بهترین سرامیک برای کف تراس

بهترین سرامیک برای کف تراس

بهترین سرامیک برای کف تراس

افرادی که در خانه آن‌ها تراس و یا بالکن وجود داشته باشد و به درستی آن را طراحی کرده باشند، می‌توانند در بهار و تابستان نهایت استفاده را از این مکان ببرند، گذشته بیشتر تراس‌ها محلی برای نگهداری برخی از وسایل محسوب می‌شدند، اما امروزه می‌توان از آن کارکردهای بهتری گرفت و از فضای آن استفاده‌های دیگری نیز کرد.

به همین دلیل لازم است نوع کف‌پوش تراس یا بالکن خود را با دقت تمام انتخاب کنید و همچنین شما نباید هیچوقت بالکن و تراس خانه خود را دست کم بگیرید و آنجا را به مکانی سرد و بی‌روح و همین‌طور بلا استفاده تبدیل کنید زیرا که همین فضای کوچک را با کمی خوش‌سلیقگی می‌توان به یک فضای نشیمن با طراوت و زیبا تبدیل کرد تا لحظاتی را با آرامش در آن سپری کنید. اگر شما به دنبال خرید کف‌پوش و سرامیک مناسب برای بالکن منزل خود هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مطالب این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

کف‌پوش تراس می‌تواند یک پوشش تقریباً دائمی برای کف آن باشد که تأثیر زیادی در زیبایی و راحتی نورگیرهای شما خواهد داشت. امروزه بخش مهمی از خانه‌ها را تراس یا همان بالکن خانه تشکیل می‌دهد و از آنجایی ‌که بالکن بخش بیرونی خانه است، اغلب برای صاحبان خانه بسیار مهم است که در کف‌سازی تراس یا بالکن منزل خود از چه متریالی استفاده کنند. اگر این مسئله برای شما نیز اهمیت دارد، تا انتهای این قسمت از مقاله با ما همراه باشید.

تراس یا بالکن ممکن است روباز و یا به ‌صورت سرپوشیده باشد، اما در هر صورت در بیشتر خانه‌ها جزئی از فضای بیرون به حساب می‌آید و به این معنی است که در معرض مستقیم تابش نور خورشید، بارش باران و برف و همچنین گردوخاک فضای بیرونی قرار دارد، بنابراین بسیار حائز اهمیت بوده که کف‌پوش مناسب بالکن علاوه بر زیبایی، دست‌کم ویژگی‌های یک سرامیک یا کف‌پوش مقاوم را داشته باشد.

قابل شست‌وشو بودن، مقاوم بودن نسبت به شرایط مختلف آب‌وهوا، از ویژگی‌های این سرامیک و کف‌پوش‌ها است و همچنین مقاومت بالا در صورت تابش مستقیم نور خورشید را نیز داشته و دچار تغییر رنگ و افت کیفیت نشود.

انواع مختلف کف‌پوش و انتخاب بهترین سرامیک برای کف تراس

کف‌پوش‌های سرامیکی را شاید بتوان اولین و بهترین انتخاب برای فضایی مانند تراس یا بالکن دانست. زیرا نه تنها همه‌ی ویژگی‌های مورد نظر را دارا هستند از نظر تنوع طرح و رنگ نیز بسیار متنوع بوده و همچنین به دلیل بازه‌ی قیمتی گسترده‌ای که این کف‌پوش‌ها دارند تقریباً امکان استفاده از آن‌ها با هر بودجه‌ای برای تمامی اشخاص وجود دارد، بدون شک قیمت کف‌پوش بالکن یکی از عوامل تعیین‌کننده در انتخاب آن هست.

اما حواستان باشد که گاهی سرامیک‌های بسیار ارزان ممکن است مرغوبیت کافی را نداشته و در مقابل تغییرات آب‌وهوا ترک بخورند یا بشکنند و یا کیفیت اولیه خود را از دست بدهند. در ادامه این مطالب چند مورد از بهترین انواع کف‌پوش و سرامیک‌های مناسب تراس را آورده‌ایم که همه‌ی ویژگی‌های مورد نظر و ذکر شده را برای استفاده در فضای تراس و بالکن دارا هستند.

بهترین سرامیک برای کف تراس

استفاده از سرامیک برای کف تراس و انواع آن

سرامیک یکی از کف‌پوش‌های قدیمی و پرطرفدار بوده که انواع مختلفی داشته که با پوشاندن کف بالکن با سرامیک، نمای دکوراسیون آن قسمت بسیار شیک و لوکس به نظر می‌رسد. این کف‌پوش سرامیکی در انواع مات یا براق تولید می‌شود که همچنین تنوع طرح و رنگ بسیاری نیز داشته است. این نوع کف‌پوش مقاومت بالایی در برابر آب و مواد شوینده دارد و لازم به ذکر است این کف‌پوش از جمله مصالحی بوده که در تمام بخش‌های خانه از جمله بالکن و تراس می‌توان به کار برد که انواع و تنوع مختلف و بسیار شیکی داشته است.

سرامیک طرح چوب برای کف تراس

این یک حقیقت بوده که استفاده از چوب در هر فضایی، یک محیط زیبا و فوق‌العاده را ایجاد می‌کند. با این وجود بسیاری از اطلاعات و باورهایی که ما در مورد چوب داریم، اشتباه بوده و یکی از بزرگ‌ترین این اشتباهات این است که چوب ماده‌ای مقاوم در برابر آب به شمار نمی‌رود، در حالی ‌که اگر چوب به شکل مناسب انتخاب شود، یکی از مقاوم‌ترین مواد در مقابل آب است.

