سرامیک طرح پارکت

سرامیک طرح پارکت

سرامیک طرح پارکت

امروزه کفپوش‌های متفاوتی برای پوشش دادن کف فضاهای مختلف تولید می‌شوند که هر یک جنسی خاص داشته و از متریال متفاوتی در تولید آن‌ها استفاده می‌شود. کفپوش‌های سه‌بعدی، کفپوش‌های پی وی سی، پارکت، سرامیک و … از نمونه‌های این محصولات هستند که هر فردی با توجه به سلیقه شخصی و نوع دکور فضا به انتخاب این محصولات دست می‌زند.

هر یک از این کفپوش‌ها دارای مزایا و معایبی هستند که در زمان انتخاب جلب توجه کرده و باید به آن‌ها توجه ویژه داشت تا بتوان انتخابی صحیح انجام داد و از نتیجه کار رضایت کامل را کسب نمود. اگر قصد انتخاب و تعویض کفپوش محیط را دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا نکاتی ساده و پر اهمیت را در خصوص تهیه کفپوش مناسب خدمت شما یادآور شویم تا بتوانید با دید باز نسبت به انتخاب اقدام نمایید.

ویژگی‌های کفپوش پارکت

با توجه به سرشت انسان و علاقه او به زیبایی‌های طبیعی، افراد علاقه زیادی به استفاده از کفپوش‌های چوبی نشان می‌دهند. زیرا این کفپوش‌ها طبیعی بوده و آرامش را به فضا هدیه می‌کند. پارکت‌ها زیبا هستند و در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون تولید می‌شوند. پارکت‌ها به صورت مستقیم از چوب درختان تهیه می‌شوند. چوب درختان به قطعات نازک برش داده می‌شود و توسط چسب در کف فضا نصب شده و برای براق شدن و ایجاد مقاومت روی آن نیز از لاک رزین استفاده می‌کنند. پارکت بسیار زیبا بوده و جذابیت و گرمای زیادی در فضا ایجاد می‌کند. اما این نوع از کفپوش علاوه بر زیبایی،‌ معایب زیادی دارد که به بیان آن می‌پردازیم.

پارکت‌ها به صورت مستقیم از چوب تهیه می‌شوند. چوب در برابر رطوبت و برخورد مایعات بسیار حساس است و با هر نوع برخورد آب و مایعات ممکن است حالت خود را از دست داده و دچار تغییر شکل شده و باد کند. بنابراین نگهداری از آن بسیار دشوار است و با برخورد مایعات، آن تکه از پارکت دچار آسیب شده و نیاز به تعویض پیدا می‌کند. برای ایجاد مقاومت بیشتر در پارکت از لاک رزین استفاده می‌کنند اما تأثیر زیادی در مقاومت آن ندارد و با برخورد آب آسیب خواهد دید.

به دلیل تهیه پارکت‌ها از چوب طبیعی، با برخورد اشیای تیز و همچنین در زمان جابه‌جایی لوازم و وسایل در کف، کفپوش دچار خراش شده و روی آن خطهایی ایجاد می‌شود و محصول زیبایی خود را از دست می‌دهد. مواد رزین استفاده شده برای جلای پارکت‌ها سمی بوده و به همین دلیل توصیه می‌شود در صورت نیاز، استفاده از جلای پارکت با فاصله زمانی طولانی انجام شود.

در زمان نظافت نیز به دلیل داشتن شیارهایی روی پارکت، نظافت آن سخت‌تر بوده و نمی‌توان از آب و مواد شوینده در نظافت آن استفاده کرد. زیرا استفاده از مواد شوینده،‌ به کیفیت پارکت آسیب جدی وارد می‌کند.

با وجود این معایب بسیار زیادی این نوع از کفپوش محبوبیت خود را از دست داده است اما با توجه به زیبایی بی‌نظیر طرح چوب، هنوز عده زیادی به استفاده از آن علاقه نشان می‌دهند. البته نوع دیگری از پارکت نیز در سال‌های اخیر تولید شده است که پارکت لمینت نام دارد. این نوع از پارکت در کارخانه‌ها و در ابعاد گوناگون، با فشرده‌سازی چوب‌ها و تهیه HDF تولید می‌شود. پارکت لمینت مقاومت بالاتری نسبت به پارکت معمولی دارد و نصب آن آسان‌تر انجام می‌شود اما کم و بیش همان معایب را داشته و استقامت مورد انتظار را حاصل نمی‌کند.

