دکوراسیون آشپزخانه مدرن

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

دکوراسیون آشپزخانه مدرن یکی از سبک‌های دکور برای این محیط هست که از اهمیت بالایی برخوردار است و تأثیر مستقیم در زیبایی منزل دارد. برای این‌که ترکیب آشپزخانه شما به سبک مدرن دیزاین شود می‌بایست وسایل و ابزار دکور را به‌صورت هوشمندانه و حرفه‌ای در کنار هم قرار داد و نیز استفاده از کابینت‌هایی که به شکل مدرن ساخته می‌شوند لازم و ضروری است. کابینت نقش مهم و اساسی در ترکیب آشپزخانه دارد و هر کس بنا به سلیقه خود می‌تواند آن را با سبک‌های مدرن و یا کلاسیک در کنار هم قرار داده و سفارش دهد.

در دکوراسیون آشپزخانه مدرن قسمت‌های منحصربه‌فردی به کار می‌رود که فضا برای جای‌گیری وسایل آشپزخانه به بهترین شکل مهیا شود. همچنین می‌تواند محلی مناسب به‌صورت دیزاین برای ناهارخوری ایجاد سازد تا علاوه بر زیبایی سبب شود تا افراد در زمان غذا خوردن دیگر نیاز به رفتن به محل دیگری از خانه نداشته باشند. همچنین قادر به استفاده از غذاخوری‌های بزرگ تنها برای میهمانان باشند و بتوانند فضای خوردن غذای خود و با سایر موارد را جداسازی کنند.

سبک ساختار دکوراسیون آشپزخانه مدرن کاملاً متفاوت با نمونه‌های دیگر هست که با توجه به سلیقه افراد تعیین می‌شود و دسته‌بندی وسیعی دارد. از این‌ رو تمامی علاقه‌مندان به سبک مدرن می‌توانند از بین مدل‌های مختلف گونه‌ای دلخواه را برای خود انتخاب نمایند و آن را به زیبایی در منزل به کار ببرند. تنوع در این ساختارها به بهترین شکل ایجاد می‌شود و دست افراد برای ایجاد چنین دکوراسیونی باز می‌ماند. در ادامه به معرفی برخی مدل‌ها در دکوراسیون آشپزخانه مدرن می‌پردازیم که شاید برای شما علاقه‌مندان نیز مفید باشد.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

نمونه‌های دکوراسیون آشپزخانه مدرن

در این سبک از معماری و دکوراسیون برحسب تمایل افراد از ابزارها و وسایل مدرن استفاده می‌شود و در ایجاد چنین ساختاری وسایل آشپزخانه نیز تعویض می‌گردد. برخی از افراد در ساخت بنای خود آشپزخانه را به سبک مدرن معماری می‌کنند. اما برخی دیگر به دلیل ایجاد بازسازی و یا تغییر دکور بخش‌های مختلف منزل مانند آشپزخانه این مدل‌ها را بر روی محیط مدنظر پیاده می‌کنند. با این‌ وجود هر کس که محیط مدنظر را داشته باشد تمایل به ایجاد تنوع در فضا دارد و این کار از نظر روانشناسی در روحیه افراد نقش مهمی دارد.

در دکوراسیون آشپزخانه مدرن تمامی بخش‌ها ازجمله کف‌پوش و کابینت و شیرآلات تعویض می‌شوند و به سبک مدرن در کنار هم قرار می‌گیرند از این ‌رو مدل‌های بسیار زیادی ایجاد می‌گردد که بهتر است با هم به بررسی دسته‌بندی زیر بپردازیم.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

دکوراسیون آشپزخانه مدرن با کف‌پوش چوبی

بیش‌ترین میزان محبوبیت دکوراسیون آشپزخانه مدرن در این دسته‌بندی وجود دارد که با کف‌پوشی به شکل چوب آراسته شده است و نمایی بی‌نظیر ایجاد می‌سازد. در این سبک‌ها آشپزخانه با کابینت‌های رنگ روشن دیزاین می‌شود و در نهایت رنگی روشن در زمینهٔ تیره چوبی رنگ به افراد ارائه می‌شود. چرا که کف‌پوش‌های چوبی به رنگ تیره هستند و در این نوع دکوراسیون از کاشی‌های تیره‌ رنگ بر روی دیواره‌ها نیز استفاده می‌شود.

