دکوراسیون پذیرایی کوچک با سرامیک سفید

دکوراسیون پذیرایی کوچک با سرامیک سفید

دکوراسیون پذیرایی کوچک با سرامیک سفید

اگر در محیطی زندگی می‌کنید که ابعاد فضا محدود بوده و تمایل به داشتن فضایی پر از نور و دلباز دارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا دلایل استفاده از سرامیک سفید در آپارتمان‌های کوچک را بررسی کنیم. با توجه به سبک زندگی امروزه و کوچک‌تر شدن فضای زندگی و همچنین زندگی در آپارتمان‌هایی با ابعاد کوچک، لازم است تا در دکوراسیون این فضاها دقت بیش‌تری اعمال شود تا محیطی دلباز و زیبا برای زندگی داشته باشیم.

در آپارتمان‌های کوچک انتخاب سرامیک مناسب برای کف، از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا در صورت انتخاب نامناسب، ممکن است تمامی وسایل و دکوراسیون نازیبا و کسل‌کننده به نظر برسد و فضا کوچک‌تر دیده شود. سالن پذیرایی از مهم‌ترین بخش‌های منزل است و تنظیم کنتراست رنگ‌ها و نور در آن کمی دشوار بوده و لازم است تا در این خصوص دقت زیادی به کار رود. طبق بررسی‌های انجام شده در خصوص سرامیک مناسب برای کف پذیرایی کوچک، بهترین و محبوب‌ترین رنگ سرامیک برای فضاهای کوچک، خصوصا سالن پذیرایی، رنگ سفید است.

سرامیک سفید فضا را پر از نور نشان می‌دهد

در محیط‌های کوچک خصوصا سالن پذیرایی نورپردازی جلوه فوق‌العاده‌ای به محیط می‌بخشد و موجب ایجاد حس خوشایندی در افراد می‌شود. همچنین با ایجاد خطای دید فضا را بزرگ‌تر نشان داده و باعث خواهد شد فردی که در سالن پذیرایی قرار دارد، تصور کند محیط وسیع‌تر است. به دلیل گستردگی سرامیک کف در تمامی سطح منزل، انتخاب رنگ مناسب خصوصا در پذیرایی کوچک پر اهمیت جلوه می‌کند. لازم است تا شما رنگی انتخاب کنید تا بیش‌ترین میزان بازتاب نور را داشته باشد و با این کار فضا را بزرگ‌تر جلوه دهد.

در این زمان پیشنهاد افراد آشنا با دکوراسیون داخلی، استفاده از سرامیک سفید در کف سالن پذیرایی است. با انتخاب و اجرای سرامیک سفید در کف سالن پذیرایی، محیط دلباز و پرنورتر نمایش داده می‌شود و تلألو نور فضا در کف منزل، به خوبی قابل مشاهده بوده و حس خوشایندی در افراد ایجاد می‌کند. علاوه بر آن زیبایی نورپردازی محیط را بیش‌تر مورد توجه قرار می‌دهد.

دکوراسیون پذیرایی کوچک با سرامیک سفید

سرامیک سفید محیط را بزرگ‌تر نشان می‌دهد

افرادی که در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند همواره به دنبال راهی برای زیباتر و وسیع‌تر نشان دادن فضای زندگی هستند. استفاده از سرامیک سفید در کف پذیرایی‌های کوچک، رایج‌ترین گزینه برای بزرگ‌تر و زیباتر نشان دادن کف سالن پذیرایی است. در صورت استفاده از سرامیک‌هایی با رنگ‌های تیره در پذیرایی‌های کوچک،‌ محیط کوچک‌تر و کسل‌کننده و همچنین کم‌نور به نظر می‌رسد و به همین علت، در فضاهای کوچک، شاهد حضور رنگ‌های روشن مانند سفید هستیم.

البته رنگ‌های دیگری مانند طوسی روشن، کرم، بژ روشن و … برای این فضاها در نظر گرفته می‌شوند اما مطمئن‌ترین انتخاب و پرطرفدارترین رنگ، سفید محسوب می‌شود. با انتخاب رنگ سفید برای کف سالن پذیرایی می‌توانید نسبت به نتیجه کار اطمینان صد در صد داشته باشید. زیرا این رنگ سرامیک، در هر فضایی با هر ابعادی، زیبایی خاصی ایجاد می‌کند و فضا را دلباز و دوست‌داشتنی نشان می‌دهد.

