سرامیک تزئینی در دکوراسیون داخلی

سرامیک تزئینی در دکوراسیون داخلی

سرامیک تزئینی در دکوراسیون داخلی

توجه به زیبایی محیط زندگی از جمله فضای داخلی منزل با توجه به تأثیر بالایی که در روحیات و آرامش فردی به همراه داشته، از گذشته تا به امروز از اهمیت قابل توجهی داشته است. البته صنعت طراحی دکوراسیون داخلی به صورت مدوام در حال گسترش و تغییر بوده و ما می‌توانیم به‌ سادگی انواع مختلفی از سبک‌های تزئینی را برای منزل و یا حتی محیط کار خود در نظر بگیریم و شاهد انرژی مثبتی باشیم که این تغییرات ایجاد می‌کنند.

در قرن‌های گذشته استفاده از کاشی و سرامیک در ایران و تمامی کشورهای غرب آسیا مرسوم بوده است به‌طوری که تولیدات قدیمی این نوع مصالح در کشور با توجه به یافته‌های باستان‌شناسان به عصر تمدن کهن ایران مرتبط بوده و اغلب افراد برای نمای خارجی منازل و مکان‌های عمومی، حمام‌ها، کف‌پوش‌ها و مواردی از این دست به سراغ یک نمونه زیبا و اصیل از کاشی می‌رفتند.

با گذشت زمان و ورود سبک‌های دکوراسیون مدرن اروپایی به کشورهای آسیایی استفاده از کاشی و سرامیک به میزان قابل توجهی کاهش یافته اما هرگز به دست فراموشی سپرده نشده است.

در دوره حاضر به علت توجه عموم مردم جهان به زیبایی و اصالت هنر کاشی‌کاری ایرانی و همچنین با توجه به گسترش تنوع تولیدات در این عرصه، شاهد تمایل به استفاده از سرامیک تزئینی در دکوراسیون داخلی در تمامی ابعاد هستیم. لازم به یادآوری بوده که سرامیک نیز یکی از انواع متنوع کاشی به شمار رفته که ساختاری پخته شده به همراه لعاب‌کاری داشته، به همین دلیل از نامی متفاوت با ریشه یونانی برخوردار شده است.

در صنعت دکوراسیون داخلی عصر حاضر دیگر بر کسی پوشیده نیست که استفاده از کاشی و سرامیک تزئینی تنها محدود به فضایی از قبیل آشپزخانه و سرویس بهداشتی نبوده، به‌طوری که مدل‌های مات با طراحی متفاوت در این گروه از محصولات، موجب شده تا در جای جای منزل مورد استفاده قرار گرفته و در مواردی به یک جایگزین ایده‌آل برای کاغذدیواری تبدیل شوند.

امروزه می‌توانید موارد استفاده از سرامیک تزئینی را در تمامی محیط منزل در دیوارپوش و کف‌پوش تا سرامیک بین کابینتی و بخش سرویس بهداشتی مشاهده کنید.

برای بهره‌برداری از سرامیک تزئینی در دکوراسیون داخلی منزل ابتدا لازم بوده پارامترهای مهمی نظیر میزان فضایی که در اختیار دارید، میزان هزینه‌ای که مدنظر دارید، سبک مورد علاقه خود برای طراحی داخلی منزل، رنگ مناسب و در نهایت مات یا براق بودن سرامیک تزئینی را در نظر گرفته تا انتخابی مناسب داشته باشید.

لازم به یادآوری بوده که سرامیک تزئینی امروزه در انواع گوناگونی نظیر سرامیک تزئینی مات، سرامیک تزئینی براق، سرامیک تزئینی برجسته و … در بازار موجود بوده که شما می‌توانید تنوع کاملی از این گروه محصولات را در تولیدات موفق گروه کاشی و سرامیک پرنیان به‌ صورت اجرا شده و تصاویر آرشیو مشاهده کرده و انتخاب ساده‌تری را تجربه نمایید.

برای انتخاب سرامیک تزئینی توجه داشته باشید که در خانه‌های کوچک از رنگ‌های روشن مانند سفید استفاده کرده تا فضای شما را بزرگ‌تر نشان داده و نور را در خانه به گردش دربیاورد. از سوی دیگر استفاده از سرامیک تزئینی برجسته را تنها در خانه‌های بزرگ توصیه کرده تا یک بخش محدودی از فضای شما را مجلل‌تر به نمایش بگذارد. در ادامه می‌توانید با گوشه‌ای از استانداردهای مورد نیاز جهت استفاده از سرامیک تزئینی در دکوراسیون داخلی آشنا شوید، پس همراه با ما باشید.

سرامیک تزئینی در دکوراسیون داخلی

سرامیک تزئینی دیواری

زمانی که صحبت از طراحی دیوارپوش و دکور کردن مناسب این بخش به میان می‌آید، چندین مورد از اهمیت بالایی برای افراد برخوردار شده که می‌توان به طول عمر دیوارپوش و زیبایی آن اشاره کرد. برای بخش دیوارپوش در محیط منزل گزینه‌هایی نظیر استفاده از رنگ و یا کاغذ دیواری ساده‌ترین حالت به شمار رفته اما امروزه یک انتخاب منحصربه‌فرد برای افراد وجود داشته که بی‌شک سرامیک تزئینی نام دارد.

