بهترین رنگ کاشی بین کابینتی

بهترین رنگ کاشی بین کابینتی

بهترین رنگ کاشی بین کابینتی

آشپزخانه از مهم‌ترین فضاها در هر خانه ای به شمار می رود. مهم نیست فضای خانه چقدر باشد، دکور آشپزخانه همواره از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا در این فضا تمامی اعضای خانواده رفت و آمد داشته و لازم است تا حس خوبی را به افراد منتقل کند. اغلب آشپزخانه‌هایی با ابعاد بزرگ، محلی برای جمع شدن افراد خانواده در طول روز و صرف غذا هستند.

با وجود همه این دلایل، آشپزخانه اهمیت زیادی در میان سایر فضاهای منزل دارد و لازم است تا این بخش از منزل دارای دکوراسیونی متناسب با روحیات افراد خانواده بوده و حس خوبی را به افراد منتقل کند. در دکوراسیون این بخش از خانه از سه اِلمان مهم بهره می‌گیریم. دکوراسیون آشپزخانه شامل سه بخش کابینت، فضاهای بین کابینتی، لوازم مورد نیاز آشپزخانه است. در این مطلب قصد داریم تا مشخصات یک کاشی بین کابینتی جذاب را در هماهنگی کامل با لوازم و کابینت بررسی کرده و نکاتی را جهت انتخاب آسان‌تر کاش بین کابینتی یادآور شویم.

فضای کوچکی که عموما در حدود ۵۰ تا ۶۰ سانتیمتر ارتفاع دارد و مابین دو کابینت بالا و پایین قرار می‌گیرد، فضای بین کابینتی نامیده می‌شود. متریال مورد استفاده در فضای بین کابینت اهمیت زیادی دارد. امروزه دیوارپوش‌های متنوعی برای پوشش دادن فضای بین کابینت وجود دارد که طول عمر و دوام بالا از الزامات یک دیوارپوش مناسب است. دقت کنید که دیوارپوشی را انتخاب نمایید که دارای بالاترین دوام باشد، زیرا در آشپزخانه لزوم نظافت به دفعات زیاد احساس می‌شود و برای دیوار این فضا نیز در زمان نظافت گاهی لازم است تا از مواد شوینده قوی استفاده کنید.

بنابراین استحکام و دوام دیوارپوش اهمیت زیادی دارد. در حال حاضر دیوارپوش‌های سرامیکی و انواع کاشی از مناسب‌ترین نوع دیوارپوش برای استفاده در فضاهای بین کابینتی محسوب می‌شوند. کاشی به راحتی تمیز شده و لعاب با استحکام آن در برابر انواع مواد شوینده مقاومت بالایی دارد، بنابراین با دوام ترین نوع دیوارپوش است و انتخابی مطمئن برای آشپزخانه به شمار می‌رود.

به علاوه زیبایی پوشش مورد استفاده در این فضا نقش زیادی در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه ایفا می‌کند. زیرا رنگ و طرح استفاده شده در کاشی، زیبایی تمامی لوازم موجود در آشپزخانه و حتی خود کابینت‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. پس لازم است در خصوص انتخاب کاشی مناسب برای این فضا، به اندازه کافی دقت شود و در خرید این محصول عجله نکنید. در این حوزه محصولات متنوعی وجود دارند و تنوع رنگ و طرح زیادی مطرح است. پس لازم است تا قبل از خرید اطلاعات کافی در این خصوص کسب کنید.

حال که تصمیم به تغییر کاشی بین کابینتی گرفته‌اید، تنوع بسیار زیادی از رنگ‌های مختلف کاشی بین کابینتی در انتظار شما است که می‌توانید به راحتی متناسب با نوع کابینت‌ها و سلیقه شخصی رنگ مناسبی را انتخاب نمایید. اگر قصد تغییر دکوراسیون آشپزخانه را دارید و یا از کاشی‌های آشپزخانه در منزل خود خسته شده‌اید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا نکاتی را در جهت خرید محصولی با رنگ مناسب با توجه به دکوراسیون آشپزخانه خدمت شما ارائه کنیم.