استفاده از فرش روی سرامیک سفید

تصور کنید در فضایی کوچک، تصمیم به اجرای سرامیک‌های طرح‌دار داشته باشید. پس از اتمام کار چه بلایی بر سر محیط خواهد آمد. شما یک پذیرایی کوچک،‌ با سرامیک‌های کسل‌کننده و شلوغ خواهید داشت که در نگاه اول تصویری ناخوشایند در ذهن افراد به جای می‌گذارد. خصوصا اگر بخواهید و یا لازم باشد تا در بخش‌هایی از این آشفتگی و شلوغی از فرش نیز استفاده کنید که محیط درهم و برهم و آشفته‌تر خواهد شد. بنابراین سرامیک‌های طرح‌دار انتخابی نامناسب برای فضاهای کوچک است و امکان استفاده از فرش را از شما خواهد گرفت.

فرش، کفپوشی سنتی و جذاب است که اغلب دارای طرح‌هایی زیبا بوده و در هر نوع از دکوراسیونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. خصوصا فرش‌های سنتی ایرانی که دارای طرح‌هایی ظریف و پر از رنگ هستند که روح اصالت ایرانی را به فضا تزریق می‌کنند. برای استفاده از این کفپوش کلاسیک و ارزشمند، لازم است تا فضایی از منزل را به آن اختصاص دهید و بستر مناسبی برای آن فراهم کنید.

در فضاهای کوچک برای استفاده از فرش در کف سالن پذیرایی،‌ از رنگ سفید در سرامیک‌ها استفاده می‌شود. زیرا کمترین میزان تأثیر را بر طرح و رنگ فرش خواهد داشت و به دلیل سادگی و خنثی بودن،‌ از شلوغی فضا و آشفتگی به دور است. در اغلب منازل ایرانی و در تمامی سبک‌های دکوراسیون، عموما از فرش استفاده می‌شود که قرار گرفتن آن روی سرامیک سفید، زیبایی فرش را دوچندان خواهد کرد.

دکوراسیون پذیرایی کوچک با سرامیک سفید

انواع چیدمان دکوراسیون پذیرایی کوچک با سرامیک سفید

برای چیدمان سرامیک‌ها در کف سالن، گزینه‌های متعددی پیش روی شما قرار دارد. اولین نکته در خرید سرامیک، توجه به ابعاد آن است. سرامیک‌هایی با طرح‌های شش ضلعی،‌ پنج ضلعی، مستطیلی، مربعی و … در تمامی ابعاد وجود دارند که اگر به صورت صحیح چیدمان شوند، زیبایی بی‌نظیری را به فضای منزل می‌بخشند.

در خصوص سرامیک‌های سفید با ابعاد بزرگ و مربعی، رایج‌ترین نوع چیدمان، چیدمان به صورت خطی و مستقیم است در این چیدمان سرامیک‌ها به صورت ساده و پشت سر هم روی زمین قرار می‌گیرند و در ردیف بعدی نیز همین روش تکرار می‌شود. این نوع از سرامیک‌ها به دلیل داشتن کمترین میزان بندکشی و درز، ظاهری ساده و یک دست به کف سالن پذیرایی می‌دهند و فضا را وسیع نمایش خواهند داد.

در خصوص سرامیک‌هایی با ابعاد کوچک‌تر و به صورت مربعی و مستطیلی نیز، نوع دیگری از چیدمان به صورت آجری وجود دارد. ردیف اول سرامیک‌ها به صورت روش خطی چیده شده و در ردیف بعدی، هر سرامیک، مابین سرامیک ردیف قبلی قرار می‌گیرد. این نوع چیدمان سرامیک برای پذیرایی نیز مناسب است زیرا سادگی و یکدست بودن فضا را حفظ می‌کند و بندکشی کمی دارد.

سرامیک‌هایی به صورت پنج ضلعی و شش ضلعی به رنگ سفید وجود دارند که به صورت کندو چیدمان می‌شوند. این سرامیک‌ها سادگی سرامیک‌های مربعی را نداشته ولی جذاب هستند و انتخاب خوبی برای کف سالن به شمار می‌روند. اغلب ابعاد این سرامیک‌ها کوچک بوده و دارای بالاترین میزان بندکشی هستند. اگر به دنبال سادگی در کف سالن پذیرایی باشید، این سرامیک‌ها انتخاب مناسبی محسوب نخواهند شد.

