سرامیک کف لوزی بهتره یا مربع؟

سرامیک کف لوزی بهتره یا مربع؟

سرامیک کف لوزی بهتره یا مربع؟

در دیزاین منزل و تغییر سبک دکوراسیون، انتخاب کف‌پوش مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای دادن نمایی زیبا به کف منزل باید متناسب با فضا، آب‌وهوا و … کف‌پوشی انتخاب کنید که موردعلاقه شما و زیبا بوده و با هزینه در نظر گرفته‌شده برای این کار، متناسب باشد. انواع متفاوتی از کف‌پوش‌ها موجود هستند که با توجه به تنوع بسیار زیاد گاهی انتخاب برای شما دشوار به نظر می‌رسد. درنتیجه لازم است از انواع این محصولات، اطلاعات جزئی داشته باشید تا بتوانید موردی مناسب برای منزل خود در نظر بگیرید.

انواع متفاوت کف‌پوش برای استفاده در سالن پذیرایی، سرویس‌های بهداشتی، اتاق‌خواب، اتاق مطالعه، اتاق کار و … موجود هستند. شما برای هر محیطی متناسب با فضا می‌توانید انواع مختلفی از کف‌پوش، شامل: موکت، سرامیک، کاشی، سنگ، پارکت، انواع کف‌پوش‌های پی‌وی‌سی و … را خریداری نمایید. در این میان مقاوم‌ترین و زیباترین نوع کف‌پوش سرامیک است که با دارا بودن زیبایی منحصربه‌فرد و تنوع عالی در طرح و نقش و نحوه چیدمان، هم‌چنین طول عمر بالا، به شما امکان یک دیزاین دل‌چسب را می‌دهد.

شما پس از انتخاب کف‌پوش مناسب برای محیط، باید در مورد نحوه چیدمان آن تصمیم بگیرید. هم‌چنین سرامیک دارای انواع متفاوتی از جنس و طراحی نیز هست که پاسخگوی تمامی سلایق برای استفاده است. شما باید با آگاهی از نوع سرامیک اقدام به خرید نمایید. برخی از سرامیک‌ها براق و برخی مات هستند. هم‌چنین سرامیک‌ها از ابعاد متفاوتی بهره می‌برند که با توجه به نوع چیدمان سرامیک باید خریداری شود. در حقیقت شما اول باید در مورد نحوه چیدمان سرامیک تصمیم‌گیری کرده و سپس سرامیکی با ابعاد مناسب را برای کف خریداری نمایید.

سرامیک کف لوزی بهتره یا مربع؟

برای مثال در نحوه چیدمان به‌صورت کند، باید حتماً از سرامیک شش‌ضلعی استفاده شود و یا در چیدمان به روش آسیاب بادی لازم است شما علاوه بر خریداری سرامیک مربعی بزرگ، سرامیک مربعی کوچک نیز خریداری کنید. در برخی از طرح‌های چیدمان سرامیک هم باید از دو و یا چندرنگ سرامیک استفاده نمایید. در ادامه این مطلب چند نمونه از انواع سرامیک‌های کف را معرفی کرده و سعی می‌کنیم اطلاعات جامعی را در مورد نحوه چیدمان این سرامیک‌ها در اختیار شما قرار دهیم.

سرامیک کف لوزی

در نحوه چیدمان سرامیک لوزی باید از سرامیک‌هایی با ابعاد یکسان استفاده کنید. شما می‌توانید سرامیک بزرگ و یا کوچک، بنا بر سلیقه خود خریداری کنید. هم‌چنین در این نمونه چیدمان می‌توانید از دو یا چندرنگ هماهنگ استفاده نمایید. این نوع چیدمان سرامیک کف، به علت ایجاد خطای دید، کف را بزرگ‌تر نشان داده و هم‌چنین برای فضاهایی که دارای حالتی نامتعارف باشند، مناسب‌تر است.