سرامیک طرح پارکت

سرامیک طرح پارکت، محبوب‌ترین نوع کفپوش

به دلیل علاقه بسیاری از افراد به استفاده از مناظر طبیعی در منزل و فضاهای مختلف،‌ گروه‌های تولید کاشی و سرامیک اقدام به طراحی سرامیک طرح پارکت نموده‌اند. این نوع از کفپوش‌ها، زیبایی پارکت را به فضا تقدیم می‌کند و معایب بیان شده در مورد پارکت را ندارد. مقاومت سرامیک طرح پارکت بسیار بالا بوده و طول عمر زیادی دارد. انواع متفاوتی از سرامیک طرح پارکت تولید شده است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

سرامیک طرح پارکت با رنگ روشن

سرامیک‌های طرح چوب زیبایی طبیعت را به فضا می‌آورد و محبوب‌ترین نوع سرامیک کف به شمار می‌رود. برای استفاده از این نوع سرامیک باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید تا پس از اجرا رضایت کافی در خصوص نتیجه کار داشته باشید. در زمان انتخاب سرامیک طرح پارکت، از مهم‌ترین عواملی که لازم است تا مورد توجه قرار بگیرد، نور محیط است. ابعاد فضا نیز اهمیت زیادی در انتخاب سرامیک کف دارد. در محیط‌هایی با ابعاد کوچک لازم است تا از سرامیک‌هایی با رنگ روشن استفاده شود تا محیط بزرگ‌تر و پر نور به نظر برسد.

در فضاهای کوچک در صورت استفاده از سرامیک‌هایی با رنگ تیره، محیط دلگیر و کوچک‌تر دیده خواهد شد. سرامیک‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر و رنگ چوب روشن، مناسب‌ترین گزینه برای استفاده در فضاهای کوچک هستند. استفاده از سرامیک طرح چوب در کف فضاهای پر رفت و آمد نیز مزایایی دارد. لک و آلودگی روی این سرامیک‌ها دیده نمی‌شود و نیاز به نظافت مداوم نخواهد داشت.

همچنین نظافت این سرامیک‌ها بسیار راحت است و با یک چرخش تِی می‌توان فضا را به راحتی تمیز کرد. برخلاف پارکت در نظافت سرامیک طرح پارکت می‌توانید از انواع مواد شوینده استفاده نمایید تا فضایی تمیز و درخشان داشته باشید. از معروف‌ترین این نوع سرامیک‌ها، سرامیک طرح پارکت به رنگ چوب کرم است که بافت‌هایی به رنگ سفید کرم روشن روی آن، این نوع کفپوش را بیش‌تر به حالت چوبی نزدیک می‌کند.

سرامیک طرح پارکت

سرامیک طرح پارکت طوسی

از جدیدترین نوع سرامیک‌های طرح پارکت، سرامیک طرح پارکت به رنگ طوسی است که در دو نوع طوسی روشن و طوسی تیره و همچنین در ابعاد گوناگون تولید می‌شود. این نوع از سرامیک‌های کفپوش، جدیدترین نوع سرامیک به شمار می‌رود و با وجود بافت چوب روی آن، حالتی چوبی مانند دارد و زیبایی خاصی به محیط می‌بخشد. به دلیل خنثی بودن رنگ طوسی،‌ استفاده از این نوع سرامیک در دکوراسیون داخلی منازل و فضاهای اداری رواج داشته است، زیرا به راحتی با انواع لوازم و دکوراسیون هماهنگ می‌شود و شما با توجه به نور محیط می‌توانید از انواع تیره و روشن آن استفاده کنید.

سرامیک طرح پارکت به رنگ تیره

سرامیک‌های طرح چوب به رنگ تیره نیز محبوبیت بالایی داشته و در بسیاری از فضاها استفاده می‌شوند. این نوع از سرامیک طرح پارکت، بیش‌ترین شباهت را به چوب‌های طبیعی دارد و به همین دلیل گزینه‌ای مناسب برای افرادی خواهد بود که قصد دارند تا در منزل خود فضایی طبیعی ایجاد کنند. این نوع از سرامیک برای فضاهایی با نور بیش‌تر و ابعاد بزرگ‌تر مناسب خواهد بود و برخلاف چوب طبیعی یا پارکت، با جابه‌جایی وسایل و لوازم منزل روی آن، دچار خراش نشده و آسیب نمی‌بیند.

