طراحی حمام‌های کوچک

طراحی حمام‌های کوچک

طراحی حمام‌های کوچک

طراحی حمام‌های کوچک همیشه یکی از بحران‌هایی بوده است که افراد با آن سر و کار دارند و تصور می‌کنند که به دلیل کم بودن جای لازم برای ایجاد یک دکوراسیون حرفه‌ای نمی‌توانند حمامی زیبا و درعین‌حال کوچک داشته باشند. بنابراین از دیزاین کردن و آراسته کردن حمام کوچک خود صرف‌نظر می‌کنند و به سراغ این کار نمی‌روند. اما امروزه طراحان بسیاری در زمینه‌ی متراژهای کوچک دست به فعالیت زده‌اند و توانسته‌اند بهترین دکوراسیون را ایجاد سازند. همچنین به دلیل کوچک شدن منازل نسبت به گذشته به‌کارگیری دکوراسیون‌های گوناگون برای محیط‌های کوچک مانند حمام‌های کوچک لازم و ضروری هست.

به دلیل کمبود فضا طراحان می‌بایست از محوطه نهایت استفاده را به عمل ‌آورند و در واقع محیطی با امکانات و تجهیزات لازم را ایجاد سازند. از این ‌رو استفاده از ابزارهای مختلف و حرفه‌ای و به‌کارگیری کاشی‌های منحصربه‌فرد به آن‌ها کمک بزرگی کرده است که یک فضای کوچک مانند حمام را به بهترین شکل آراسته سازند. به‌طورکلی نیز استفاده از رنگ‌بندی‌های متنوع و خاص در بزرگ‌تر و جادار دیده شدن محیط یک حمام کوچک نقش دارد و می‌تواند بهترین شرایط را ایجاد سازد. به همین دلیل است که علاقه‌مندانی که تمایل به داشتن یک محوطه بی‌نظیر از رنگ‌ها و دکوراسیون حرفه‌ای دارند می‌توانند در کوچک‌ترین فضا نیز این قابلیت و زیبایی را داشته باشند.

حمام‌های کوچک باید جادار نیز باشند و در واقع در دکور آن‌ها تمامی اجزا و وسایل جای بگیرد. به همین خاطر است که می‌توان گفت کاری دشوار است و درعین‌حال جذابیت و زیبایی را رقم می‌زند. در دیزاین محیط‌های کوچک مانند حمام‌های کوچک باید به رنگ‌بندی کاشی‌ها وسایل توجه بسیار زیادی شود تا محیط ایجاد یک شرایط نازیبا را نکند. برای کسب اطلاعات در این ‌باره مطالب زیر را مطالعه کنید.

طراحی حمام‌های کوچک

استفاده از تمامی وسایل در طراحی حمام‌های کوچک

افرادی که تمایل به دیزاین کردن حمام خود حتی با داشتن محوطه‌ای کوچک را دارند در واقع نیاز به داشتن تجهیزات لازم نیز دارند که از جمله‌ی آن‌ها وان است. وان‌هایی که توسط برخی طراحان به کار می‌رود از جنس‌های مختلف تشکیل ‌شده است. چرا که تمایل افراد مختلف بوده و سلیقه‌ها نیز در طیف وسیعی قرار دارد. دیزاین این محصول با استفاده از مصالح نیز صورت می‌گیرد و کاشی‌های ریزی سازنده این وان حمام در ابعاد کوچک می‌شوند. به دلیل وجود فضای کم افراد به دنبال فراهم کردن و ساخت وان‌های کوچک هستند تا به ‌این‌ ترتیب بتوانند راحت‌تر و بهتر محوطه را دیزاین نمایند.

در واقع طراحان وسایل مورد نیاز در یک حمام را به‌گونه‌ای حرفه‌ای در کنار هم می‌چینند و از مزیت داشتن آن لذت می‌برند. استفاده از کاشی‌های ریز و رنگ روشن در ساخت وان حمام که دائمی در این محصول ساخته می‌شود لازم و ضروری است. این کاشی‌ها کمک به بزرگ‌تر دیده شدن محوطه می‌کنند و می‌توانند قالب حمام را بازتر و جادارتر نشان دهند. به همین خاطر با ریخته شدن آب در داخل وان محیط دلبازتر و بهتر می‌گردد.

طراحان می‌توانند در برخی از ساختارها از وان‌های چوبی و ضد آب استفاده کنند که این نیز نوعی طراحی حرفه‌ای بوده است که امروزه افراد بیش‌تر به سمت خرید آن جذب‌ شده‌اند. تمایل به داشتن اجزای چوبی در تمامی دکوراسیون‌ها وجود دارد و افراد سعی در ایجاد یک محوطه حرفه‌ای و فانتزی دارند.

دیگر اجزایی که در حمام به کار می‌رود بخشی است که وسایل مربوط به استحمام مانند شامپو و مانند آن را قرار می‌دهید. این بخش‌ها به دلیل ایجاد نظم در داخل حمام‌های کوچک می‌توانند گوشه‌ای از بخش داخلی را در بر بگیرند. همچنین می‌توانند با دیزاینی خاص در کنج دیوار حمام‌های کوچک واقع شود. به همین دلیل است که از قفسه‌های کوچک استفاده می‌شود تا هم نظم به وسایل داده شود و هم بتوان زیبایی بسیار زیادی در محیطی مانند یک حمام کوچک ایجاد نمود.

