سرامیک اسلب دیوار چرا محصولی محبوب است + ۴ مزیت مهم آن

سرامیک اسلب دیوار

کاشی و سرامیک اسلب دیوار به دلیل ابعاد بزرگ و جلوه‌ی زیبایی که دارد محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین نوع کاشی و سرامیک است. این محصولات به دلیل این‌که به زیبایی و یکدستی فضا اضافه کرده و جلوه‌ای دارند که فضا را وسیع‌تر نشان می‌دهند، برای استفاده در فضای داخلی دیوار، کف و محیط‌های خارجی بهترین انتخاب و گزینه هستند.

سرامیک دیوار انواع مختلف دارد

قبل از ابداع و تولید سرامیک‌های سایز بزرگ یا اسلب کاشی‌هایی با ابعاد معمولی برای پوشش دادن فضاهایی مثل دیوار به کار می‌رفتند. این کاشی‌ها به مرور زمان جای خود را به محصولات بزرگتر، مدرن‌تر، زیباتر، مستحکم‌تر و محبوب‌ترِ اسلب دادند. سرامیک اسلب دیوار با ابعادی نظیر ۴۰ در ۱۰۰، ۴۰ در ۱۲۰و ۶۰ در ۱۲۰ سانتیمتر وارد بازار شدند. به مرور ابعاد و سایزهای بزرگتر نیز از راه رسیدند؛ ۱۲۰ در ۲۴۰ و ۲۴۰ در ۳۶۰ سانتیمتر از جمله سایزهای اخیر کاشی و سرامیک‌های اسلب هستند.

با گسترش تکنولوژی به خصوص در حوزه چاپ روی کاشی، مدل‌های طرح‌دار نیز به انواع سرامیک اسلب اضافه شده است. در گذشته بیشتر این محصولات صرفا دارای رگه‌های طبیعی سنگ بودند ولی امروزه می‌توان طرح‌های مورد نظر خود را با چاپگرهای مخصوص روی این تایل‌ها اجرا کرد.

سرامیک اسلب دیوار چیست

سرامیک دیوار اسلب چگونه تولید می‌شود؟

سرامیک دیوار اسلب به صورت ورقه‌ای تولید می‌شود. اسلب در لغت به معنای ورقه ورقه است. در سفالگری سنتی اسلب یکی از تکنیک‌های ساخت ظروف و حجم‌های سفالی است که بدون استفاده از چرخ سفالگری انجام می‌شود. در این تکنیک ورقه‌های گِل را به صورت مجزا و به وسیله دست تولید کرده و سپس با چسباندن این ورقه‌ها به یکدیگر یک ظرف یا حجم سفالی تولید می‌کنند. سرامیک اسلب دیوار نیز یکی از محصولات نوین صنعت کاشی و سرامیک است که به صورت ورقه‌ای تولید شده و بهترین مورد جهت پوشش دادن فضاهای بزرگ و وسیع است.

دلیل محبوبیت محصولات اسلب چیست؟

علاوه بر زیبایی و جذابیتی که کاشی و سرامیک‌های اسلب دارند، ویژگی‌های فنی و مزیت‌هایی وجود دارد که محصولات سایز بزرگ را نسبت به سرامیک و کاشی‌های معمولی برتری داده است.

◾ مقاومت بالا

پرسلان بودن یا خاک سفید بودن ویژگی و مزیت مهمی است که کاشی و سرامیک‌های اسلب دارند. پرسلان‌ها آن دسته از محصولات هستند که بسیار مقاوم بوده و بهترین گزینه برای محیط‌هایی مثل کف فضاهای داخلی و محیط‌های خارجی هستند. ترکیب مواد اولیه شامل سیلیس (شیشه)، گرانیت، خاک رس مخصوص، ماسه ریزدانه و فلدسپات در سرامیک‌های پرسلان و خاک سفید وجود دارند. در سرامیک اسلب دیوار و دیگر محصولاتی که پرسلان هستند فشار و حرارت در مرحله تولید بالا بوده و پرس شدیدی نیز روی این محصولات اعمال می‌شود. همین عامل موجب استقامت بالای بدنه این سرامیک‌ها و کاشی‌ها شده و همچنین تراکم سطح این محصولات را بالا برده و تخلخل سطح را پایین می‌آورد. مقدار زیاد سیلیس در مقایسه با دیگر مواد اولیه باعث ایجاد این مزیت‌ها شده است.