با توجه به تمایل افراد به رنگ‌بندی روشن کابینت‌ها می‌توان از رنگ سفید برای آن‌ها استفاده کرد و در نهایت به دکور مدنظر دست پیدا کرد. کابینت‌ها از جنس‌های مختلف هستند که در آن چوب به ‌کار رفته متفاوت است. در نتیجه تنوع در این بخش از دکوراسیون آشپزخانه مدرن نیز ایجاد شده است. فضای بزرگی که در اختیار افراد به را این دکور در نظر گرفته می‌شود سبب شده است که برای چنین محوطه‌ای از جزیره استفاده شود. برای شرح بیش‌تر جزیره و آشنایی با آن به بند زیر توجه کنید.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

استفاده از جزیره در دکوراسیون آشپزخانه مدرن

جزیره در واقع کابینتی هست که به ابعاد بزرگ طراحی‌شده است و در بخش جلویی آشپزخانه و یا وسط آن به کار می‌برد و شکل دیگری از میز غذاخوری است. با این تفاوت که قابلیت جابه‌جایی ندارد و نمی‌تواند از محلی به محل دیگر منتقل شود. به‌کارگیری جزیره در دکوراسیون آشپزخانه مدرن بهترین گزینه است که ساختار محیط را به‌طور جدید و خاص ارائه می‌کند. همچنین می‌تواند سبک به خصوصی از دیزاین را برای علاقه‌مندان ایجاد سازد.

علاوه بر این موارد داشتن چنین بخشی به افراد این امکان را می‌دهد تا راحت‌تر و بهتر بتوانند محیط غذاخوری خود را با محیط داخلی منزل تفکیک کنند و به این صورت برای نفرات مختلف چنین دیزاینی را ایجاد سازند. کابینتی که برای ساخت جزیره از آن استفاده می‌شود مانند چوب کابینت‌های دیگر متنوع هست و متناسب با کابینت‌های به ‌کار رفته در آشپزخانه ایجاد شده است. در نتیجه می‌توان گفت که شرایط برای داشتن این بخش به‌خصوص در دکوراسیون آشپزخانه مدرن مهیا است و به راحت‌تر بودن افراد در عین زیبایی نیز کمک بزرگی می‌کند.

جزیره دارای ابعاد مختلف است اما اغلب کابینتی به عرض زیاد است که در بخش وسط و جلوی آشپزخانه قرار می‌گیرد و متصل به کابینت‌های دیگر نیست. شکل طراحی این قسمت نیز با قسمت‌های دیگر متفاوت است و دارای گونه‌های خاص است. با استفاده از عکس‌های ارائه‌ شده بیش‌تر و بهتر می‌توان به درک درستی از جزیره‌های موجود در دکوراسیون آشپزخانه مدرن دست پیدا کرد.

استفاده از نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه مدرن

نور آیتمی است که دارای قابلیت منحصربه‌فردی هست و می‌تواند زیبایی بسیار زیادی را به دکور منزل شما ببخشد. با توجه به متفاوت بودن رنگ‌های به‌ کار رفته در دیزاین‌های مختلف وجود نورپردازی‌های بسیار جذاب در محیط بسیار لازم و ضروری است و قابلیت نشان دادن زیبایی را دوچندان می‌سازد.

نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه مدرن نقش اساسی دارد و جزو ضروری‌ترین بخش‌هایی است که باید به آن توجه کرد. در قسمت‌های مختلف این دکوراسیون وجود روشنایی به‌وضوح دیده می‌شود و سبب جذابیت بسیار زیادی شده است. در قسمت‌های ما بین کابینت‌ها استفاده از چراغ‌های ال‌ای‌دی کمک می‌کند که کاشی‌های موجود بر روی دیوار طرح خود را واضح‌تر به نمایش بگذارد و نشان دهد. در برخی دیزاین‌ها زمانی که افراد از سنگ‌های آنتیک و سه‌بعدی در بخش ما بین کابینت استفاده می‌کنند نیز وجود چراغ‌های ال‌ای‌دی بسیار حائز اهمیت است و کمک به نشان دادن برجستگی‌های موجود بر روی این سنگ می‌کند.