طراحی حمام‌های کوچک

استفاده از کاشی رنگ روشن در طراحی حمام‌های کوچک

همان طور که می‌دانید در هر محوطه‌ای به‌کارگیری رنگ روشن سبب بزرگ‌تر دیده شدن محیط می‌شود که این خود به دلیل آن است که افراد بتوانند در محیط کوچک احساس خوشایندی داشته باشند. در حمام‌های کوچک نیز به دلیل وجود ابعاد کم از کاشی‌های رنگ روشن استفاده می‌شود تا دیزاین بهتر و بدون نقص انجام شود و بتواند بیش‌ترین میزان خلاقیت و خاص بودن را ایجاد سازند. رنگ سفید بیش‌ترین کاربرد در انتخاب کاشی حمام‌های کوچک را دارد. از این ‌رو انتخاب بهترین رنگ از اهمیت خاصی برخوردار است.

به‌کارگیری کاشی‌هایی با رنگ‌های طوسی و کرم‌رنگ نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است که سبب می‌شود محوطه بزرگ‌تر و جادارتر نشان داده شود. رنگ طوسی می‌تواند دکور را به دکوری خنثی تبدیل سازد که این در حالی هست که افراد به دنبال آرامش در حمام و تفریحات آبی هستند. به همین دلیل امروزه بیش‌تر حمام‌های کوچک با کاشی‌هایی به رنگ طوسی زینت شده‌اند و زیبایی بسیار زیادی دارند.

همان‌طور که می‌دانید کاشی‌ها در دو نوع عمده هستند که گونه‌ای از آن‌ها براق بوده است و گونه‌ای دیگر از نوع مات است. افراد بر اساس تمایل و سلیقه خود محصول را انتخاب می‌نمایند اما به‌طورکلی بهتر است برای طراحی حمام‌های کوچک از کاشی‌های براق استفاده شود تا در صورت برخورد نور تصاویر و نور منعکس شود و در واقع محیط بزرگ‌تر و جادارتر نمایان شود. انتخاب کاشی یکی از امرهایی است که لازم و ضروری هست و می‌تواند بهترین ساختارها را در پی داشته باشد. پس اگر سلیقه‌های مختلف و برخلاف محوطه‌های کوچک دارید بهتر است در دیزاین حمام کوچک خود این کار را به طراح دکوراسیون بسپارید.

طراحی حمام‌های کوچک

استفاده از آینه و یا شیشه در طراحی حمام‌های کوچک

برخی از محوطه‌هایی که حمام را تشکیل می‌دهند دارای ابعاد بسیار کوچک هستند که در نتیجه با انجام موارد فوق می‌توان طراحی بی‌نظیری داشت. اما برای حرفه‌ای‌تر کردن محوطه و زیباتر دیده شدن فضا طراحان امروزه از آینه و شیشه استفاده می‌کنند و به‌گونه‌ای محوطه را جذاب‌تر و خاص‌تر می‌نمایند. استفاده از آینه محیط را دلباز می‌کند و سعی در انعکاس رنگ و نور دارد. به همین دلیل در دیزاین حمام‌های کوچک به ظاهری خاص دست پیدا می‌کند. شیشه‌های به ‌کار رفته در ساختار حمام نیز منحصربه‌فرد هست و در حال حاضر از مدل‌های بی‌نظیری تشکیل‌شده است.

از این ‌رو افرادی که دارای محیط‌های کوچک هستند یا از آینه و یا از شیشه استفاده می‌کنند. برخی از حمام‌ها دارای دیواره کشیده‌ای هستند که می‌توان این دیوار را با دیواره‌ای کشویی و شیشه‌ای تعویض نمود. از این ‌رو حمام کوچک به حمامی بی‌نظیر و منحصربه‌فرد تبدیل می‌شود و می‌تواند بهترین ساختار را به دست بیاورد. شیشه‌ها نیز انواع به خصوصی دارند و در رنگ‌های مختلف به کار می‌روند. برخی از آن‌ها مات و برخی دیگر شفاف هستند. همچنین قرارگیری بخش‌ها و برش‌های شیشه و آینه در کنار یکدیگر نیز می‌تواند در طراحی حمام‌های کوچک نقش داشته باشد و بی‌نظیرترین ساختار را ایجاد نماید.

طراحی حمام‌های کوچک

کیفیت موجود در شیشه‌های به‌کاررفته در حمام بسیار بالا بوده است. چراکه در این مکان همواره دمای محیط در حال تغییر است و با این‌ وجود نباید شامل آسیب دیدن دیواره و درب‌ها شود. علاوه بر این موارد استفاده از شیشه‌ها و آینه‌های نشکن لازم و ضروری بوده است که درنهایت هم زیبایی را به دنبال دارد و هم می‌تواند دیزاین خاص و منحصربه‌فردی ایجاد سازد.

شیشه‌های نشکن رنگ‌های به خصوصی ازجمله شامپاینی و یا مسی دارند که در ترکیب دکوراسیون حمام‌های کوچک با کاشی‌هایی به رنگ سفید استفاده می‌شود. این نوع ترکیب بسیار خاص و منحصربه‌فرد است و ترکیب کاشی و دیواره‌های آینه‌ای و شیشه‌ای را منحصربه‌فرد کرده است.

برای داشتن بهترین طراحی حمام‌های کوچک چه باید کرد؟

سوالی که برخی از افراد به آن مشغول هستند و نمی‌دانند در صورت داشتن محوطه‌ای کوچک در حمام و نیاز به دیزاین کردن آن چه باید کنند این است که ممکن است برای تمامی شما ایجاد شده باشد. در جهت داشتن محیطی باز و جادار و زیبا و یک طراحی حرفه‌ای در حمام کوچک خود می‌بایست این کار را به دست طراحان دکوراسیون در این زمینه سپرد تا بهترین نتیجه حاصل شود و انتخاب درست در زمینه‌ی کاشی و سرامیک و دیگر اجزای به‌ کار رفته در این دیزاین انجام گردد.

دیدگاه ها بسته شده اند.