بهترین سرامیک برای کف مغازه

بهترین سرامیک برای کف مغازه

بهترین سرامیک برای کف مغازه

در اصول بازرگانی و جلب مشتری، توجه به دکوراسیون فضا از اهمیت بالایی برخوردار است. دکوراسیون محیط کسب باید به گونه‌ای طراحی شود که مشتری با میل و علاقه به سمت مغازه جلب شده و تمایل به بازدید از مغازه را پیدا کند. البته با توجه به دسته فعالیت مغازه، انواع دکوراسیون با هم تفاوت داشته و با توجه به نوع فعالیت در مغازه، نوع دکوراسیون پیشنهادی نیز تغییر خواهد کرد.

گروه‌های متفاوتی مانند مغازه‌های مواد غذایی، فروشگاه‌های پوشاک، انواع رستوران‌های سنتی، فست‌فودها و … از پرترددترین مغازه‌ها هستند که دکوراسیون در زیبایی و جلب نظر مشتری در این فضاها اثر زیادی دارد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا انواع دکوراسیون را برای مغازه‌های متفاوت معرفی کرده و به بررسی دیزاین این‌گونه فضاها بپردازیم و به شما اطلاعات جامعی راجع به دیزاین محیط کسب ارائه کنیم.

اهمیت دیزاین در فروش

دکوراسیون مغازه باید به‌گونه‌ای طراحی شود که وقتی شخصی از جلوی مغازه عبور می‌کند، با دیدن دیزاین مغازه راجع به محصولات مورد فروش و … کنجکاو شده و جهت وارد شدن به مغازه علاقه نشان دهد. افرادی که از جلوی مغازه‌ها عبور می‌کنند، ممکن است قصد خرید نداشته و به‌صورت اتفاقی با مغازه‌ای برخورد کنند که دیزاین زیبایی دارد و نظر آن‌ها را جلب می‌کند.

در این صورت در جلوی مغازه توقف کرده و به بازدید از ویترین مشغول می‌شوند. در برخی از موارد نیز ممکن است با اجناسی برخورد کنند که مورد پسند آن‌ها واقع ‌شده و برای خرید به داخل مغازه کشیده شوند. به همین سادگی ممکن است با یک دیزاین شیک و زیبا، به تعداد مشتریان یک واحد صنفی افزوده ‌شده و این امر در فروش تأثیر به سزایی دارد.

در واقع دکوراسیون شیک از موارد احترام به مشتری محسوب می‌شود و به‌طور غریزی هر فردی به محیط‌های زیبا تمایل بیش‌تری نشان داده و در این‌گونه فضاها از احساس بهتری برخوردار است. به همین دلیل فرد به سوی فضاهای شیک و زیبا جذب ‌شده و به حضور در این فضاها تمایل نشان می‌دهد.

بهترین سرامیک برای کف مغازه

ترکیب رنگ‌های مختلف

در کشور ما، اغلب کسب‌وکارهای و واحدهای صنفی مختلف، دارای یک رنگ شناخته شده هستند که در دیزاین مغازه خود باید این موضوع را مدنظر داشته باشید. برای کسب‌وکار خود یک ترکیب رنگی جذاب و مناسب با حال و هوای کسب‌وکار خود را انتخاب نمایید. این ترکیب رنگ باید به‌اندازه کافی جذاب بوده که دکوراسیونی بی‌نظیر داشته باشید. در انتخاب ترکیب رنگ‌های  مختلف نیز باید به نکاتی توجه کنید. رنگ‌های انتخابی باید با هم هماهنگ باشند.

در صورتی‌که تمایل دارید از رنگ‌های تند و فانتزی استفاده کنید پیشنهاد می‌شود این رنگ‌ها را در کنار رنگ‌های خنثی قرار دهید تا دکوراسیون مدنظر شما، شلوغ به نظر نیاید. رنگ‌های سفید و طوسی روشن برای قرار گرفتن در کنار رنگ‌های تند و فانتزی مناسب‌ترین گزینه هستند. شما می‌توانید از یک طیف رنگی خاص نیز استفاده کنید و رنگ‌های قرار گرفته در این تم را در دیزاین مغازه به کار ببرید. برای مثال می‌توانید از رنگ‌های موجود در تم قهوه‌ای استفاده کرده و رنگ‌های کرم و قهوه‌ای روشن و قهوه‌ای تیره را در دکوراسیون خود داشته باشید.