مقاومت بالای بدنه موجب می‌شود که با استفاده از سرامیک‌های پرسلان یا خاک سفید در کف محیط‌های داخلی، از بابت سقوط اشیا و آسیب دیدن سرامیک، فشار تردد زیاد افراد، فشار ناشی از جابه‌جا کردن وسیله‌ها و … خیالمان راحت باشد. از طرفی تراکم بالای سطح و نفوذناپذیری آن نیز کمک می‌کند که هنگام نصب در کف محیط‌هایی مثل نشیمن، آشپزخانه، حمام، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و … از بابت مواردی مثل برخورد با مواد شوینده شیمیایی، آب و رطوبت دائمی و … نیز آسوده خاطر باشیم. مقاومت بالای کاشی و سرامیک اسلب به دلیل پرسلان یا خاک سفید بودن یکی از ویژگی‌های فنی و مزیت‌های آن است.

سرامیک اسلب دیوار پرنیان

◾ قابلیت نصب در فضاهای بیرونی

یکی دیگر از ویژگی‌های فنی و مزیت‌هایی که سرامیک اسلب دیوار دارد امکان و قابلیت استفاده از آن در فضاهای خارجی است. در سطرهای قبل از مقاومت بالای این محصولات در مقابله با مخاطرات موجود در فضاهای داخلی گفته شد؛ باید اضافه کرد که جهت نصب در فضاهای خارجی نیز مخاطرات دیگری به این موارد اضافه می‌شوند. به همین جهت مقاومت بالاتری و تراکم سطح مطلوب‌تری نیاز است تا سرامیک و کاشی در فضای خارجی آسیب نبیند. از جمله عواملی که در فضاها و محیط‌های بیرونی می‌توانند به سرامیک و کاشی‌ها آسیب بزنند باید به موارد ذیل اشاره کرد.

باد

اشعه خورشید

برف

باران

یخبندان

و …

این عوامل جوی و تغییرات دمایی امکان این که بتوانند روی کاشی و سرامیک‌های اسلب و پرسلان یا خاک سفید تاثیر بگذارند را ندارند زیرا این محصولات در گروه کاشی و سرامیک پرنیان در نهایت کیفیت و استقامت تولید و عرضه شده‌اند.

از جمله محیط‌هایی که می‌توان سرامیک دیوار اسلب را مورد استفاده قرار داد و از مقاومت آن در برابر تغییرات دمایی و عوامل جوی اطمینان داشت باید به محوطه، پارکینگ، تراس، حیاط و از همه مهمتر نمای ساختمان اشاره کرد.

◾ زیبایی محیط

چرا استفاده از سرامیک و کاشی اسلب موجب زیباتر شدن محیط می‌شود؟ در جواب باید اشاره کرد که در گذشته کاشی و سرامیک‌ها سایزهای کوچکتری داشتند، در نتیجه برای پوشش یک فضا نیاز بود که از تعداد قالب یا تایل بیشتری استفاده شود. افزایش تعداد تایل موجب افزایش خطوط افقی و عمودی در فضا می‌شد. ایجاد گسست بصری و حس تکه‌تکه بودن محیط از عوارض استفاده از این محصولات قدیمی بود. امروز با استفاده از سرامیک و کاشی اسلب به دلیل اندازه بزرگتری که دارند، از تعداد تایل یا قالب کمتری در یک محیط استفاده می‌شود و در نتیجه تعداد خطوط عمودی و افقی در آن فضا نیز کمتر خواهد شد. این موضوع سبب می‌شود که فضا یکدستر شده و زیبایی آن دوچندان شود.

سرامیک اسلب دیوار نانو

◾ پولیش و نانو بودن کاشی و سرامیک

دسته‌ای از کاشی و سرامیک‌های اسلب جزو محصولاتی هستند که سطح آن‌ها پولیش شده و مکمل یا پوشش نانو هم دارند. محصولات سایز بزرگ پرسلان به دلیل مقاومت بالا و زبری سطح آن‌ها جلوه‌ای مات دارند و جهت استفاده در فضاهای داخلی نیاز دارند که سطحی براق یا صیقلی داشته باشند. صیقلی یا جلا دار شدن سطح تایل‌ها به زیبایی محیط افزوده و موجب پخش نور بهتر در آن خواهد شد.

