قبل از خرید کاشی بخوانید و بدانید

قبل از خرید کاشی بخوانید و بدانید

قبل از خرید کاشی بخوانید و بدانید

خرید کاشی برای هر محیطی به دو عامل مهم بستگی دارد؛ زیبایی و هماهنگی. زیبایی و هماهنگی کاشی و سرامیک با دیگر اجزای آن فضا و همچنین کاربری محیطی که قرار است این محصولات در آن نصب شوند عاملی است که چه آگاهانه چه ناآگاهانه توسط افراد مدنظر قرار می‌گیرد.

در گذشته عموماً از کاشی و سرامیک برای فضاهایی نظیر آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام استفاده می‌شد ولی امروز نمای ساختمان، اتاق‌خواب‌ها و فضای نشیمن نیز به این محیط‌ها افزوده شده و افراد تمایل بیشتری دارند از زیبایی کاشی و سرامیک در محیط‌های دیگر منزل خود نیز استفاده کنند. همچنین استفاده از این محصولات در ساختمان‌های صنعتی، اداری، تجاری و… نیز به وفور رواج دارد و کاربری هر بنا در انتخاب نوع کاشی و سرامیک تاثیرگذار خواهد بود.

زیبایی و هماهنگ بودن کاشی و سرامیک با محیط محل نصب و دیگر اجزای منزل یا ساختمان نیز مورد مهم دیگری است که افراد هنگام خرید کاشی بسیار به آن دقت دارند. در ادامه مقاله در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد.

خرید کاشی

برای خرید کاشی چه چیزهایی مهم است؟

  • درجه کاشی

درجه‌بندی کاشی موردی است که احتمالاً با آن مواجه شده‌اید. کاشی درجه‌یک، کاشی درجه‌دو و … . این درجه‌بندی بر اساس کیفیت محصول نهایی تعیین می‌شود. تفاوت در درجه کاشی‌های تولیدی هم بدین‌صورت رخ می‌دهد که به دلیل موارد فنی‌ای که در خطوط تولید کارخانه‌های کاشی و سرامیک وجود دارد، تمامی کاشی‌های تولید شده در یک خط تولید از لحاظ رنگ و کیفیت یکدست نخواهند بود.

به همین سبب بعد از انجام پروسه تولید، محصولاتی که از لحاظ استحکام، کیفیت و رنگ از محصول مد نظر فاصله دارند را با درجه‌های ۲، ۳ و … درجه‌بندی کرده و با قیمت پایین‌تری نسبت به کاشی درجه‌یک به بازار مصرف عرضه می‌کنند. پس در هنگام خرید کاشی حتماً باید در ابتدا درجه آن را مورد بررسی قرار داد.

  • درجه سائیدگی

درجه‌ی خوردگی یا سائیده شدن کاشی را به انحصار با عبارت (PEI) نشان می‌دهند. این درجات با حروف یونانی روی بسته‌بندی‌های محصولات کاشی و سرامیک درج می‌شوند. درجه ۱ و ۲ دارای کمترین حد مقاومت در مقابل خوردگی و سائیدگی هستند. در واقع محصولی که درجه سائیدگی آن یک و دو است کاربردی زینتی و متناسب «دیوار» خواهد داشت.

درجه‌های ۳، ۴ و ۵ دیگر درجه‌های خوردگی کاشی هستند که آن‌ها نیز با حروف یونانی روی بسته‌بندی محصول درج شده و هنگام خرید کاشی حتماً باید به آن‌ها توجه کرد.

لازم به ذکر است آن دسته از محصولاتی که درجه سائیدگی آن‌ها ۳ تا پنج است قابلیت استفاده در کف یک محیط و فضا‌های پرتردد را دارند.

کف آشپزخانه در منازل محیطی است که بیشترین میزان تردد و همچنین حرکت دادن وسایل سنگین نظیر اجاق‌گاز، ماشین لباس‌شویی، یخچال و … در آن اتفاق می‌افتد. از طرفی به دلیل این‌که کاشی‌های کف این محیط روزانه در معرض آلودگی و نظافت مداوم قرار دارد، حتماً باید داری درجه مقاومت ۳ و بالاتر باشد.

برای محیط‌های پرترددی مثل کف فضاهای تجاری، اداری و … نیز توصیه به استفاده از کاشی‌هایی با درجه سائیدگی ۴ و ۵ است.

