با سرامیک سفید فضای خانه کوچک خود را بزرگ‌تر نشان دهیم

با سرامیک سفید فضای خانه کوچک خود را بزرگ‌تر نشان دهیم

با سرامیک سفید فضای خانه کوچک خود را بزرگ‌تر نشان دهیم؟

در هنگام تغییر دکوراسیون منزل، همواره انتخاب‌های گوناگونی در پیش رو خواهید داشت. هر فردی قصد دارد تا بهترین انتخاب را داشته باشد و فضایی جدید و خاص را خلق کند. برای این منظور لازم است تا اطلاعاتی در خصوص انتخاب کاشی و سرامیک مناسب برای فضای خانه کسب نمایید. در انتخاب نوع کاشی مناسب مهم است تا ابعاد منزل خود را در نظر بگیرید. در فضاهای بزرگ، انتخاب‌های زیادی خواهید داشت و می‌توانید در محیط منزل و در فضاهایی مانند سرویس‌های بهداشتی،‌ آشپزخانه، سالن پذیرایی و … از انواع رنگ‌های تیره استفاده کرده و محیطی جذاب را خلق کنید.

اگر فضای منزل شما کوچک بوده و محدود است نیز نگران نباشید. برای این فضا نیز انتخاب‌های زیادی در پیش رو دارید. شما می‌توانید این محیط کوچک را به زیبایی دیزاین کرده و از فضای منزل خود نهایت استفاده را ببرید. تنها نکته‌ای که لازم است مد نظر بگیرید، استفاده از رنگ‌های روشن در فضای منزل است. شما با داشتن اطلاعاتی کافی در خصوص دیزاین منزل، می‌توانید فضاهای محدود در منزل خود را به خوبی تزئین کنید و محیطی دل‌انگیز ایجاد نمایید. یکی از مناسب ترین انواع سرامیک برای فضاهای کوچک، استفاده از سرامیک سفید است.

این سرامیک فضا را پرنور نشان داده و به همین دلیل محیط را بزرگتر از آن‌چه هست، نمایش می‌دهد به همین دلیل پرطرفدارترین رنگ در دکوراسیون منازل کوچک محسوب می‌شود. مهم است که در دکوراسیون منزل خود، به چه نحوی از از این سرامیک استفاده نمایید تا از نظر بصری بر ذهن بیننده اثر گذاشته و وسعت محیط را بیش‌تر احساس کند.

این نوع از سرامیک تنوع بسیار زیادی دارد و در ترکیب با رنگ‌ها و طرح‌های گوناگونی تولید شده ‌است. در ادامه این مطلب قصد داریم تا ویژگی‌های این نوع سرامیک و مزایای استفاده از آن را بیان کنیم تا بتوانید انتخابی صحیح در خصوص سرامیک مناسب در فضای منزل خود داشته باشید.

با سرامیک سفید فضای خانه کوچک خود را بزرگ‌تر نشان دهیم

انواع متفاوت سرامیک سفید

در تولید انواع سرامیک از دو نوع لعاب مات و براق استفاده می‌شود که هر فردی با توجه به نیاز خود و محیط مورد استفاده به تهیه یکی از این سرامیک‌ها می‌پردازد و حتی می‌توان آن‌ها را در ترکیب با یکدیگر در یک فضا به کار برد. در ادامه جهت آشنایی شما به معرفی ویژگی‌های هر کدام از این سرامیک‌ها می‌پردازیم.

سرامیک‌هایی با لعاب براق دارای سطحی کاملا صاف و صیقلی هستند و زیبایی بی‌نظیری را به فضا می‌دهند. این سرامیک‌ها در ترکیب با رنگ سفید، درخشش فوق‌العاده‌ای به محیط داده و به خوبی نور را بازتاب می‌دهند. بنابراین محیط مورد استفاده را روشن‌تر و درخشان‌تر نشان می‌دهند و فضایی پر نور ایجاد می‌کنند. از ویژگی‌های سرامیک سفید با لعاب براق می‌توان به نظافت آسان اشاره کرد. سطح این سرامیک‌ها کاملا صاف و صیقلی است و در صورت بروز لک و آلودگی بر سطح سرامیک، شما به راحتی با یک چرخش دستمال می‌توانید آلودگی را از سطح سرامیک پاک کنید.

هم چنین این نوع از سرامیک‌ها سطحی لغزنده دارند که باید در خصوص استفاده از آن‌ها در سرامیک کف دقت نمایید. از معایب استفاده از این نوع سرامیک، نشان دادن آلودگی و حتی لک آب است که برای انتخاب افراد را دچار تردید می کند. این سرامیک رد آب و آلودگی را به سرعت نشان می‌دهد و نیاز به نظافت زود هنگام و مداوم دارد که البته با توجه به سطح صاف و صیقلی سرامیک به راحتی تمیز می‌شود.