اهمیت کف‌پوش در دکوراسیون مغازه

انتخاب کف‌پوش مناسب برای مغازه از پراهمیت‌ترین نکات دکوراسیون مغازه به شمار می‌رود. کف مغازه جایی است که باید همواره تمیز باشد و به‌راحتی نظافت شود. تمامی افرادی که به مغازه رفت‌وآمد می‌کنند، از این قسمت مغازه عبور کرده و این بخش از دکوراسیون باید دارای دوام زیادی باشد. به دلیل گستردگی کف‌پوش در تمامی فضای مغازه و تأثیر رنگ آن در دکوراسیون، باید در انتخاب رنگ آن دقت زیادی داشت.

انتخاب کف‌پوش مناسب مغازه

کف‌پوش‌های متفاوتی برای استفاده در فضای مغازه موجود هستند که ازجمله آن‌ها می‌توان به سرامیک، پارکت، انواع کف‌پوش‌های پی‌وی‌سی، کف‌پوش‌های سه‌بعدی شیشه‌ای و … اشاره کرد. هر یک از این محصولات دارای ویژگی‌های مثبت و منفی هستند که باید در زمان خرید به‌تمامی آن‌ها توجه داشت و بهترین گزینه را انتخاب نمود. اصول تمامی این موارد دارای زیبایی خاص خود هستند، اما علاوه بر زیبایی، باید دوام محصول نیز مدنظر قرار بگیرد. به دلیل رفت‌وآمد و تردد در مغازه‌ها، کف‌پوش‌های مورد استفاده باید به‌طور مکرر نظافت شوند و قابلیت نظافت آسان از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها است.

هم‌چنین باید دوام بالایی داشته باشند تا در اثر نظافت مکرر و برخورد مواد شوینده، دچار آسیب نشوند. پیشنهاد ما در خصوص کف‌پوش برای انواع مغازه‌ها، استفاده از کف‌پوش‌های سرامیکی هست. سرامیک‌ها دارای تنوعی بی‌نظیر هستند که طرح‌های متفاوتی مانند پارکت و کف‌پوش‌های سه‌بعدی را نیز شامل می‌شوند. به همین علت می‌توان به‌راحتی از میان این تنوع زیاد، دست به انتخاب زد. شما هر طرحی از کف‌پوش را که مدنظر داشته باشید و یا به استفاده از آن علاقه‌مند باشید می‌توانید از نوع سرامیکی تهیه کنید.

بهترین سرامیک برای کف مغازه

مزیت کف‌پوش‌های سرامیکی

کف‌پوش‌های سرامیکی از مقاوم‌ترین نوع کف‌پوش‌ها محسوب می‌شوند. سرامیک دارای طول عمر بالایی است و به‌سادگی نظافت می‌شود. برخورد انواع مواد شوینده نیز بر کیفیت سرامیک اثر سوء نداشته و به‌راحتی می‌توانید در دفعات متوالی به نظافت این نوع از کف‌پوش بپردازید. بهتر است سرامیک‌های کف مغازه از نوع مات انتخاب شوند تا در زمان استفاده چسبندگی لازم را داشته باشند و افراد بر روی آن‌ها سُر نخورند.

البته در فضاهایی هم می‌توان از سرامیک‌های براق استفاده کرد تا با انعکاس نور، فضایی زیبا و رؤیایی به وجود آورد. سرامیک‌های براق لوکس بوده و در برخی از فضاها می‌توان آن‌ها را مورد استفاده قرار داد و از انعکاس نور بر سطح این سرامیک‌ها در دکوراسیون زیباتر استفاده نمود. برای انتخاب رنگ کابینت نیز باید به نوع کسب‌وکار در مغازه توجه داشته باشید. در ادامه به معرفی چند مورد از کسب‌وکارها می‌پردازیم.

