قبل از خرید سرامیک بخوانید و بدانید

خرید سرامیک

قبل از خرید سرامیک بخوانید و بدانید

خرید سرامیک و کاشی نیاز تمامی افراد است. این محصولات جزو جدایی‌ناپذیر ساخت هر بنا و ساختمانی هستند. برای داشتن یک خرید هوشمندانه و مقرون‌به‌صرفه ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

قبل از اقدام به خرید کاشی و سرامیک توضیحی مختصری از تفاوت این دو محصول ارائه خواهیم داد تا افرادی که آشنایی کافی با این مصالح ندارند بدانند سرامیک چیست و برای چه محیط‌هایی به کار می‌رود.

تفاوت کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک هر دو از یک جنس بوده و مواد تشکیل دهنده آن‌ها یکسان است؛ اما تفاوت آن‌ها در مقاومت و میزان جذب آب این دو محصول است. هنگام خرید سرامیک توجه به این اطلاعات ضروری است. کاشی به دلیل تنوع رنگی‌ای که دارد و مقاومت کمتر آن، صرفاً روی دیوارها کار می‌شود ولی سرامیک به دلیل مقاومت بیشتر و جذب آب کمتر بیشتر مخصوص کف یک محیط تولید می‌شود. البته امروزه سرامیک‌هایی با کاربرد روی دیوار نیز تولید می‌شوند. پس کاشی صرفاً روی دیوار کار می‌شود ولی سرامیک هم روی کف و هم روی دیوار قابلیت نصب دارد.

در ضمن به آن دسته از محصولاتی که در محیط بیرون و فضای باز نظیر نمای ساختمان‌ها و یا کف حیاط استفاده می‌شوند نیز سرامیک پرسلان می‌گویند. برای آشنایی بیشتر با این نوع از سرامیک‌ها مقاله سرامیک پرسلان چیست و چه کاربردی دارد؟ را مطالعه بفرمایید.

خرید سرامیک

درجه‌بندی سرامیک

باید دانست که سرامیک‌ها نیز مانند کاشی‌ها دارای درجه‌بندی هستند و این محصولات نیز در مراحل تولید و قبل از بسته‌بندی کنترل کیفیت می‌شوند. در صورتی که هرگونه زدگی یا لکه یا موارد این‌چنینی در ظاهر سرامیک وجود داشته باشد، از درجه محصول کم می‌شود. خرید سرامیک بدون توجه به درجه‌بندی آن کاری اشتباه است.

سرامیک درجه‌یک بهترین نوع این محصولات و سرامیک درجه چهار آن دسته از این محصولات هستند که کیفیت پایین‌تری دارند. بهتر است که تا حد امکان از سرامیک‌های درجه‌یک و درجه‌دو برای محیط‌هایی مثل آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، اتاق‌خواب یا نشیمن استفاده شود.

کاشی و سرامیک سایز بزرگ

امروزه کاشی و سرامیک‌های سایز بزرگ وارد بازار شده‌اند که عموماً این دسته از محصولات هم کاربرد کف دارند و هم کاربرد دیوار. کاربری همزمان سرامیک و کاشی، زیبایی بیشتر به دلیل بندکشی کمتر و یکدست‌تر بودن فضا، باعث محبوبیت روزافزون کاشی‌های سایز بزرگ شده است.

گروه کاشی و سرامیک پرنیان نیز در راستای پاسخ به نیاز بازار و مشتریان ارزشمند خود اقدام به تولید کاشی سایز بزرگ و سرامیک سایز بزرگ نموده است. در ادامه به معرفی برخی از این محصولات می‌پردازیم.

سایز ۶۰ در ۱۲۰ سانتیمتر

در این سایز پرنیان ۵ مدل کاشی و سرامیک عرضه کرده است که این محصولات هم امکان استفاده در کف محیط را دارند و هم امکان استفاده در دیوار آن محیط را. طرح سانتیاگو در سه رنگ طوسی تیره، طوسی روشن و کرم، طرح مارمور در رنگ روشن، طرح پالپیس در دو رنگ طوسی تیره و طوسی روشن، طرح مکزیکو در دو رنگ طوسی تیره و طوسی روشن و یک طرح دکور و طرح بالتیکو در رنگ کرم محصولات ما در این سایز هستند. برای آشنایی بیشتر با آن‌ها و ثبت سفارش خرید سرامیک سایز ۶۰ در ۱۲۰ سانتیمتر می‌توانید به وب‌سایت ما قسمت محصولات بخش برند استایل مراجعه بفرمایید.