سرامیک‌هایی با لعاب مات از مزایای زیادی برخوردار هستند. این نوع از سرامیک‌ها رد آب و آلودگی را کمتر نشان می‌دهند و به همین دلیل قابلیت استفاده در اغلب فضاها را دارند. هم چنین وجود لعاب مات روی این سرامیک‌ها آن‌ها را برای استفاده به عنوان سرامیک کف مناسب کرده است. شما به راحتی می‌توانید در بخش‌های مختلف منزل از این نوع سرامیک استفاده کنید و فضایی وسیع‌تر از آن‌چه هست، به وجود بیاورید.

سرامیک سفید در کف فضاهای مختلف منزل

یکی از راه‌های وسیع نشان دادن منزل،‌ استفاده از سرامیک کف سفید است. برای این کار لازم است تا از سرامیک‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر استفاده کنید و چیدمان از نوع مربعی ساده و لوزی را انتخاب نمایید. زیرا این کار فضای کف سالن پذیرایی را ساده‌تر نشان داده و به فضا وسعت بیش‌تری می‌دهد. سرامیک سفید درخشان است و به دلیل خنثی بودن، به شما امکان استفاده در هر نوع دکوراسیونی را می‌دهد. هر رنگی و هر مدل چیدمان با این نوع سرامیک هماهنگ شده و تمامی رنگ‌ها را همان طور که هستند، نشان می‌دهد و تأثیر زیادی بر سایر رنگ‌ها ندارد.

به همین دلیل به راحتی می‌توانید از آن در کف منزل استفاده کرده و از انواع دکوراسیون و همچنین چیدمان‌های مختلف وسایل منزل استفاده نمایید. انواع مبلمان روی سرامیک سفید، جذابیت بیش‌تری داشته و زیبایی بی‌نظیری به منزل می‌بخشد. این نوع سرامیک کف، بر ظاهر پرده سالن نیز اثری ندارد و شما می‌توانید از هر رنگی در این بخش نیز استفاده نمایید.

یکی از ویژگی‌های این نوع از سرامیک، نمایان کردن تمیزی و پاکیزگی در فضا است. شما به راحتی می‌توانید این سرامیک را در سرویس‌های بهداشتی به کار ببرید و فضایی همواره تمیز و زیبا داشته باشید. دقت نمایید که کف سرویس‌های بهداشتی، عموما مرطوب است و به همین دلیل لازم است تا شما از انواع سرامیک مات در کف این فضا استفاده کنید زیرا لغزنده نبوده و احتمال سُر خوردن و آسیب به شما وجود ندارد.

با سرامیک سفید فضای خانه کوچک خود را بزرگ‌تر نشان دهیم

استفاده از سرامیک سفید در آشپزخانه

محیط آشپزخانه یکی دیگر از فضاهایی است که زیبایی آن اهمیت زیادی دارد و لازم است تا شما در این فضا هماهنگی ایجاد کرده تا محیط جذاب و با آرامش به نظر برسد. همواره فضاهایی که از نور زیادی برخوردار هستند، بزرگتر دیده شده و جذابیت بالاتری دارند. فضای بین کابینتی از محیط‌هایی است که عموما توسط یک دیوارپوش مناسب، پر می‌شود. انتخاب یک دیوارپوش مناسب در این فضا اهمیت داشته و تأثیر زیادی در زیبایی محیط دارد. همچنین دیوارپوش مورد استفاده باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد و بتوان آن را به راحتی تمیز کرد.

زیرا در آشپزخانه‌ها به دلیل وجود روغن و چربی ناشی از تهیه غذا و پخت و پز، نظافت اهمیت زیادی دارد و لازم است تا دیوارپوش بین کابینتی مورد استفاده، به سادگی تمیز شده و استحکام زیادی در برابر مواد شوینده داشته باشد. مناسب‌ترین نوع دیوارپوش برای استفاده در فضای بین کابینتی، سرامیک بوده و یکی از مناسب‌ترین رنگ‌ها برای استفاده در این فضا،‌ رنگ سفید است. سرامیک سفید به خوبی محیط را بزرگ و پر نور نشان می‌دهد و فضایی بی‌نظیر برای شما به وجود می‌آورد.