همچنین این سرامیک‌ها آلودگی و لک را نشان نمی‌دهد و به همین علت برای فضاهایی مانند سالن نشیمن که رفت و آمد بیش‌تری در آن اتفاق می‌افتد، مناسب‌ترین گزینه است. از این سرامیک‌ها اغلب در منازلی با دکوراسیون لوکس و کلاسیک استفاده می‌شود. در سایر لوازم منزل نیز بیش‌تر رنگ‌های کرم و قهوه‌ای و طلایی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا محیطی لوکس ایجاد شود. البته با توجه به طبیعی بودن حالت این نوع کفپوش، در سبک دکوراسیون مدرن نیز طرفداران بسیاری دارد. خصوصا در ویلاها و منازل بزرگ با استفاده از این کفپوش، فضا گرم و دلنشین به نظر می‌رسد.

سرامیک طرح پارکت

ابعاد متفاوت و نحوه چیدمان سرامیک طرح پارکت

پارکت‌ها نوارهای باریک با طول زیادی هستند که در کنار هم قرار گرفته و چیدمان می‌شوند. در تولید سرامیک طرح پارکت نیز به دلیل شباهت بیش‌تر با پارکت، از ابعادی شبیه با پارکت استفاده شده است. اغلب این سرامیک‌ها دارای عرض کم و طول زیادی هستند و کاملا شبیه به پارکت هستند. البته در تولید سرامیک طرح پارکت، علاوه بر تولید ابعادی شبیه به پارکت، ابعاد مختلف دیگری نیز تولید می‌شوند. سرامیک‌های طرح پارکت با ابعادی بزرگ‌ و مربعی شکل که به دلیل داشتن وسعت بیش‌تر، نصب راحت‌تری دارند و یا سرامیک‌هایی با ابعاد کوچک‌تر که به صورت‌های گوناگون می‌توان آن‌ها را چیدمان کرد.

یکی از روش‌های چیدمان سرامیک طرح پارکت، نحوه چیدمان ساده است. به این صورت که سرامیک‌ها به صورت ساده و پشت سر هم قرار می‌گیرند و ردیف بعدی نیز به همین صورت چیدمان می‌شود. روش دیگری برای چیدمان سرامیک طرح پارکت استفاده از چیدمان آجری است. به این صورت که ردیف اول به صورت ساده قرار گرفته و ردیف بعدی در میان سرامیک‌های اولی قرار می‌گیرد که فضایی جالب را به وجود خواهد آورد. این دو نوع از چیدمان به سرامیک‌هایی به صورت باریک و با طول زیاد مربوط می‌شود.

در خصوص سرامیک‌های کوچک‌تر نحوه چیدمان متفاوت است. یکی از محبوب‌ترین نوع چیدمان در سرامیک‌های کوچک، سرامیک حصیری است. به این صورت که سرامیک‌ها با زاویه‌ ۳۰ درجه در کنار هم قرار گرفته و حالتی جذاب را به فضا می‌دهند. از انواع دیگر چیدمان سرامیک کوچک نیز چیدمان نقطه‌ای است. سرامیکی به صورت مربعی و با ابعاد بسیار کوچک و با رنگی تیره‌تر و متفاوت در قسمت میانی قرار می‌گیرد و چهار عدد سرامیک بزرگ‌‌تر و به صورت باریک، دور تا دور این بخش را پوشش می‌دهند تا یک مربع با ابعاد بزرگ ایجاد شود.

این نوع چیدمان برای فضاهایی که از فرش استفاده نمی‌شود مناسب است. زیرا در صورت استفاده از فرش در کف منزل، فضا بسیار شلوغ و کسل کننده خواهد شد. در صورت استفاده از فرش در کف منازل توصیه می‌شود تا از سرامیک‌هایی با چیدمان ساده‌تر و رنگ ملایم استفاده شود تا زیبایی فرش تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

جمع‌بندی

سرامیک طرح پارکت یکی از مناسب‌ترین کفپوش‌ها برای فضاهای مختلف است که از گذشته محبوبیت بالایی داشته و مورد علاقه بسیاری از افراد بوده است. این نوع از کفپوش فضا را گرم و پر از انرژی نشان می‌دهد و زیبایی بی‌نظیری به وجود می‌آورد.

دیدگاه ها بسته شده اند.