شما این کف‌پوش را در هر فضایی می‌توانید مورد استفاده قرار دهید و زیبایی خاص و منحصر به فردی را به تراس و بالکن در منازل خود هدیه کنید، زیرا که کمتر کسی پیدا می‌شود آن را نپسندد. کف‌پوش‌های طرح چوب از جمله پرطرفدارترین کف‌پوش‌هایی هستند که در قسمت‌های مختلف خانه از جمله تراس و بالکن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همان‌طور که گفته شد شاید تصور کنید که این کف‌پوش‌ها مقاومت کمی در برابر رطوبت و آب‌وهوای خاص دارند و در نتیجه استفاده از آن‌ها در فضای بالکن خانه درست نیست اما در صورت به‌کارگیری لایه‌های محافظ روی چوب مقاومت آن در برابر رطوبت هم بسیار بالا رفته و محدودیتی برای استفاده نخواهد داشت. به‌طور کلی می‌توان گفت که در مورد مقاومت چوب هیچ شکی نداشته باشید، اگر بودجه کافی در اختیار دارید، بهترین و زیباترین کف‌پوش مناسب برای بالکن و یا تراس شما، چوب خواهد بود.

بهترین سرامیک برای کف تراس

سرامیک‌های طرح‌دار و سه‌بعدی

سرامیک‌های سه‌بعدی و طرح‌دار، جذابیت زیادی به فضا اضافه می‌کنند و نمای تراس منزلتان را دگرگون می‌سازند. شما می‌توانید این کف‌پوش‌ها را برای پوشش کف بالکن و تراس در نظر بگیرید و دیوارهای آن را بر اساس طرح کف‌پوش، رنگ‌آمیزی کنید.

کف‌پوش سرامیکی بتونی

کف‌پوش‌های سرامیکی بتنی از جدیدترین و شیک‌ترین مدل‌ها بوده که به دلیل رنگ خنثی و ظرافت و جذابیتی که داشته، برای پوشش کف تراس و بالکن به کار می‌رود. سرامیک بتنی می‌تواند گزینه‌ بسیار مناسبی برای کف‌سازی بالکن و یا تراس منازل باشد، زیرا که این نوع کف‌پوش سرامیکی تقریباً همه‌ی ویژگی‌های مورد نظرمان را داشته و بسیار هم لوکس و شیک است.

اما باید دقت کنید که از سنگ‌های صیقلی استفاده نکنید، زیرا ممکن است برای تی کشیدن و شستشو به ‌اندازه کف‌پوش سرامیکی احساس راحتی نداشته باشید. همان‌طور که گفته شد این نوع کف‌پوش بسیار مقاوم در برابر شرایط آب‌وهوایی خاص بوده که این ویژگی این کف‌پوش را هم به یکی از بهترین محصولات موجود برای پوشاندن کف بالکن تبدیل کرده است.

بهترین سرامیک برای کف تراس

کف‌پوش‌های پلاستیکی

کف‌پوش‌های پلاستیکی نیز ازجمله بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها برای بالکن و یا تراس‌ها به شمار می‌روند که شما هم می‌توانید آن را به شکل یکپارچه و هم مانند کاشی‌ها و سرامیک در کنار یکدیگر به کار ببرید. این کف‌پوش‌های پلاستیکی را می‌توانید هم بر اساس نوع آب‌وهوای منطقه‌ای خود و همچنین میزان مصرف و هم بر اساس رنگ و طرح‌های متنوع آن انتخاب کنید. لازم به ذکر است که این کف‌پوش‌ها کارکرد بسیار ساده‌ای داشته و ماندگاری بالایی دارند و همچنین به‌راحتی می‌توانند روی کف‌پوش کنونی تراس و یا بالکن به‌ کار برده شوند.

بهترین سرامیک برای کف تراس

کف‌پوش‌های شنی

اگر هیچ‌ یک از کف‌پوش‌های ذکر شده مورد علاقه شما نیستند، می‌توانید از شن و سنگ‌ریزه نیز برای پوشاندن کف‌پوش بالکن استفاده کنید. پوشاندن حداقل بخشی از زمین از طریق این کف‌پوش‌های شنی، می‌تواند نتیجه بسیار زیبایی را به همراه داشته باشد. اگر از شن و سنگ‌ریزه برای کف‌پوش بالکن استفاده کنید، فضایی مانند باغچه نیز برای خود ایجاد کرده‌اید که بسیار هم شیک و جذاب است.

در آخر باید گفت این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متدهای روز دنیا تهیه ‌شده و همان‌طور که می‌دانید انتخاب کف‌پوش برای تراس و یا بالکن بسیار مهم بوده، چه از نظر دوام و چه از نظر زیبایی. شاید درگذشته خیلی به مسئله زیبایی فضایی مانند تراس اهمیت داده نمی‌شد، اما امروزه خیلی‌ از افراد به بالکن و یا تراس منزلشان به چشم یک فضای دنج و به ‌دور از هیاهو نگاه می‌کنند و به دنبال طراحی و دیزاین زیبا و به‌روز آن هستند، بنابراین بسیار مهم بوده که در انتخاب کف‌پوش‌های مخصوص بالکن و یا تراس هم به کیفیت و مرغوبیت آن توجه کنیم و هم به زیبایی آن.

ما در این مقاله به نکات مهم و کلیدی در همین راستا اشاره کردیم و همچنین لازم به ذکر است هرکدام از این متریال ذکرشده زیبایی خاص خودش را داشته است، ولی در مجموع استفاده از کف‌پوش‌های مختلف کاملاً سلیقه‌ای بوده و این انتخاب تا اندازه زیادی به علایق و سلیقه افراد خانه بستگی دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.