لمس جریان زندگی در خانه با انتخاب سرامیک دیواری

لمس جریان زندگی در خانه با انتخاب سرامیک دیواری

لمس جریان زندگی در خانه با انتخاب سرامیک دیواری

هر منزلی،‌ فارغ از ابعاد آن، از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. آشپزخانه، اتاق خواب،‌ سالن پذیرایی، سرویس بهداشتی،‌ حمام و … از بخش‌های تشکیل دهنده منزل هستند. انتخاب دیوارپوش مناسب برای این فضاها از دغدغه‌های اصلی در زمان تغییر دکوراسیون منزل محسوب می‌شود. دیوارپوش مناسب برای هر محیطی باید با توجه به کاربرد همان فضا انتخاب شود و به گونه‌ای باشد که شما نگرانی از بابت آسیب رسیدن به آن نداشته باشید.

برای مثال همواره مناسب‌ترین دیوارپوش برای سرویس بهداشتی و حمام، سرامیک دیواری است که کیفیت بالایی داشته و مقاومت آن در جذب آب،‌ دوام بالایی را به همراه دارد. با توجه به تنوع بالای انواع دیوارپوش‌های جدید، هنوز هم سرامیک محبوب‌ترین دیوارپوش برای آشپزخانه به شمار می‌رود. زیرا دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت و شستشو است و در برابر مواد شوینده دچار آسیب نمی‌شود.

در سال‌های اخیر نیز با توجه به استقبال از سرامیک‌های مخصوص دیوار، گروهی از این محصولات تولید شده‌اند که لوکس و شیک بوده و برای دیزاین دیوارهای سالن پذیرایی نیز به کار می‌روند. این نوع از سرامیک‌ها، جدیدترین نوع سرامیک دیواری محسوب می‌شوند و انواع مختلفی دارند که امکان استفاده در دکوراسیون مدرن و کلاسیک را به شما می‌دهند.

در ادامه به صورت مفصل در مورد انواع سرامیک سرویس بهداشتی، آشپزخانه و دکوراتیو به صحبت خواهیم پرداخت و نکاتی را در خصوص انتخاب سرامیک دیواری مناسب برای تمامی فضاها یادآور می‌شویم. اگر قصد تعویض سرامیک منزل خود را دارید با ما همراه باشید تا نکاتی را در این خصوص متذکر شده و در جهت انتخاب درست و مناسب، کمکی ارائه کنیم.

لمس جریان زندگی در خانه با انتخاب سرامیک دیواری

استفاده از سرامیک دیواری در سرویس بهداشتی و حمام

سرویس‌های بهداشتی و حمام در تمامی منازل، فضایی پر از رطوبت هستند که دیوارهای این فضا نیازمند یک دیوارپوش بسیار مقاوم و باکیفیت است. از گذشته تا به امروز محبوب‌ترین نوع دیوارپوش برای سرویس‌های بهداشتی،‌ سرامیک محسوب می‌شود. زیرا در این محیط مهم است دیوارپوشی به کار گرفته شود که کم‌ترین میزان جذب آب را دارا باشد و به راحتی تمیز شده و در برابر مواد شوینده مقاوم نشان دهد. انواع سرامیک دیواری برای استفاده در این محیط طراحی شده‌اند و دارای کیفیت‌های متفاوتی هستند که با توجه به قیمت، طرح، رنگ و ابعاد دسته‌بندی می‌شوند.

در دکوراسیون مدرن امروزه سعی شده است تا بیش‌تر از رنگ‌های خنثی جهت پوشش سطوح استفاده شود و در سایر لوازم و وسایل موجود در محیط، رنگ‌های دیگر به کار می‌رود. با این وجود استفاده از انواع سرامیک با رنگ‌های خنثی در سرویس‌های بهداشتی، رواج داشته و محبوبیت بالایی دارد. برای انتخاب رنگ سرامیک مورد نظر لازم است تا به ابعاد فضا توجه کنید. در سرویس‌های بهداشتی با ابعاد بزرگ می‌توانید از انواع رنگ‌ها استفاده نمایید و فضایی جذاب داشته باشید. اما در محیط هایی با ابعاد کوچک‌تر،‌ با کمی دقت و زیرکی خواهید توانست محیط را بزرگ و پر نور نشان دهید.