در خصوص سرامیک‌های سفید به صورت مستطیلی و با ابعادی کوچک، نوعی از چیدمان به نام حصیری اجرا می‌شود که فوق‌العاده زیبا و چشم‌نواز است. در این سبک، سرامیک‌های کوچک مستطیلی با زاویه‌ای مشخص، اغلب ۳۰ درجه، در کنار هم قرار می‌گیرند و در ردیف بعدی نیز سرامیک‌ها در داخل سرامیک‌های قبلی چیده می‌شوند. این نوع چیدمان دارای بندکشی زیادی بوده، اما جذابیت بالایی دارد و یکی از انتخاب‌های پیش روی شما برای استفاده از سرامیک سفید در کف منزل است.

تعویض سرامیک کف در صورت آسیب

در فضایی پر رفت و آمد مانند سالن پذیرایی، لازم است تا از سرامیک‌هایی با کیفیت بالا و درجه سختی مناسب استفاده شود تا در صورت برخورد اشیا سرامیک‌ها دچار آسیب و شکستگی نشوند. همچنین سرامیک‌های کف سالن باید از لعابی باکیفیت برخوردار باشند تا در هنگام جابه‌جایی لوازم منزل و یا حرکت دادن مبلمان و صندلی‌ها، روی آن‌ها خراش ایجاد نشده و زیبایی خود را از دست ندهند.

در صورت بروز آسیب روی سرامیک‌های سفید کف سالن نگران نباشید. این نوع از سرامیک‌ها را می‌توانید به صورت تکی تعویض کنید. با استفاده از ابزار مناسب، سوراخ هایی بر روی سرامیک آسیب دیده ایجاد کرده و پس از شکستن سرامیک و جدا کردن آن، می‌توانید سرامیک جدیدی را جایگزین آن نمایید.

دکوراسیون پذیرایی کوچک با سرامیک سفید

معایب استفاده از دکوراسیون پذیرایی کوچک با سرامیک سفید

سالن پذیرایی در هر منزل، محلی پر رفت و آمد است که به نظافت آن اهمیت زیادی داده می‌شود. از معایب استفاده از سرامیک به رنگ سفید در کف سالن پذیرایی، نظافت دشوار و نیاز به شستشوی مداوم و مکرر است. در صورت استفاده از این رنگ سرامیک در پذیرایی،‌ فضا بزرگ و پر از نور به نظر رسیده و برای استفاده از هر وسیله‌ای در دکوراسیون داخلی منزل، مناسب است، اما سرامیک‌های سفید، آلودگی را به سرعت نشان داده و به همین علت نیازمند نظافت مداوم و به صورت مکرر هستند.

سرامیک به رنگ سفید رد آب و مایعات ریخته شده در کف منزل، گرد و غبار، حتی پرزهای فرش را به سرعت نمایان می‌کند و لازم است تا در طول روز حتما نظافت شود. البته نظافت سرامیک کار ساده‌ای بوده و با یک چرخش تِی به راحتی می‌توانید فضا را به روز اول بازگردانید. سرامیک‌های سفید علاوه بر نشان دادن آلودگی، تمیزی فضا را نیز به خوبی نمایان کرده و پاکیزگی و نظافت را به خوبی به رخ می‌کشد.

هماهنگی سرامیک سفید با سایر لوازم منزل

از سرامیک‌های سفید در هر نوع از دکوراسیونی استفاده می‌شود. در دکوراسیون به سبک کلاسیک، مدرن، روستیک، سنتی و … مناسب‌ترین رنگ برای فضاهای کوچک، رنگ سفید است. شما از هر رنگ و هر وسیله‌ای می‌توانید روی این سرامیک استفاده کنید زیرا به دلیل خنثی بودن رنگ سفید، زیبایی لوازم منزل با استفاده از این رنگ در کف پذیرایی، تحت تأثیر قرار نگرفته و تمامی رنگ‌ها به خوبی با این سرامیک هماهنگ می‌شوند.

در دکوراسیون کلاسیک تمامی رنگ‌های کرم و طلایی و رنگ چوب، در دکوراسیون مدرن رنگ‌های طوسی و یا رنگ‌های شاد مانند سبز و آبی، در دکوراسیون روستیک انواع لوازم چوب طبیعی و دست‌ساز و … در هماهنگی کامل با سرامیک سفید بوده و فضایی دلنشین ایجاد خواهند کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.