بهترین رنگ کاشی بین کابینتی

کاشی بین کابینتی سفید

یکی از مطمئن‌ترین رنگ‌ها برای پوشش دادن فضای بین کابینت، رنگ سفید است. این رنگ اولین انتخاب شما برای پوشش فضای بین کابینت محسوب می‌شود و مزایای زیادی دارد. این رنگ از کاشی بین کابینتی فضا را روشن‌تر جلوه داده و محیطی پر نور به وجود می‌آورد. همچنین فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. کاشی سفید لک و آلودگی را زودتر نشان داده و نیاز به نظافت مداوم دارد و هم چنین تمیزی آشپزخانه را بیش‌تر نمایش می‌دهد. اول باید یادآور شویم که کاشی‌های سفید دارای انواع متفاوتی است.

کاشی‌های سفید ساده جزو پرطرفدارترین نوع کاشی محسوب می‌شوند و از گذشته مورد استفاده افراد بوده‌اند. در هر نوعی از دکوراسیون می‌توانید این نوع از کاشی را مورد استفاده قرار دهید و نسبت به نتیجه کار خوش‌بین باشید. در انواع دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک و مدرن قابل استفاده است و به خوبی با تمامی رنگ‌های کابینت هماهنگ می‌شود، بنابراین در هر رنگ از کابینتی می‌توانید این مدل از کاشی را مورد استفاده قرار دهید.

کاشی‌های سفید با طرح سه‌بعدی از جدیدترین انواع کاشی بین کابینتی محسوب می‌شود. این نوع از کاشی دارای طرح‌های برجسته‌ای است که زیبایی منحصربه‌فردی را به وجود می‌آورد. طرح‌های به کار رفته در این نوع از کاشی‌ها بسیار متنوع بوده و از طرح‌های سنتی تا طرح‌های گل و همچنین طرح‌های هندسی را می‌توانید انتخاب کنید.

با توجه به نوع دکوراسیون آشپزخانه و تمایل شما به طرح‌های کلاسیک و یا مدرن، می‌توانید طرح مناسب را تهیه کنید. این نوع از کاشی‌ها دارای قیمت بالاتری نسبت به کاشی‌های ساده هستند و لازم است هزینه بیش‌تری برای استفاده از آن‌ها در دکور آشپزخانه صرف کنید.

کاشی‌های سفیدِ ترکیبی نیز از محبوب‌ترین نوع کاشی‌های سفید هستند که به راحتی امکان هماهنگی با انواع رنگ کابینت را دارند. کاشی با ترکیب دو رنگ سفید و طلایی زیبایی منحصربه‌فردی را به آشپزخانه می‌دهد و فضایی شیک و زیبا را به وجود می‌آورد. این نوع از کاشی به خوبی با کابینت‌های سفید هماهنگ می‌شود.

همچنین این رنگ در کنار کابینت‌های طوسی نیز بسیار زیبا خواهد شد. کاشی‌هایی با ترکیب سفید و طوسی نیز ترکیب زیبایی است که از ترکیب دو رنگ خنثی تشکیل شده است. به دلیل خنثی بودن دو رنگ سفید و طوسی، از این نوع کاشی در تمامی انواع دکوراسیون و تمامی رنگ‌های کابینت می‌توانید استفاده نمایید.

کاشی بین کابینتی طوسی

این نوع از کاشی نیز تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ دارد. طیف گسترده‌ای از رنگ طوسی موجود است که می‌توان با توجه به نوع فضا و سلیقه شخصی از آن‌ها استفاده کرد. زیباترین نوع کاشی طوسی،‌ کاشی‌های طرح‌دار هستند که از محبوبیت بالایی در میان خریداران برخوردار بوده و به راحتی با تمامی انواع دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ می‌شوند. کاشی‌های طوسی در دکوراسیون مدرن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و برای استفاده در فضای بین کابینتی در انواع سبک کابینت، مناسب‌ترین گزینه به شمار می‌روند.

این رنگ کاشی، خنثی بوده و هم چنین مزایای زیادی نسبت به رنگ سفید دارد. کاشی طوسی با توجه به لعاب به کار رفته در آن در دو نوع مات و براق است. نظافت این نوع از کاشی به مراتب از کاشی سفید راحت‌تر بوده و نیازی به تمیز کردن مداوم و مکرر ندارد. هم چنین نوع مات از این کاشی رد آب را نشان نداده و ساده‌تر تمیز خواهد شد و برای فضاهایی مانند پشت سینک مناسب است.