مغازه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی

اصولآ در هر محیطی که مواد غذایی به فروش می‌رسند، پاکیزگی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. فروشگاه‌ها و مغازه‌های مواد غذایی نیز از این امر مستثنا نیستند و باید فضایی را فراهم کرد تا بیننده بتواند به‌راحتی به این مغازه‌ها و پاکیزگی آن‌ها اعتماد کرده و به خرید ترغیب شود. به همین علت در اغلب این مغازه‌ها از سرامیک‌های سفید استفاده می‌کنند که پاکیزگی را به‌خوبی نشان داده و به‌سرعت نیز نظافت شود. سرامیک‌های سفید با ابعاد بزرگ، مغازه‌های کوچک را بزرگ‌تر نشان داده و برای این فضاها مناسب هستند.

بهترین سرامیک برای کف مغازه‌های فست فود

اغلب فست‌فودها دارای دیزاینی به رنگ قرمز هستند و این رنگ، شناخته‌شده‌ترین رنگ برای مغازه‌های فست‌فود است. به دلیل تند بودن رنگ قرمز، مناسب‌ترین رنگ برای سرامیک کف مغازه‌ها، رنگ سفید هست. سرامیک‌های سفید در صورت نظافت مدوام، به‌خوبی تمیزی کف فست‌فود را نشان داده و خاطر بیننده را از بابت نظافت محیط آسوده خواهد کرد. هم‌چنین سرامیک سفید در ترکیب با رنگ دکوراسیون قرمز، زیبایی خیره‌کننده‌ای به وجود می‌آورد و برای هماهنگی بارنگ قرمز عالی است.

بهترین سرامیک برای کف مغازه‌های لوکس

در مورد مغازه‌های لوکس مانند مغازه‌های عتیقه‌فروشی بهتر است پا را فراتر گذاشته و به انتخاب رنگ‌های شکیل و خاص دست بزنیم. در این مغازه‌ها، نورپردازی از اهمیت بالایی برخوردار است. دکور اغلب این مغازه‌ها دارای وسایل بی‌شماری به رنگ‌های برنزی و مسی بوده که شما برای کف این مغازه‌ها می‌توانید از رنگ‌های خاص و جذاب مانند سبز یشمی تیره و یا بژ استفاده کنید تا وسایل موجود در مغازه را به زیبایی نمایش دهند.

در کف این مغازه‌ها بهتر است از سرامیک‌های براق استفاده کرد تا نور محیط را دوچندان کرده و جلوه بالایی به وسایل موجود بدهد. این نوع از مغازه‌ها باید خاص و شیک باشد و لازم است تا دکوراسیونی کلاسیک داشته باشند.

بهترین سرامیک برای کف مغازه

بهترین سرامیک برای کف مغازه‌های جواهرات

در این مغازه‌ها نیز بهتر است از رنگ‌های روشن با طیف رنگی قهوه‌ای مانند بژ و کرم استفاده کنید. در این مغازه‌ها نیز مانند مغازه‌های لوکس‌فروشی بازتاب نور اهمیت زیادی داشته و نور محیط باید زیاد باشد تا جواهرات به زیبایی به نظر مشتری برسند و مشتری بتواند تمام زوایای کالا را بررسی کند. به همین علت بهترین سرامیک برای کف مغازه‌های جواهر، سرامیک‌هایی با رنگ‌های روشن و براق هستند که محیط را پر نورتر جلوه داده و با بازتاب نور، فضا را زیباتر می‌کنند. نظافت این نوع از سرامیک نیز بسیار ساده بوده و با یک حرکت دستمال و یا تی می‌توانید به‌راحتی این فضا را نظافت کنید.

جمع‌بندی

گروه بزرگ کاشی و سرامیک پرنیان با دارا بودن بالاترین تنوع کاشی و سرامیک و هم‌چنین کارشناسان زبده و کارآزموده، آماده است تا شما را در تغییر دکوراسیون فضای کسب‌وکار همراهی کرده و در انتخاب بهترین گزینه به شما یاری دهد.

دیدگاه ها بسته شده اند.