دقت داشته باشید که نیازی به استفاده از کاشی با درجه خوردگی ۵ برای کف منزل و محیط آشپزخانه نیست؛ زیرا این محصولات برای محیط‌های بسیار شلوغ مثل اداره‌ها، بیمارستان‌ها، پاساژها و … توصیه می‌شود و استفاده از ‌آن‌ها در منزل صرفاً منجر به افزایش هزینه خواهد شد.

  • میزان لغزندگی

میزان لیز بودن یا لغزندگی کاشی مربوط به مبحث براق و مات بودن است که در سطرهای پیش رو به آن اشاره خواهیم کرد. عبارت (C.O.F) با درج شدن روی بسته‌بندی نشانه مقاومت طبیعی کاشی در برابر لیز خوردن است. هر چه مقدار این عدد کمتر باشد نشان‌دهنده این است که محصول مد نظر لغزنده‌تر است.

  • میزان جذب آب

مقدار جذب آب یک محصول کاشی و سرامیک با عبارت (W.A) و درج عدد آن روی بسته‌بندی محصول نشان داده می‌شود. هنگام خرید کاشی حتماً باید به این آیتم نیز توجهی ویژه داشت.

مقدار جذب آب کاشی با توجه به محیطی که در آن نصب می‌شود بسیار مهم است. سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه حتماً باید کاشی مناسب با رطوبت موجود در آن‌ها داشته باشند.

نکته مهم: علاوه بر محیط نصب کاشی، آب‌وهوا و میزان شرجی بودن اقلیمی که این محصولات در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز مهم بوده و باید کاشی‌ای برای محیط آن اقلیم تولید و مصرف شود که میزان جذب آب آن محصول در تطابق با رطوبت و میزان شرجی بودن آن اقلیم باشد.

ضریب اصطکاک، چندرنگ بودن و مقاومت در برابر یخ زدن نیز از جمله ویژگی‌هایی هستند که با دقت روی بسته‌بندی می‌توان به آن‌ها پی برد.

خرید کاشی

باید بدانید

باید بدانید که کاشی‌ها در دو دسته کلی مات و براق تولید می‌شوند. یکی از ویژگی‌های کاشی‌های مات این است که لغزنده یا سُر نبوده و به همین دلیل از این محصولات برای کفپوش سرویس بهداشتی، آشپزخانه و حمام استفاده می‌شود. البته محیط‌هایی مثل نشیمن، اتاق‌ها و همچنین ساختمان‌های اداری و تجاری نیز نیاز به کفپوش‌هایی مات دارند تا افراد هنگام تردد در آن‌ها لیز نخورند.

دسته دیگر کاشی‌ها، کاشی‌های براق هستند. همانطور که از اسم این محصولات نیز قابل برداشت است آن‌ها درخشنده و براق هستند و به دلیل لعاب درخشانی که روی ‌محصول را پوشانده است، طبیعتاً سُر و لغزنده نیز هستند. به دلیل دارا بودن همین ویژگی این کاشی‌ها را به عنوان دیوارپوش فضاها استفاده می‌کنند.

کاشی‌های براق به دلیل درخششی که دارند علاوه بر این‌که به فضای دیوارهای یک محیط داخلی زیبایی بیشتری می‌بخشند، به دلیل بازتاب نوری که از سطح براق آن‌ها انجام می‌شود، باعث پرنورتر شدن فضا نیز می‌شوند. این مزیت به خصوص در آپارتمان‌هایی که نورگیر مناسبی ندارند یا صرفاً یک منبع نور خارجی دارند بسیار کارآمد خواهد بود.

کاشی نخرید!

خرید کاشی به هر مقدار و اندازه‌ای که باشد نیازمند دانستن یک سری موارد فنی و زیبایی‌شناسی است. قبل از این‌که این موارد را در نظر بگیرید، کاشی نخرید!

موارد فنی شامل توضیحاتی بود که در سطرهای قبل تا حدودی به آن‌ها اشاره کردیم. علائم و موارد آن‌ها روی بسته‌بندی محصولات کاشی و سرامیک درج شده است. همچنین برای آگاهی از این موارد فنی هر کسی می‌تواند با جستجو در اینترنت یا پرسش از فروشنده، اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورد.

اما مورد مهمی که در این بین باید آن را در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید کاشی نمایید، بحث زیبایی‌شناسی این محصولات و ترکیب و همنشینی آن‌ها با یکدیگر است.