در این نوع چیدمان باید سرامیک با زاویه ۴۵ درجه در کنار هم قرار بگیرند. شما می‌توانید از دورنگ سرامیک استفاده کنید و این سرامیک‌ها را به‌صورت یکی در میان استفاده نمایید تا جذابیت  بیش‌تری به کف منزل ببخشید. هم‌چنین در این نوع چیدمان می‌توانید از انواع متفاوتی از جنس کاشی و سرامیک همانند سرامیک براق و یا مات و یا سرامیک گرانیتی استفاده نمایید. از این نوع چیدمان کف در تمامی فضاها همچون سالن پذیرایی و اتاق می‌توانید استفاده نمایید. چیدمان کف لوزی دارای انواع متفاوتی است که در ادامه چند نمونه از آن را معرفی می‌کنیم.

سرامیک کف لوزی بهتره یا مربع؟

کف لوزی با سرامیک مربعی

در این نوع چیدمان از سرامیک‌های مربعی با ابعاد یکسان استفاده می‌شود. با توجه به سلیقه خود می‌توانید سرامیک‌های بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر استفاده نمایید. شما با استفاده از دورنگ هماهنگ می‌توانید به‌خوبی کف منزل را زیباتر نشان داده و با دادن بُعد به کف منزل، فضا را وسیع‌تر نشان دهید.

سرامیک کف با طرح کندو

در طراحی سرامیک کف لوزی، می‌توان از سرامیک‌های شش‌ضلعی استفاده کرد. این نوع طراحی کف بسیار زیبا بوده و حالتی همانند کندو به کف منزل می‌دهد. در استفاده از این نوع سرامیک، به دلیل شلوغ بودن تقریبی طرح کف، بهتر است از سرامیک‌های ساده استفاده نمایید. هم‌چنین استفاده از یکرنگ توصیه می‌شود. شما در این نوع چیدمان کف نهایتاً از دورنگ استفاده نمایید تا نمای کف منزل شلوغ‌تر نشان داده نشود.

سرامیک کف لوزی بهتره یا مربع؟

کف با طرح آسیاب بادی

شما در هنگام اجرای طرح لوزی به‌صورت آسیاب بادی برای کف می‌توانید از سرامیک‌های بزرگ و کوچک نیز استفاده نمایید. به این صورت که یک سرامیک کوچک مربعی با زاویه ۴۵ درجه در وسط این طرح قرار می‌گیرد و سرامیک‌هایی به‌صورت مستطیل باریک در کناره‌های این سرامیک کوچک، قرار می‌گیرند. این طرح برای استفاده در سالن پذیرایی عالی بوده و برای منازلی که از دکوراسیون اسپرت استفاده می‌کنند، ایده آل به نظر می‌رسد.

برای استفاده از این نوع چیدمان لوزی بهتر است از کاشی‌هایی مات بارنگ‌های روشن استفاده شود و از ترکیب رنگ‌ها پرهیز کنید. زیرابه دلیل شلوغ بودن این نوع طراحی، استفاده از رنگ‌های تند و هم‌چنین چندرنگ، کف را نازیبا نشان می‌دهد.

چیدمان کف مربعی

در این نوع چیدمان کاشی‌ها به‌صورت مستقیم و ۹۰ درجه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. استفاده از تمامی سایزها در این نوع چیدمان مرسوم است. برای این کار انواع متفاوتی از جنس‌های کاشی و سرامیک وجود دارند. از انواع سرامیک‌های طرح دار و ساده و یا با طرح‌های رنگی می‌توانید استفاده نمایید.

برای مثال در مورد سرامیک کف سرویس‌های بهداشتی می‌توانید از سرامیک‌های طرح دار استفاده نمایید تا لک آب را کمتر نشان داده و از سرامیک‌های مات برای سرویس‌های بهداشتی استفاده کنید تا ساده‌تر تمیز شود. برای سرامیک کف سالن‌های بزرگ نیز می‌توانید از سرامیک‌های براق استفاده کنید تا تلألؤ نور به زیبایی بر روی آن‌ها دیده شود. در ادامه چند نمونه از چیدمان سرامیک مربعی را معرفی خواهیم کرد.