همچنین در صورت استفاده از سرامیک سفید در فضای بین کابینتی، شما می‌توانید از سایر رنگ‌ها نیز به راحتی در کابینت و لوازم آشپزخانه استفاده نمایید. این نوع سرامیک جلوه بیش‌تری به سایر لوازم آشپزخانه می‌دهد و شما می‌توانید از هر رنگی در کنار آن استفاده نمایید. در آشپزخانه‌هایی به سبک کلاسیک،‌ رنگ سفید مناسب‌ترین رنگ است. زیرا در این نوع از دکوراسیون آشپزخانه، عموما از کابینت‌هایی به رنگ‌های سفید و کرم و قهوه‌ای استفاده می‌شود و استفاده از سرامیک سفید در فضای بین کابینت، به شما این امکان را می‌دهد که در سایر لوازم آشپزخانه بتوانید از تنوع بیش‌تری استفاده کرده و به راحتی دست به انتخاب بزنید.

در آشپزخانه‌هایی با سبک دکوراسیون مدرن نیز این رنگ، مناسب‌ترین انتخاب محسوب می‌شود. ترکیب رنگ سفید با کابینت‌هایی با رنگ‌های روشن مانند سفید و یا استفاده از آن در کنار رنگ‌های تیره‌تر همچون زرشکی و بنفش جذابیت بالایی به وجود می‌آورد و محیطی پر از انرژی را خلق می‌کند. انتخاب رنگی مناسب در کنار کابینت‌هایی با رنگ‌های تند، دشوار بوده و به همین دلیل رنگ سفید مناسب‌ترین گزینه محسوب می‌شود. رنگ سفید در ترکیب با کابینت‌های آبی نیز زیبایی بی‌نظیری را به وجود می‌آورد و فضایی پر از آرامش فراهم می‌کند.

در انتخاب نوع سرامیک سفید نیز لازم است دقت نمایید تا پس از تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود دچار مشکل نشوید. استفاده از سرامیک‌های براق نور را به خوبی بازتاب داده و فضایی جذاب ایجاد می‌کند اما در قسمت‌هایی مانند پشت سینک ظرفشویی، با بر جا گذاشتن رد آب، باعث زحمت شما شده و لازم است تا هر بار پس از استفاده از سینک،‌ سرامیک‌ها را نیز تمیز کرده و خشک کنید. به همین دلیل برای استفاده در این قسمت سرامیک‌های مات گزینه مناسب‌تری هستند.

با سرامیک سفید فضای خانه کوچک خود را بزرگ‌تر نشان دهیم

استفاده از سرامیک سفید ترکیبی

یکی از بهترین راه‌ها برای زیبا کردن فضای منزل استفاده از سرامیک‌های ترکیبی است. این نوع از سرامیک سفید در ترکیب با رنگ‌های دیگر تولید می‌شود و علاوه بر دادن وسعت به محیط و ایجاد فضایی پر از نور و آرامش، فضا را از سادگی درآورده و رنگ‌های دیگر را با محیط همراه می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از سلیقه شخصی و نوع دکوراسیون منزل خود از طرح‌ها و انواع متنوع این سرامیک بهره‌مند شده و به راحتی دست به انتخاب بزنید. سرامیک‌هایی با ترکیب سفید و طلایی، لوکس و شیک بوده و جذابیت بالایی دارند.

اما این نوع از سرامیک قابلیت هماهنگی با رنگ‌های دیگر را نداشته و تنها می‌توان از آن در کنار رنگ‌هایی مانند سفید، کرم و قهوه‌ای استفاده نمود. سرامیک‌هایی با ترکیب رنگ سفید و طوسی محبوبیت بالاتری دارند. زیرا طوسی در کنار رنگ سفید،‌ خنثی محسوب شده و به راحتی با سایر لوازم هماهنگ می‌شود. در صورت استفاده از این رنگ می‌توانید از انواع لوازم و وسایل استفاده کنید و گزینه‌های بیش‌تری برای انتخاب در مقابل شما وجود خواهد داشت. استفاده از سرامیک‌های ترکیبی در کف منزل نیز علاوه بر ایجاد زیبایی بصری و فراهم کردن محیطی بزرگ‌تر و وسیع، سادگی محیط را بر هم زده و هم چنین آلودگی‌ها را کمتر نشان می‌دهد.

سخن پایانی

سرامیک سفید از محبوب‌ترین انواع سرامیک از گذشته تا به امروز بوده است و امکان استفاده در انواع فضاها را دارد. این نوع سرامیک در منازل کوچک‌تر کاربرد بیش‌تری داشته و با بزرگ‌تر جلوه دادن فضا، محیطی دلنشین ایجاد می‌کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.