در بخشی که جزیره در آن قرار می‌گیرد نیز بر روی بخش بالایی آن می‌توان از هالوژن‌هایی استفاده کرد که دارای اشکال و ساختار خاصی باشند و می‌توانند گونه‌های منحصربه‌فرد در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن واقع شود. هر چه از هالوژن‌های بزرگ‌تری استفاده شود میزان رضایت علاقه‌مندان بیش‌تر خواهد شد و در نهایت زیبایی و جذابیت بیش‌تری نصیب افراد می‌گردد.

برخی از هالوژن‌ها دارای رنگی متناسب با دکوراسیون هستند. از این ‌رو به‌جز رنگ سفید می‌توان از رنگ‌های دیگر این بخش‌ها نیز استفاده کرد و در نهایت یک محیط عاری از نقص و اشکال را به دست آورد.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

استفاده از سقف کاذب در دکوراسیون آشپزخانه مدرن

سقف کاذب یکی از بخش‌هایی است که جذابیت خاصی به محیط می‌دهد و با به وجود آمدن مدل‌های به‌روز و خاص در این زمینه تمایل تمامی افراد به این محصول خاص بیش‌تر می‌شود. استفاده از این موارد در نقاط مختلف خانه امکان‌پذیر هست که یکی از بخش‌های آن آشپزخانه است. برای استفاده از سقف کاذب در دکوراسیون آشپزخانه مدرن می‌توان آن را به‌صورت مهتابی مخفی به کاربرد و بر جذابیت محیط افزود.

این قسمت در بخش وسط سقف آشپزخانه به وجود می‌آید و در واقع با یک کلید روشن خاموش می‌شود. این بخش مجهز به مهتابی هست که در نهایت قابلیت روشن کردن محیط را دارد. اما با داشتن طراحی‌های به‌خصوص و خارق‌العاده می‌توان از مزیت داشتن سقف کاذب در کنار روشنایی لذت برد. بهترین روش برای داشتن یک دیزاین بی‌نقص در محیط‌های مختلف استفاده از سقف کاذب است که سقف را به‌گونه‌ای جذاب می‌سازد و با ساختارهای قدیمی و کهن متفاوت می‌کند.

به همین خاطر در دکوراسیون آشپزخانه مدرن نیز از چنین مواردی استفاده می‌شود.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

به‌کارگیری رنگ‌های خنثی در دکوراسیون آشپزخانه مدرن

در ایجاد چنین دکوراسیونی برای آشپزخانه می‌توان از رنگ‌هایی از قبیل طوسی و سفید استفاده کرد. به این صورت می‌توان دکوراسیونی مدرن با رنگ‌های خنثی ایجاد نمود که در نظر برخی از علاقه‌مندان گونه‌ی به خصوصی است. با توجه به این موارد کابینت‌های به‌ کار رفته قابلیت داشتن این رنگ را دارند و از آنجایی که در دکوراسیون آشپزخانه مدرن نیز به ‌کار رفته‌اند فاقد دستگیره بوده‌اند. چراکه نسل جدید کابینت‌ها فاقد دستگیره بوده و به‌صورت کشویی است.

برای ساخت رو کابینتی نیز می‌توان از روکش‌های سنگی استفاده کرد که دارای ترکیب رنگ طوسی و سفید هستند. این رنگ‌ها محبوبیت بسیار زیادی در بین افراد دارند و ساختارهای جذاب و امروزی را در سبک مدرن ایجاد می‌سازند. استفاده از کف‌پوش‌های سفید و یا طوسی کمک به برقراری ساختار متفاوت نسبت به ساختارهای دیگر می‌کند و ترکیب دکوراسیون آشپزخانه مدرن را به زیبایی رقم می‌زند.

ایجاد آرامش در دکوراسیون آشپزخانه مدرن

رنگ‌هایی که در دکوراسیون آشپزخانه مدرن از آن‌ها استفاده می‌شود کمک به داشتن آرامش در افراد می‌کند و می‌تواند روحیه آن‌ها را تقویت نماید. از این ‌رو اغلب افراد به سمت به ‌کارگیری چنین دکوراسیونی کشیده می‌شوند و این دیزاین را در منزل خود به کار می‌برند. این سبک در بخش‌های دیگر خانه نیز استفاده می‌شود و همگی دارای جذابیت بسیار زیاد و محبوبیت در بین افراد هست.

دیدگاه ها بسته شده اند.