سرامیک کف لوزی بهتره یا مربع؟

چیدمان مربعی ساده

در این نوع چیدمان می‌توانید از انواع سرامیک‌های مربعی استفاده نمایید. برای این کار کافی است سرامیک‌های مربعی با سایزهای یکسان تهیه نمایید. می‌توانید از انواع سرامیک‌های بزرگ و کوچک نیز استفاده نمایید. تنها نکته‌ای که باید رعایت شود یکسان بودن سایز سرامیک‌ها است. سرامیک‌ها به‌صورت ساده و ۹۰ درجه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و همین‌طور ردیف بعدی دقیقاً در زیر ردیف قبلی قرار می‌گیرد. در فضاهایی که دارای حالتی نامتعارف هستند و یا دیوارها دارای انحنا یا زاویه باشند، این نوع چیدمان توصیه نمی‌شود. زیرا قناتی موجود در کف را نشان می‌دهد.

چیدمان آجری

در این نوع چیدمان نیز ردیف اول باید به‌صورت چیدمان ساده مربعی قرار بگیرد. سپس در ردیف بعدی، سرامیک در میان دو سرامیک ردیف بالاتر قرار می‌گیرد. این نوع چیدمان سرامیک نیز در عین سادگی، دارای زیبایی بسیاری است که جذابیت زیادی به محیط می‌دهد. در این نوع چیدمان نیز می‌توانید از انواع سرامیک‌های ساده و طرح دار و یا رنگی استفاده نمایید. سرامیک‌ها باید مربعی بوده و دارای سایز یکسان باشند.

سرامیک کف لوزی بهتره یا مربع؟

چیدمان حصیری

برای این نوع چیدمان لازم است تا از سرامیک‌هایی با اندازه‌های متفاوت استفاده نمایید. این نوع چیدمان نیز کف را بزرگ‌تر نشان داده و وسعت زیادی به کف می‌دهد. برای این نوع چیدمان بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده نمایید. سرامیک‌های مات نیز جذابیت بیشتری به این نوع چیدمان می‌دهند. در این نوع چیدمان یک سرامیک مربعی با ابعاد کوچک و به‌صورت ۹۰ درجه در وسط قرار می‌گیرد و سرامیک‌هایی به‌صورت مستطیلی و باریک در اطراف آن می‌باشند.

شما در این نوع چیدمان می‌توانید برای سرامیک‌های مربعی کوچک، از سرامیک‌هایی بارنگ متفاوت استفاده کنید و با این کار می‌توانید کف را به‌صورت خال‌دار دیزاین کنید. این نوع چیدمان اسپرت بوده و برای کف انواع فضاها کاربرد دارد. برای فضاهایی همانند سالن پذیرایی می‌توانید از انواع سرامیک‌های مات بارنگ‌های خنثی مانند طوسی روشن و یا سفید استفاده کنید که به‌راحتی با انواع دکوراسیون هماهنگ شده و می‌توانید از انواع رنگ‌ها به‌راحتی برای مبلمان و سایر لوازم استفاده نمایید.

جمع‌بندی

شما با توجه به محیط مورداستفاده می‌توانید از انواع سرامیک لوزی و یا مربعی استفاده کنید. در فضاهایی که نیاز به وسعت بیش‌تری دارند و لازم است با طراحی کف، فضا را بزرگ‌تر نشان دهید بهتر است از انواع سرامیک‌های لوزی همانند لوزی ساده، طرح کندو و یا آسیاب بادی استفاده نمایید. هم‌چنین در طراحی کف فضاهایی که دارای حالت نامتعارف هستند نیز بهترین انتخاب، استفاده از طرح سرامیک لوزی است.

در فضاهایی که نیاز است تا کف مرتب‌تر به نظر برسد و از نظم و ترتیب خاصی برخوردار هست، بهترین انتخاب انواع سرامیک‌های کف به‌صورت مربعی اعم از مربعی ساده، حصیری و … است. شما با توجه به نیاز خود می‌توانید در این نوع از طرح‌ها از سرامیک‌های مات و یا براق استفاده کنید و یا از سرامیک‌هایی با طرح‌های متفاوت بهره ببرید. سرامیک بهترین نوع کف‌پوش بوده که دارای طول عمر بالا بوده و به‌سادگی قابل نظافت است. هم‌چنین نوع آب‌وهوا نیز بر روی آن اثری نخواهد گذاشت.

دیدگاه ها بسته شده اند.