در آشپزخانه‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر و کابینت‌هایی با رنگ سفید و سایر رنگ‌های روشن، می‌توانید از نوع تیره‌تر کاشی طوسی استفاده کنید و همچنین در انتخاب نوع براق یا مات آن سلیقه شخصی را به کار ببرید. نوع کاشی بین کابینتی با لعاب براق به خوبی نور را بازتاب می‌دهد و جلوه زیبایی به آشپزخانه خواهد بخشید اما رد آب و آلودگی را نیز به سادگی نشان می‌دهد و به همین دلیل نظافت این نوع از کاشی دشوار است و ممکن است وقت زیادی را از شما بگیرد.

کاشی بین کابینتی با رنگ طوسی به خوبی با سایر لوازم موجود در آشپزخانه نیز هماهنگ خواهد شد. از انواع میز و صندلی‌های غذاخوری، تا لوازم موجود روی کانتر، همگی با رنگ‌های گوناگون با رنگ طوسی هماهنگ شده و جلوه جدیدی به آشپزخانه می‌دهند. در انتخاب سایر لوازم آشپزخانه نیز نیازی نیست دقت زیادی به خرج دهید. می‌توانید از اغلب رنگ‌ها استفاده نمایید. اگر به دنبال شکستن رنگ خنثی در آشپزخانه باشید، می‌توانید سایر لوازم را از رنگ‌های شاد و فانتزی انتخاب کنید و به این ترتیب تعادلی بین رنگ‌ها ایجاد نمایید.

بهترین رنگ کاشی بین کابینتی

کاشی بین کابینتی با طرح‌های شیشه‌ای و براق

در جدیدترین نوع کاشی‌های بین کابینتی، شاهد حضور برخی از محصولات با سطوح و طرح‌های براق و شیشه‌ای روی کاشی ساده و به رنگ خنثی مانند سفید هستیم. این نوع از کاشی‌ها دارای طرح‌هایی هندسی و یا طرح گل هستند و زمینه‌ای ساده دارند و عموما بخش‌های طرح‌دار آن‌ها به صورت نقره‌ای و طلایی بوده که نور را به خوبی بازتاب داده و حالتی آینه‌ای به خود می‌گیرند. استفاده از این نوع کاشی بین کابینتی نیز رواج زیادی دارد و اغلب در کنار کابینت‌هایی با طرح‌های ساده به کار می‌رود.

به دلیل سطح آینه‌ای این نوع از کاشی، آشپزخانه را تا حدی شلوغ نشان می‌دهد، در نتیجه در دیزاین آشپزخانه لازم است تا از لوازم دیگر، کمتر استفاده شده و بنای چیدمان آشپزخانه را بر سادگی بگذاریم تا زیبایی کاشی‌ها بیش‌تر جلب توجه کند. این نوع از کاشی نیز با انواع رنگ‌ها و سبک‌های کابینت و دکوراسیون آشپزخانه کاملا هماهنگ بوده و در هر سبک آشپزخانه‌ای از مدرن تا کلاسیک کاربرد دارد.

کاشی بین کابینتی با رنگ‌های شاد

اگر به دنبال خلق فضایی کاملا متفاوت هستید، می‌توانید از انواع کاشی‌های رنگی استفاده کنید. عموما کاشی‌ها در رنگ‌های متنوع و زیبا تولید می‌شوند که با توجه به سلیقه شخص، قابل استفاده هستند. نکته مورد توجه در خرید این کاشی‌ها، هماهنگی کاشی مورد استفاده با رنگ کابینت آشپزخانه است. پرطرفدارترین رنگ مورد استفاده در این گروه، کاشی‌‌هایی با تناژ رنگی آبی فیروزه‌ای و سبز بوده که محبوبیت بالایی دارد. اگر می‌خواهید از کاشی‌های رنگی استفاده کنید، پیشنهاد ما استفاده از کابینت‌های سفید است. زیرا به خوبی با تمامی رنگ‌ها هماهنگ شده و همچنین زیبایی رنگ مورد نظر را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد.

بهترین رنگ کاشی بین کابینتی

جمع‌بندی

شما می‌توانید با توجه به نکات گفته شده،‌ به طراحی و دیزاین آشپزخانه پرداخته و محیطی زیبا را خلق کنید تا در آنجا با آرامش تمام به آشپزی پرداخته، غذا صرف نمایید و اوقات خوشی را در کنار خانواده داشته باشید. در دیزاین آشپزخانه لازم است تا به سبک کابینت‌ها دقت شود و با توجه به کلاسیک و مدرن بودن نوع کابینت، با کمی چاشنی ذوق و سلیقه اقدام به تهیه کاشی بین کابینتی مورد نظر خود نمایید.

دیدگاه ها بسته شده اند.