همواره استفاده از سرامیک‌‌هایی با رنگ‌های طوسی روشن و سفید اولویت انتخاب محسوب می‌شود. اگر برای انتخاب رنگ سرامیک مورد استفاده در دیوارهای سرویس بهداشتی وقت کمی دارید بهترین انتخاب رنگ سفید است. شما به راحتی می‌توانید از سرامیک سفید در دیوار سرویس بهداشتی و حمام استفاده نمایید و نسبت به نتیجه کار خوشبین باشید. زیرا این رنگ سرامیک به خوبی رضایت شما را جلب کرده و فضایی پر از نور و بزرگ‌تر از ابعاد واقعی برای شما ایجاد می‌کند. رنگ بعدی که طرفداران بسیار زیادی دارد و در سال‌‌های اخیر در انواع دکوراسیون مدرن مورد توجه قرار گرفته،‌ رنگ طوسی است.

انواع ساده و طرح‌دار این سرامیک در سرویس بهداشتی و حمام مورد استفاده قرار می‌گیرند و زیبایی فوق‌العاده‌ای به فضا می‌بخشند. برای سرویس‌های بهداشتی کوچک از طوسی روشن و در فضاهای بزرگ‌تر می‌توانید از انواع طیف این رنگ استفاده نمایید. همچنین در صورت تمایل برای به وجود آوردن انرژی در محیط می‌توانید در سایر لوازم سرویس بهداشتی،‌ از رنگ‌هایی نظیر سبز و آبی استفاده کنید. برای مثال از انواع شمع‌های دکوراتیو و یا گلدان‌های سبز در تزئین این فضا استفاده کرده و آرامش را به محیط تزریق نمایید.

سرامیک‌هایی با طرح‌های شلوغ و رنگ‌های تند مدت‌ها است جذابیت خود را از دست داده و دیگر در این فضاها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. اما برخی از افراد تمایل زیادی به استفاده از این نوع محصولات در فضای سرویس بهداشتی و حمام دارند که می‌توان این نوع از سرامیک و کاشی را در کنار محصولات تک رنگ و ساده به کار برد و فضایی جذاب به وجود آورد. در صورت تمایل به دکوراسیون کلاسیک نیز پیشنهاد ما استفاده از انواع سرامیک در طیف رنگی قهوه‌ای است. سرامیک‌هایی به رنگ‌های بژ، کرم، قهوه‌ای روشن و … در این دسته قرار دارند که مخصوص سرویس‌های بهداشتی تولید شده‌اند.

اگر بخواهید با سرامیک‌های کلاسیک فضایی اشرافی ایجاد کنید،‌ پیشنهاد ما استفاده از سرامیک‌‌هایی به  رنگ طلایی و یا ترکیب سفید و طلایی است. این نوع از سرامیک محیطی لوکس و اشرافی ایجاد می‌کند که مورد علاقه اغلب افراد دوستدار سبک کلاسیک است.

پس از انتخاب رنگ مناسب برای سرامیک دیواری در سرویس بهداشتی و حمام،‌ نوبت به انتخاب ابعاد مناسب سرامیک در فضا می‌رسد. سرامیک‌های مخصوص پوشش دادن دیوار ابعاد متفاوتی دارند که محصولات بزرگ‌تر، فضا را وسیع نشان داده و به راحتی تمیز می‌شوند،‌ زیرا کم‌ترین میزان درز را دارند و هم چنین بندکشی این محصولات نیز ساده‌تر است. همچنین نصب سرامیک‌های بزرگ روی دیوار ساده‌تر انجام می‌شود. سرامیک دیواری با ابعاد کوچک‌تر نیز ظرافت بیش‌تری داشته و به طرق مختلف چیدمان می‌شوند. بنابراین در خصوص نوع چیدمان این دسته انتخاب‌های متفاوتی خواهید داشت.

لمس جریان زندگی در خانه با انتخاب سرامیک دیواری

سرامیک دیواری در آشپزخانه

آشپزخانه قلب هر خانه محسوب می‌شود و زیبایی آن اهمیت بسیار زیادی دارد. خصوصا امروزه که با توجه به نوع منازل،‌ آشپزخانه در کنار سالن پذیرایی قرار دارد و نقش زیادی در زیبایی منزل ایفا می‌کند. فضای زیادی از آشپزخانه را کابینت‌ها تشکیل می‌دهد. فضای خالی بین کابینت‌های بالایی و زمینی، فضای بین کابینتی نامیده می‌شود که دیزاین این بخش، نیازمند انتخاب یک دیوارپوش مناسب است. از گذشته تا به امروز، مناسب‌ترین نوع دیوارپوش برای آشپزخانه سرامیک معرفی می‌شود. زیرا در برابر حرارت و شستشو مقاومت دارد و فضایی تمیز و پاکیزه ایجاد خواهد کرد.