سایز ۴۰ در ۱۰۰ سانتیمتر

پرنیان در این سایز از کاشی سایز بزرگ یا سرامیک سایز بزرگ نیز ۵ محصول مختلف را به مشتریان خود عرضه کرده است.

طرح مارمور روشن با دو نوع دکور متفاوت، طرح بالتیکو با رنگ کرم، طرح سانتیاگو با رنگ کرم، طرح بوینس‌آیرس با دو رنگ قهوه‌ای و کرم و طرح شیکاگو با سه رنگ کرم، طوسی و کرم همراه با باند یا دکور، از جمله محصولات ما در سایز ۴۰ در ۱۰۰ سانتیمتر هستند.

سایز ۷۵ در ۷۵ سانتیمتر

در این اندازه از سرامیک‌های سایز بزرگ، گروه کاشی و سرامیک پرنیان دو طرح بالتیکو و شیکاگو را عرضه می‌کند. بالتیکو با دو رنگ طوسی و کرم و شیکاگو نیز با رنگ طوسی روشن تولید می‌شوند. برای خرید سرامیک ۷۵ در ۷۵ سانتیمتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سایز ۲۰ در ۱۲۰ سانتیمتر (سرامیک‌های طرح چوب)

در این سایز نیز ۷ محصول مختلف توسط پرنیان تولید شده است که می‌توان تصاویر و مشخصات آن‌ها را در بخش محصولات وب‌سایت، بخش برند وود استایل مشاهده کرد. این سرامیک‌ها که همگی‌ آن‌ها طرح چوب هستند دارای طرح‌های ناوا به رنگ استخوانی، ایند وود با دو رنگ استخوانی و بژ، یورک وود با سه رنگ قهوه‌ای، زیتونی و طوسی، ماتیس وود به رنگ طوسی، مورو وود با رنگ قهوه‌ای، کادوس وود به رنگ قهوه‌ای و کاردیو وود به رنگ کرم، هستند.

خرید سرامیک

عوامل موثر در خرید سرامیک

یک سری از عوامل هستند که نیاز است قبل از خرید سرامیک در مورد آن‌ها اطلاعات کسب کرد تا انتخاب و خرید محصول به درستی انجام بگیرد.

محیط مورد نظر

رنگ

هماهنگی با دیزاین و دکوراسیون محیط

میزان رفت و آمد در آن فضا

کف

در ابتدا باید بدانیم که سرامیک را برای چه فضایی نیاز داریم؟ فضای آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، اتاق‌خواب یا نشیمن؟ با در نظر گرفتن این موضوع انتخاب ما و درجه‌بندی کاشی می‌تواند متفاوت باشد.

کف آشپزخانه با کف اتاق نشیمن از لحاظ کاربرد و میزان رفت ‌و آمد و قرار گرفتن در معرض آلودگی و رطوبت با هم متفاوت هستند. به همین خاطر نیاز است که برای کف هر محیطی خرید سرامیک مناسب آن مدنظر باشد.

از آنجایی که کف آشپزخانه مرتب در معرض آب قرار می‌گیرد و موادی مثل روغن‌های خوراکی و دیگر مواد غذایی ممکن است سطح آن را آلوده کنند نیاز است که سرامیک انتخابی آن دارای درجه‌بندی عالی باشد تا در مواجهه با مواد شوینده مختلف دچار فرسودگی نشود. همچنین آشپزخانه پر رفت و آمدترین مکان آشپزخانه است و احتمال ساییدگی کف ‌آن بسیار بالا است. سرامیک‌هایی با بهترین درجه ضد ساییدگی می‌توانند خیال شما را از بابت پوشش کف این فضا راحت کنند.

لغزنده نبودن یا مات بودن محصول مورد استفاده در کف این محیط بسیار مهم است. پرنیان به عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشروی ایران محصولات خود برای کف محیط آشپزخانه را با قیمت رقابتی و کیفیت عالی به بازار عرضه کرده است. در ادامه به معرفی برخی از این محصولات می‌پردازیم.

سرامیک کف ۳۰ در ۳۰ سانتیمتر از برند لوکس

این سرامیک‌ها به عنوان کوچک‌ترین سایز تولیدی سرامیک‌های پرنیان هستند که می‌توانند جهت پوشش کف و برخی از آن‌ها پوشش کف و دیوار یک فضا مورد استفاده قرار بگیرند. خرید سرامیک سایز کوچک برای فضاهایی که ابعاد وسیعی دارند یکی از انتخاب‌های طراحان است تا آن فضا را گرم‌تر و شلوغ‌تر نشان بدهند.

