سرامیک اسلب از دیگر محصولات کاشی و سرامیک است. مورد مهم بعدی که دلیلی دیگر برای این افزون بودن قیمت کاشی و سرامیک اسلب است، استفاده از این محصولات مرغوب در فضاهای خارجی ساختمان‌ها است.

◾ نمای ساختمان ◾ تراس ◾ پارکینگ ◾ حیاط ◾ محوطه

این موارد از جمله محیط‌هایی هستند که در خارج از فضای داخلی ساختمان بوده و می‌توان با استفاده از سرامیک‌های اسلب آن‌ها را پوشش داد. نکته مهم این است که همان محصولی که به ظرافت و زیبایی شهره بوده و در دیوار فضای داخلی کار شده است اکنون بعد از نصب در کف محیط داخلی، امکان پوشش دادن فضاهای خارجی را نیز دارد.

باد، یخبندان، باران، اشعه خورشید، برف و … از جمله مواردی هستند که در فضای باز می‌توانند به کاشی و سرامیک‌های نصب شده آسیب برسانند. اما استفاده از سرامیک اسلب و اطمینان از مقاومت آن می‌تواند این معضلات را مرتفع نماید. به نظر می‌رسد تا به اینجا توانسته باشیم بخشی از دلایل قیمت بالاتر سرامیک اسلب در مقایسه با دیگر محصولات کاشی و سرامیک را توضیح داده باشیم.

خانه زیباتر با سرامیک اسلب

از جمله موارد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد و موجب تمایز سرامیک اسلب با دیگر محصولات می‌شود زیباتر شدن محیط کاشی شده با سرامیک اسلب در مقایسه با زیبایی آن هنگام استفاده از کاشی و سرامیک معمولی است.

ابعاد بزرگ سرامیک‌های اسلب که بیش از چند برابر محصولات معمول هستند، باعث می‌شود که تعداد قالب یا تایل کمتری برای پوشش یک فضا به کار رود. هر چه تعداد قالب‌های کاشی و سرامیک کمتری در یک محیط استفاده شود خطوط افقی و عمودی بین کاشی و سرامیک‌ها کمتر شده و این عامل به یکدستی و زیبایی فضا کمک زیادی می‌کند.

قیمت سرامیک اسلب به دلیل کالیبره یا رکتیفاید بودن آن نیز مقداری بالاتر از محصولات معمول است. کاشی‌ و سرامیک‌های لیزری یا کالیبره در هنگام نصب نیازی به بندکشی ندارند. اسلب بودن و تعداد کم تایل‌ها در یک محیط و از طرفی گونیا یا تراز بودن لبه‌های کاشی‌های رکتیفاید موجب می‌شود که فضا زیباتر و یکدست شده و همچنین آن محیط بزرگتر یا وسیع‌تر هم به نظر برسد.

کالیبره بودن سرامیک اسلب مزیت مهم آن است

کاشی‌های کالیبره یا رکتیفاید محصولاتی هستند که در آخرین مراحل تولید توسط دستگاهی نظیر واترجت برش‌های دقیقی خورده‌اند. این برش‌ها روی لبه‌های این محصولات ایجاد شده است. در طی مراحل مختلف تولید کاشی و سرامیک به خصوص در مرحله لعاب‌زنی امکان این که بخشی از لعاب شُره کرده و روی لبه‌های محصول ایجاد قناسی یا ناهمواری کند وجود دارد. برای رفع این نقیصه‌های احتمالی در پایان پروسه تولید کاشی و سرامیک، برش‌های ظریف اعمال می‌شوند تا هر تایل یا قالب کاشی و سرامیک اصطلاحا تراز یا گونیا شود.

همانطور که در سطرهای قبل ذکر شد استفاده کردن از محصولات کالیبره یا رکتیفای شده موجب می‌شود که در هنگام نصب این محصولات نیازی به بندکشی نباشد و فضا زیباتر و یکدست‌تر شود. صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های بندکشی نیز یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از کاشی‌های لیزری است. در ضمن با حذف فرایند بندکشی استفاده از مواد اولیه این کار نظیر سیمان سفید و پودر سنگ نیز منتفی می‌شود در نتیجه آلودگی‌ها محیط مناسبی برای تجمع نخواهند داشت. این عامل موجب می‌شود که فضای کاشی‌شده با سرامیک اسلب و کالیبره، در فاصله‌های زمانی طولانی‌تری نیاز به بندکشی پیدا کند.

قیمت سرامیک اسلب کالیبره شده در پرنیان مناسب‌ترین نرخی است که می‌توان با آن این محصولات درجه‌یک و باکیفیت را عرضه کرد. در ادامه برخی از محصولات اسلب خود را معرفی می‌کنیم.

قیمت سرامیک اسلب ارزان

برخی از محصولات اسلب پرنیان

گروه کاشی و سرامیک پرنیان در راستای مشتری‌مداری و پیشگام بودن در صنعت کاشی و سرامیک ایران سعی کرده است در کنار همکاران خود در این صنعت، مرغوب‌ترین سرامیک‌های اسلب را عرضه کرده و قیمت سرامیک اسلب را تا جای ممکن به مناسب‌ترین وجه تعیین کند. در ادامه به معرفی برخی از محصولات پرنیان می‌پردازیم.

اندازه ۶۰ در ۱۲۰ سانتیمتر

در ابعاد ۶۰ در ۱۲۰ سانتیمتر به عنوان یکی از مرسوم‌ترین اندازه‌های سرامیک‌های اسلب، گروه کاشی و سرامیک پرنیان محصولاتی نظیر استیون را در دو رنگ طوسی تیره و طوسی روشن، آتریانو با رنگ‌های کرم و طوسی، آواریو به رنگ‌های طوسی روشن و طوسی تیره، برایسون با رنگ‌های طوسی تیره و طوسی روشن، لوئیسا به رنگ طوسی روشن و طوسی تیره، لوسیانو با رنگ‌های کرم و طوسی، کلکته با رنگ کرم، سمنتو به رنگ طوسی روشن، سانتاکروز به رنگ‌های آبی و طوسی، ویتارا به رنگ‌های کرم، طوسی و مشکی، سانتوز به رنگ‌های کرم، طوسی و سفید – مشکی، دالیا با رنگ‌های کرم و طوسی، پالاسیوم با رنگ‌های طوسی تیره و طوسی روشن و شیپ آرت طوسی تیره، تولید و عرضه کرده است.

در صورتی که تمایل به اطلاع از قیمت سرامیک اسلب و ثبت سفارش این محصولات دارید با کارشناسان پرنیان تماس بگیرید. در ضمن شوروم‌های تخصصی پرنیان در شهرهای مختلف کشور و در خارج از کشور آماده بازدید شما عزیزان هستند. کاشی و سرامیک‌های تولید شده در پرنیان در این شوروم‌ها در دکور زنده ارائه شده‌اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.