به همین منظور بعد از اتمام پروسه تولید سرامیک اسلب دیوار که پرسلان نیز هست، آن را با برس‌های متفاوتی ساب می‌زنند یا به اصطلاح پولیش می‌کنند. این برس‌ها در اندازه‌های مختلف با تعداد دفعات زیاد سطح زبر سرامیک پرسلان را می‌سابند و این فرایند به میزانی تکرار می‌شود که سطح محصول کاملا صاف، صیقلی و براق شود.

در طی این فرایند یک ایراد به وجود می‌آید و آن هم این است که برس‌ها برای صیقلی کردن سطح تایل در آن روزنه‌های ریزی نیز به وجود می‌آورند. این روزنه‌ها به مرور زمان از آلودگی‌ها و گرد و غبار انباشته خواهند شد که این مورد موجب می‌شود از جلا و براقیت کاشی و سرامیک کاسته شود و پخش نور محیط نیز دچار اختلال شود.

برای رفع این نقیصه سطح تایل پولیش شده را با مکمل یا پوشش نانو لعاب می‌دهند و سپس قالب را درون کوره می‌پزند تا این پوشش روی سطح کاشی و سرامیک تثبیت شود. برای گرفتن نتیجه مطلوب از این کار ممکن است یک قالب تا ده بار نیز لعاب داده شود و درون کوره قرار بگیرد. بعد از تثبیت شدن مکمل نانو روی سطح قالب ما یک کاشی یا سرامیک اسلب دیوار و کف داریم که علاوه بر استحکام بالا سطحی براق و نفوذناپذیر دارد.

◾ کالیبره یا رکتیفاید بودن

مزیت دیگری که کاشی و سرامیک‌های اسلب یا سایز بزرگ دارند رکتیفاید یا لیزری بودن این محصولات است. تایل‌های کالیبره یا رکتیفاید به دلیل این‌که لبه‌های تراز یا گونیا دارند در هنگام نصب نیازی به بندکشی نخواهند داشت. در هنگام تولید کاشی و سرامیک ممکن است که بخشی از لعاب شُره کرده و روی لبه‌های محصولات ایجاد قناسی یا ناهمواری کند برای این‌که این نقیصه رفع شود با دستگاهی به نام واترجت برش‌های لیزری ظریفی روی لبه‌های محصولات ایجاد می‌کنند. این برش‌ها موجب گونیا شدن تایل‌ها می‌شود. در هنگام نصب نیز دیگر نیازی به بندکشی نخواهد بود زیرا این قالب‌ها به راحتی کنار هم چفت شده و قرار می‌گیرند.

با حذف پروسه بندکشی در زمان و هرینه این کار صرفه‌جویی می‌شود و از ضخامت خطوط موجود در فضا نیز کاسته می‌شود که این موضوع هم به زیبایی و یکدستی فضا کمک خواهد کرد. حذف فرایند بندکشی به معنی حذف کردن مواد مورد نیاز این کار مانند سیمان سفید و پودر سنگ نیز هست. این دو ماده محیط مطلوب برای تجمع آلودگی‌ها را فراهم می‌کنند. در نبود این مواد آلودگی‌ها مکانی برای تجمع نخواهند داشت و در نتیجه فضای مد نظر ما در فواصل زمانی طولانی‌تری نیاز به نظافت خواهد داشت.

خرید سرامیک اسلب دیوار

نتیجه‌گیری

سرامیک اسلب دیوار با مزیت‌هایی که دارد از جمله محصولات پرطرفدار و محبوب در بازار ایران است و گروه کاشی و سرامیک پرنیان با عرضه باکیفیت‌ترین محصولات اسلب یا سایز بزرگ سعی دارد که مشتریان خود را با تجربه‌ای بی‌نظیر مواجه کند. شما می‌توانید با مراجعه به شوروم‌های پرنیان در شهرهای مختلف کشور و خارج از کشور محصولات اسلب تولید شده توسط ما را در دکور زنده مشاهده نمایید و در صورت هرگونه سوال یا ابهام و نیاز به مشاوره و … با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاه ها بسته شده اند.