تولیدات گسترده در این زمینه قدرت انتخاب بالاتری را برای افراد ایجاد کرده به‌طوری که شما می‌توانید طرح‌هایی برای دکوراسیون داخلی مدرن، کلاسیک، سنتی، مینیمال و مواردی از این دست را در میان سرامیک تزئینی‌های موجود بیابید.

برای استفاده از سرامیک تزئینی در دیوار‌پوش‌ها ابتدا به ابعاد فضایی که در اختیار داشته توجه کرده و سپس میزان نور محیط و سبک لوازم منزل را در نظر گرفته سپس انتخاب خود را انجام دهید. سرامیک تزئینی مات غالباً برای دکوراسیون داخلی به سبک مدرن و مینیمال انتخاب شده حال آن‌که برای دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک به سراغ سرامیک تزئینی براق می‌روند.

برای دکوراسیون داخلی به سبک سنتی نیز می‌توانید از هر دو نوع سرامیک تزئینی مات و براق استفاده کنید و از نتیجه آن شگفت زده شوید. در کنار تمامی این موارد می‌توانید از سرامیک تزئینی برای تزئین شومینه با ترکیب دیوارپوش‌ رنگ ‌روغن استفاده کرده تا روح تازه‌ای به منزل خود ببخشید.

سرامیک تزئینی برای کف‌پوش

کف‌پوش‌ها مهم‌ترین موارد در طراحی دکوراسیون داخلی مخصوصاً در محیط خانه به حساب می‌آیند. در گذشته تمامی کف‌پوش‌های سرامیکی ساختاری ساده، یک‌رنگ و مربعی داشته اما امروزه برای روح بخشیدن به خانه شاهد تنوع گسترده‌ای در این بین بوده که سرامیک تزئینی کف‌پوش نامیده می‌شود. یکی از مهم‌ترین موارد که برای دکوراسیون داخلی آسیایی و آفریقایی و یا سبک سنتی استفاده‌ شده مربوط به نوع سرامیک مراکشی بوده که فضای شما را گرم‌تر به نمایش می‌گذارد.

البته در سبک‌های دیگر می‌توانید از سرامیک تزئینی با تنوع رنگ‌بندی بالا متناسب با سلیقه خود استفاده کرده و یا در مواردی سرامیک‌های کف‌پوش ساده را انتخاب کرده و چیدمان لوزی شکل را برای نصب آن‌ها انتخاب کرده تا تنوع مناسبی ایجاد کنید.

اگر از جمله افرادی هستید که به نظافت محیط منزل اهمیت بالایی می‌دهید و زمان مناسبی در طول روز برای آن در نظر دارید می‌توانید در زمینه‌ی کف‌پوش منزل از سرامیک تزئینی براق استفاده کنید، چرا که این سبک از تولیدات به ‌راحتی آلودگی و یا حتی رد پای حرکت افراد به نشان داده اما به دلیل درخشندگی که داشته فضا را پر نور و زنده نشان می‌دهند.

سرامیک تزئینی مات نیز در کف‌پوش‌ها یک نمونه ایده‌آل برای فضاهایی با سبک مینیمال و یا مدرن به شمار رفته و در زمینه‌ی نظافت نیز شما را کمتر به دردسر می‌اندازند. توجه داشته باشید که سرامیک ساده برای بخش کف منزل از نوع مصرفی و ملزوم بوده و در گروه سرامیک تزئینی قرار ندارد.

سرامیک تزئینی در دکوراسیون داخلی

سرامیک تزئینی برای راهرو

راهرو یکی از حیاتی‌ترین پارامتر در پلن‌های خانه به شمار رفته که غالباً فضاهای مجزا نظیر سرویس بهداشتی و اتاق‌خواب را از سالن پذیرایی و نشیمن تفکیک می‌کند. میزان طول و ابعاد راهرو وابسته به متراژ منزل بوده اما امروزه برای دیزاین این بخش نیز می‌توانید سرامیک تزئینی را در نظر بگیرید. راهرو از آنجایی ‌که به‌ منظور تفکیک فضاهای مختلف با کاربرد گوناگون طراحی‌شده و محل تردد افراد به شمار رفته، نیاز به طراحی نسبتاً متفاوتی دارد.

برای این بخش توصیه می‌کنیم از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کرده و متناسب با سبک دکوراسیون داخلی منزل خود به سراغ سرامیک تزئینی طرح‌دار بروید. این امر موجب شده تا این قسمت از خانه عمق گرفته و تفکیک فضاها به‌درستی صورت پذیرد.