برای انتخاب سرامیک بین کابینتی مناسب در آشپزخانه لازم است تا به موارد مختلفی مانند رنگ و نوع کابینت‌ها، مساحت بین کابینتی، میزان نور محیط، ابعاد آشپزخانه و … توجه کنید تا انتخابی مناسب داشته و از نتیجه کار رضایت صددرصد را کسب نمایید. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است و می‌خواهید محیطی مدرن و جدید داشته باشید، می‌توانید از انواع سرامیک بین کابینتی سه‌بعدی تک رنگ، با رنگ‌های شیری و سفید استفاده نمایید. این نوع از سرامیک‌ها جدیدترین نوع محسوب شده و به دلیل رنگ روشن به کار رفته در تولید، فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

همچنین ظاهری مانند دیوارپوش‌های ۳D دارند و سطح آن‌ها به صورت برجسته است. بنابراین زیبایی فوق‌العاده‌ای به فضای آشپزخانه می‌دهند و با هر نوع کابینت و هر رنگی از لوازم آشپزخانه قابل هماهنگی هستند. از دیگر گزینه‌های پیش روی شما می‌توان به سرامیک دیواری طوسی، کرم،‌ بژ، سفید و رنگ‌های ترکیبی اشاره کرد که هر یک با توجه به سلیقه شخصی و نوع دکوراسیون منزل قابل استفاده هستند و در مقالات قبلی در خصوص انتخاب آن‌ها به طور مفصل صحبت کرده‌ایم.

لمس جریان زندگی در خانه با انتخاب سرامیک دیواری

سرامیک دیواری دکوراتیو

در گذشته برای پوشش دادن دیوار‌های سالن پذیرایی و دیگر فضاها، فقط از رنگ و یا کاغذ‌های دیواری استفاده می‌شد. اما امروزه گزینه‌های زیادی برای دکور کردن این بخش موجود است. در سال‌های اخیر استفاده از انواع سنگ‌های تزئینی در دیوار منازل رواج زیادی داشته و بسیاری از افراد برای تزئین دیوار منزل خود از این جنس استفاده می‌کردند. اما سنگ‌های تزئینی وزن بسیار زیادی دارند و جابه جایی آن‌ها دشوار است. همچنین این نوع از دیوارپوش، سخت به دیوار نصب شده و با وجود این دلایل، محبوبیت خود را از دست داده‌اند.

تولیدکنندگان کاشی و سرامیک،‌ نوعی سرامیک دیواری را به بازار عرضه کرده‌اند که فوق‌العاده زیبا بوده و توانسته محبوبیت بالایی را کسب کند. سرامیک‌های دکوراتیو و دیوارپوش دارای مزایای زیادی هستند و جذابیت بسیار بالایی را به فضا منتقل می‌کنند. از مزایای این محصولات می‌توان به دوام بالای آن اشاره کرد. کاغذ‌های دیواری که در گذشته برای بخش خاصی از منزل به کار می‌رفت، با وجود قابلیت شستشو، پس از مدتی دچار آسیب می‌شد و دیگر جذابیت سابق را نداشت. اما سرامیک دیواری دوام بسیار زیادی دارد و به راحتی قابل نظافت است.

علاوه بر استفاده در ستون منازل و یا دیوارهای کوچک، از این نوع سرامیک دیواری می‌توانید در فضاهایی مانند تراس منازل که دیوار در تماس مستقیم با نور آفتاب، باد و باران و گرد و غبار است استفاده کنید و در صورت نیاز به دفعات به نظافت آن بپردازید. این سرامیک‌ها در طرح‌های مختلف تولید شده‌اند و در طراحی آن‌ها از تمامی المان‌های طبیعی الهام گرفته شده است.

سرامیک‌هایی با طرح سنگ‌های تزئینی، سرامیک‌های سه‌بعدی، سرامیک‌های طرح چوب و … انواع مختلف این محصولات هستند که به راحتی می‌توانید در جای جای فضای منزل از آن‌ها استفاده کرده و محیط منزل خود را زیباتر نمایید. خصوصا در دیوارهای خارجی سرویس‌های بهداشتی که احتمال بروز نم و رطوبت وجود دارد،‌ سرامیک دیواری کاربرد زیادی داشته و علاوه بر زیبا کردن فضا،‌ دوام بالایی به دیوار می‌دهد.

نتیجه‌گیری

انواع مختلفی از سرامیک‌ دیواری موجود هستند که هر یک قابلیت استفاده در فضای مشخصی را دارند. مناسب‌ترین گزینه برای تغییر دکوراسیون و حال و هوای منزل شما،‌ انواع سرامیک است. این محصولات به راحتی نصب شده و محیط را کثیف نخواهند کرد. با انتخاب درست این محصولات می‌توانید محیط زندگی خود را جلا داده و زیبایی را به خانه هدیه کنید.

دیدگاه ها بسته شده اند.