حال پرسش این است که مشتریان کاشی و سرامیک چگونه می‌توانند به زیبایی‌شناسی این محصولات واقف شوند؟ جوابی که گروه کاشی و سرامیک پرنیان برای این پرسش دارد بازدید از شوروم‌های کاشی و سرامیک است. پرنیان به عنوان یکی از پیشگامان تاسیس شوروم در سرتاسر ایران همواره مکان‌هایی دیزاین شده را در اختیار مشتریان و علاقه‌مندان قرار داده است تا افراد قبل از این‌که تصمیم به انتخاب و خرید کاشی و سرامیک بگیرند، این محصولات را به صورت کار شده در یک محیط خانگی یا اداری و تجاری مشاهده کنند.

این کار باعث می‌شود که مشتریان محترم متوجه شوند که کدام کاشی و سرامیک‌ها با یکدیگر اصطلاحاً سِت شده و کدام رنگ‌ها یا یکدیگر همنشینی دارند. همچنین مشاهده محصول نهایی در یک فضای واقعی این مزیت را دارد که افراد می‌توانند کامل متوجه شوند که در صورت خریداری محصول مد نظر خود، دیزاین و نمای فضای مورد نظرشان به چه شکل خواهد بود.

در واقع پرنیان و دیگر همکارانی که شوروم‌های کاشی و سرامیک تاسیس کرده‌اند با این کار میزان ریسک مشتری را بسیار کاهش داده‌اند؛ زیرا کاشی و سرامیک محصولی نیست که بتوان بعد از نصب و پشیمان شدن از رنگ یا دیزاین آن، به راحتی آن را تعویض کرد. پس مشتریان می‌توانند با بازدید از شوروم‌های کاشی و سرامیک سلیقه و زیبایی‌شناسی خود را سنجیده و چیدمان مد نظر خود را پیدا کنند. این کار باعث می‌شود بدون ریسک و دلزدگیِ احتمالی از انتخاب آینده خود، اقدام به خرید کاشی و احساس رضایت از دیزاین منزل خود کنند.

شوروم‌های پرنیان کجاست؟

گروه کاشی و سرامیک پرنیان شوروم‌های مجلل و مدرنی را در نقاط مختلفی از ایران احداث کرده است که این مکان‌ها به طور مداوم در حال خدمات‌رسانی به مشتریان محترم هستند.

۳ شوروم در شهر تهران، یک شوروم در اصفهان، مشهد، میبد، یزد و سوادکوه شوروم‌هایی هستند که تا تابستان سال ۱۴۰۰ در حال فعالیت بوده و شوروم‌های بعدی در دیگر شهر‌ها هم در حال تاسیس و راه‌اندازی هستند. مشخصاً شهر تبریز میزبان شوروم بعدی پرنیان خواهد بود.

خرید کاشی

معرفی اجمالی محصولات پرنیان

ما در گروه پرنیان محصولات متنوع کاشی و سرامیک منحصربه‌فرد و زیادی را تولید می‌کنیم. به جرات می‌توان گفت که هر مشتری با هر سلیقه‌ای می‌تواند از بین محصولات تولید شده توسط گروه ما آن کاشی و سرامیکی که مطابق با سلیقه‌اش باشد را پیدا کند.

محصولات مختص دیوار و کف، محصولاتی با دو کاربرد همزمان دیوار و کف، کاشی‌های سایز بزرگ، کاشی‌هایی با استاندارد پرسلان، کاشی‌های مات و براق، کاشی‌های تک‌پخت، دو پخت و سه پخت، کاشی‌های درجه‌یک تا درجه چهار، کاشی‌های لاکچری و لوکس، کاشی و سرامیک‌های مدرن، محصولات کلاسیک و مدرن، کاشی و سرامیک‌های طرح‌دار و ساده و … به طور خلاصه باید گفت هر نوع محصولی که مد نظر مشتری باشد در سبد تولید پرنیان وجود داشته و نمونه‌های آن‌ها را نیز می‌توان در وب‌سایت ما در قسمت محصولات و همچنین نمونه واقعی و کار شده‌ی آن‌ها را در شوروم‌های پرنیان مشاهده کرد.

لازم به ذکر است که عکس‌هایی که در این مقاله مشاهده می‌کنید تصاویری از یکی از شوروم‌های پرنیان در شهر تهران است.

برای اطلاعات بیشتر، خرید کاشی و دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاه ها بسته شده اند.