سرامیک تزئینی بین کابینتی

یک خانم در منزل بی‌تردید زمان طولانی را در محیط آشپزخانه سپری خواهد کرد. به همین دلیل بوده که دکوراسیون این بخش از خانه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همواره مورد توجه قرار می‌گیرد. در طراحی یک آشپزخانه ایده‌آل توصیه می‌کنیم همیشه پارامتر نور را در الویت قرار داده و فضایی برای این بخش خانه در نظر گرفته که نور کافی دریافت کرده و دارای پنجره باشد.

در سال‌های جدید و با توجه به تغییرات گوناگونی که در صنعت دکوراسیون داخلی منزل پدید آمده، یکی از مهم‌ترین پارامترها بعد از توجه به نور، انتخاب رنگ مناسب برای کابینت‌ها به شمار می‌رود. در واقع صنعت طراحی داخلی منزل به سمت سادگی رفته و استفاده از کابینت‌ها با طراحی ساده‌تر و رنگ‌های خنثی نظیر سفید و طوسی در اولویت قرار گرفته است. توجه کنید که تمامی این موارد نظیر نور کافی و کابینت‌های ساده با رنگ‌هایی محدود موجب شده تا فضای آشپزخانه کاملاً ساده‌ شده و بعد از مدتی کسالت‌بار شود.

به همین دلیل بوده که استفاده از سرامیک تزئینی را برای بخش بین کابینتی توصیه می‌کنیم. این سرامیک‌ها می‌توانند از نوع مات، براق و یا حتی برجسته انتخاب‌شده اما مهم‌ترین وجه مشترک تمامی این موارد انتخاب سرامیک تزئینی طرح‌دار به شمار می‌رود. شما ابتدا نیاز بوده تا رنگ موردعلاقه خود را انتخاب کرده و سپس متناسب با سبک استفاده ‌شده در طراحی داخلی منزل، یک نمونه سرامیک تزئینی را در نظر بگیرید. البته این امر می‌تواند به‌صورت ترکیبی استفاده شود.

به این صورت که برای بخش بین کابینت‌ها از سرامیک تزئینی با طرح‌های محو در نظر گرفته اما برای بخشی که میز غذاخوری خود را قرار می‌دهید از طرح‌های نسبتاً شلوغ استفاده کرده تا محیط مدنظر شما از یکنواختی خارج گردد.

سرامیک تزئینی در دکوراسیون داخلی

سرامیک تزئینی سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی که یک بخش کاملاً مجزا در منزل به شمار رفته و با این‌که بازتابی از طراحی داخلی آن در محیط خارجی دیده نمی‌شود، همانند دیگر محیط‌های منزل از اهمیت بالایی در زمینه‌ی طراحی برخوردار است. امروزه به دلیل گسترش سبک زندگی آپارتمان‌نشینی شاهد موارد بیشتری در زمینه ادغام دستشویی با بخش حمام بوده که این امر موجب می‌شود تا شما برای طراحی داخلی سرویس بهداشتی انتخاب‌های ساده‌تر و محدودتری را در نظر بگیرید.

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که سرویس بهداشتی منزل آن‌ها به‌صورت تک‌محیطی طراحی‌ شده است نیاز به نگرانی ندارید، زیرا در پروسه دکوراسیون این بخش از منزل تنها کافی بوده یک رنگ مناسب را در نظر گرفته که می‌تواند در گروه رنگ‌های طوسی و یا کرم بوده سپس یک نمونه سرامیک تزئینی را برای خرید در نظر بگیرید.

 توجه داشته باشید سرامیک تزئینی معمولاً یک مجموعه کامل شامل طیف ساده با رنگ روشن، طیف ساده با رنگ تیره و در نهایت طیف طرح‌دار است که شما می‌توانید از تلفیق تمامی این طیف‌ها در کنار یکدیگر به‌عنوان مجموعه نهایی، سرامیک تزئینی سرویس بهداشتی، بخش حمام، روشویی و دستشویی را به‌سادگی تفکیک کنید. به دلیل باقی ماندن اثر آب روی سرامیک براق توصیه می‌کنیم در صورت داشتن سرویس بهداشتی ادغام‌شده از نمونه سرامیک تزئینی استفاده نمایید.

سخن پایانی

دنیای کاشی و سرامیک در آسیای غربی مخصوصاً ایران از قدمتی کهن با تنوع گسترده برخوردار بوده که امروز با سبک تولیدات اروپایی ترکیب ‌شده و شگفتی جدیدی را به تولید درآورده‌اند. در پروسه انتخاب و خرید سرامیک تزئینی و سایر تولیدات این گروه از محصولات، خریداران همواره نیاز به کارشناسان متخصص برای راهنمایی و همچنین مدل‌های اجرا شده برای مشاهده نهایی نمونه سرامیک تزئینی هستند.

گروه کاشی و سرامیک پرنیان با سابقه‌ای درخشان و همچنین نمایشگاه‌های متعدد در سطح کشور در کنار یک تیم متخصص در حوزه کاشی و سرامیک می‌توانند برای رسیدن به یک تغییر اساسی در زمینه دکوراسیون داخلی منزل، شما را همراهی نماید تا شاهد زیبایی در خانه خود باشید.

دیدگاه ها بسته شده اند.