سرامیک‌های تولیدی پرنیان در این سایز در برند لوکس، شامل طرح آمستردام در دو رنگ طوسی و کرم، طرح اسپانتیک در دو رنگ کرم و طوسی، طرح لند‌آرت در دو رنگ کرم و طوسی، طرح رئال با رنگ روشن، طرح امپرادو با رنگ روشن، طرح پرادو در دو رنگ کرم و طوسی، طرح آی‌پد که برای استفاده دکور یا باند تولید می‌شود، طرح آی‌پد روشن جهت استفاده بک‌گراند، طرح اسپرینگ در دو رنگ کرم و طوسی، طرح کارینو در دو رنگ کرم و طوسی، سرامیک سفید ساده، طرح کلکته با رنگ روشن و طرح آلیسا با رنگ آبی که مخصوص استخر تولید می‌شود، هستند. این سرامیک‌ها از جمله محصولات گروه کاشی و سرامیک پرنیان در سایز ۳۰ در ۳۰ سانتیمتر در برند لوکس هستند.

خرید سرامیک

رنگ

رنگ سرامیک عامل مهم دیگر در هنگام خرید سرامیک برای فضاهای داخلی است. سرویس بهداشتی و حمام عموماً دارای متراژ کمی بوده و نور طبیعی نیز به آن‌ها وارد نمی‌شود. هنگام انتخاب و خرید سرامیک برای این فضاها نیاز است که علاوه بر درجه‌بندی، مات بودن و مقاومت سرامیک، به رنگ آن نیز توجه کرد.

رنگ‌های روشن و ملایم برای استفاده در کف سرویس بهداشتی و حمام توصیه می‌شوند؛ زیرا این محصولات آلودگی را بهتر نشان می‌دهند و فضای کوچک را نیز بازتر جلوه خواهند داد. همچنین به روشنایی بهتر این محیط‌ها نیز کمک می‌کنند.

انتخاب سرامیک برای آشپزخانه، اتاق‌ها و نشیمن باید با توجه به دیزاین و طراحی داخلی کل منزل و آن محیط‌ها صورت بگیرد. رنگ کابینت‌های آشپزخانه و رنگ سقف و وسایل درون آن بسیار مهم است. سرامیک انتخابی و کاشی مورد نظر برای دیوار حتماً باید همخوان و هماهنگ با این موارد باشد.

در فضای نشیمن و اتاق‌ها هم ‌رنگ پرده‌ها، تختخواب و مبلمان و رنگ دیوارها نیز باید هماهنگ با سرامیک‌های کف باشد. اگر برای دیوارِ این فضاها نیز از سرامیک استفاده می‌شود نیز باید هماهنگی آن با اجزای دیگر دکوراسیون داخلی مد نظر قرار بگیرد.

رفت و آمد

تردد در محیط سرامیک شده عامل مهمی در انتخاب و خرید سرامیک آن فضا است. یکی از عوامل اصلی‌ای که مهندسان به افراد توصیه می‌کنند تا از سرامیک در کف فضاها استفاده کنند، مقاومت بیشتر این محصول نسبت به کاشی است. از آنجایی که فضای کف هر محیط در معرض تردد زیاد و جابه‌جایی وسایل است بی‌شک باید از سرامیک‌ها در کف استفاده کرد. حال با توجه به میزان تردد می‌توان درجه‌بندی سرامیک مد نظر را تغییر داد. محیط‌هایی مانند مراکز صنعتی، اداره‌ها، کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها و … حتماً باید از بهترین سرامیک کف استفاده نمایند زیرا تردد و جابه‌جایی وسایل در آن‌ها بسیار زیاد است.

جمع‌بندی

با توجه به مواردی که توضیح داده شد کارشناسان ما در گروه کاشی و سرامیک پرنیان به شما پیشنهاد می‌دهند که قبل از خرید سرامیک حتماً اطلاعات ضروری را کسب کرده و سپس با کارشناسان این حوزه نیز مشورت نمایید؛ زیرا انتخاب، خرید و نصب کاشی و سرامیک پروسه‌ای حساس بوده و تعویض کردن این محصولات بعد از نصب کار هزینه‌بر و زمان‌بری خواهد بود.

کارشناسان ما در گروه پرنیان آمادگی دارند که در این زمینه شما را راهنمایی کنند. با ما تماس بگیرید.

دیدگاه ها بسته شده اند.