اصول انتخاب کاشی حمام و سرویس بهداشتی

کاشی حمام و سرویس بهداشتی

اصول انتخاب کاشی حمام و سرویس بهداشتی

به دلیل تنوع بسیار بالا در طرح،‌ رنگ و ابعاد کاشی حمام و سرویس بهداشتی، گاهی انتخاب از میان انبوه محصولات، دشوار به نظر می‌رسد. حال که تصمیم به تغییر دکوراسیون فضای حمام و سرویس بهداشتی منزل گرفته‌اید، لازم است تا نکاتی را در خصوص انتخاب کاشی حمام و سرویس بهداشتی در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته و رضایت کامل را پس از اجرای طرح مورد نظر، کسب نمایید.

در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام لازم است تا سه نوع کاشی تهیه کنید. اولین کاشی مربوط به کف سرویس بهداشتی و حمام است. دو نوع کاشی هم برای قسمت دیوار لازم دارید تا بهترین دیزاین را برای این بخش از منزل داشته باشید. رنگ کاشی مورد استفاده نیز در زیباتر نشان دادن فضا اهمیت زیادی دارد. همچنین توجه به ابعاد سرویس‌های بهداشتی بسیار مهم به نظر می‌رسد. در ادامه مطلب تمامی این موارد را به طور دقیق بررسی می‌کنیم تا جهت انتخاب کاشی مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام ایده‌های جدیدی در اختیار شما قرار دهیم.

 

اصول انتخاب کاشی کف در سرویس بهداشتی و حمام

برای انتخاب کاشی مناسب در کف سرویس بهداشتی و حمام لازم است تا نکات ساده‌ای را مد نظر داشته باشید. کاشی مورد استفاده در کف حمام و سرویس بهداشتی باید کمترین میزان لغزندگی را داشته باشد و سطح آن آب را جذب نکند. فضای سرویس‌های بهداشتی عموما مرطوب و لغزنده است و با انتخاب کاشی مناسب در کف سرویس بهداشتی، می‌توانید خطر سُر خوردن را به حداقل برسانید.

نکته مورد توجه بعدی در انتخاب کاشی کف مناسب، توجه به ابعاد سرویس بهداشتی و حمام است. عموما بخش کوچکی از فضای منزل را حمام و سرویس بهداشتی تشکیل می‌دهد. بنابراین لازم است تا کاشی انتخاب شده، فضا را بزرگ‌تر نشان دهد. اغلب افراد برای کف سرویس بهداشتی و حمام از کاشی‌های با ابعاد بزرگ‌تر استفاده می‌کنند. زیرا کم‌ترین میزان بندکشی را دارد و نصب آن راحت‌تر است. اما لازم است تا برای فضاهای کوچک‌تر از سرامیک‌هایی با ابعاد متوسط استفاده نمایید تا فضا را بزرگ‌تر نشان دهد.

استفاده از کاشی کف با ابعاد خیلی بزرگ در سرویس بهداشتی و حمام با ابعاد کوچک، فضا را کوچک‌تر نشان خواهد داد. هم‌چنین در فضاهای بسیار کوچک، ایجاد شیب مناسب به سمت کف‌شور و یا راه آب حمام، دشوار است و زیبایی فضا را از بین می‌برد. به همین علت در حمام و سرویس بهداشتی با ابعاد بسیار کوچک، لازم است از کاشی‌هایی با ابعاد متوسط استفاده شود.

در صورت انتخاب کاشی حمام و سرویس بهداشتی با سطح لغزنده، می‌توانید برای فضاهای مرطوب‌تر مانند اتاقک دوش حمام از کاشی با همان طرح ولی با ابعاد خیلی کوچک استفاده کنید تا لغزندگی سطح کاشی با بندکشی بین کاشی‌ها، کمتر شود. انواع سرامیک‌های کف برای سرویس بهداشتی و حمام موجود هستند که دارای بافت‌هایی بر سطح کاشی هستند. به این ترتیب سطحی با اصطکاک بالا و کمترین میزان لغزندگی را فراهم می‌کنند. این نوع سرامیک‌های شیاردار بهترین گزینه برای کف سرویس بهداشتی و حمام محسوب می‌شوند.

کاشی حمام و سرویس بهداشتی

انتخاب رنگ مناسب برای کاشی حمام و سرویس بهداشتی

در سال جدید رنگ‌های خاکستری، سفید و مشکی، کرم، بژ و قهوه‌ای به عنوان ترند شناخته شده‌اند. همچنین کاشی‌های شیشه‌ای نیز طرفداران زیادی داشته‌اند. اما لازم است تا قبل از انتخاب رنگ کاشی مورد علاقه در سرویس بهداشتی و حمام، به نکات ساده‌ای توجه کنید. کاشی حمام و سرویس بهداشتی، باید همواره تمیز و پاکیزه به نظر برسد و نیاز به نظافت زیادی دارد.

در صورت استفاده از رنگ‌هایی مانند سفید و یا طوسی خیلی روشن و کرم، لازم است تا شما به صورت مکرر به نظافت این بخش پرداخته و به صورت دائمی این محل را تمیز کنید. اما در صورت استفاده از رنگ‌های تیره‌تر مانند خاکستری و قهوه‌ای، نیاز به نظافت مکرر ندارید و می‌توانید این کار را با فاصله طولانی‌تر انجام دهید.

نکته بعدی در انتخاب رنگ مناسب، توجه به هماهنگی رنگ با سایر لوازم موجود در حمام و سرویس بهداشتی است. برای این منظور استفاده از رنگ‌های خنثی مورد علاقه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد، زیرا برای تهیه سایر لوازم سرویس بهداشتی و حمام مشکلی نخواهند داشت و به راحتی می‌توانند از انواع طرح‌ها و رنگ‌ها در دیزاین لوازم بهره ببرند. مسئله نورپردازی نیز از دیگر موارد پر اهمیت در زیباسازی این بخش از منزل به شمار می‌رود. انتخاب رنگ مناسب در راستای زیباتر نشان دادن نورپردازی فضا، اهمیت داشته و جذابیت محیط را دوچندان می‌کند.

 

استفاده رنگ خاکستری در کاشی حمام و سرویس بهداشتی

رنگ طوسی به عنوان برترین رنگ و پرطرفدارترین رنگ مورد استفاده در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به شمار می‌رود. این رنگ به دلیل خنثی بودن و قابلیت هماهنگی با تمامی رنگ‌ها و انواع دکوراسیون، از فروش بالایی برخوردار بوده و بسیاری از افراد با تغییر دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی منزل خود، از این رنگ استفاده کرده‌اند. رنگ خاکستری آلودگی را دیرتر نشان می‌دهد و لک آب روی این رنگ کاشی دیده نمی‌شود. این رنگ کاشی، دارای طیف گسترده‌ای است و طرح‌های بسیار متنوع و فوق‌العاده‌ای دارد. طرح‌های مدرن و سنتی برای استفاده در انواع دکوراسیون مدرن و کلاسیک، از طرح‌های مختلف این نوع کاشی هستند.

در فضاهای بزرگ می‌توانید از انواع کاشی‌های طوسی تیره و یا ترکیبی استفاده نمایید و در دیوار نیز از کاشی‌هایی با طرح‌های شلوغ استفاده کنید. اما در فضاهای کوچک‌تر لازم است تا رنگ‌های روشن به کار برده شود تا محیط بیش از اندازه دلگیر و کوچک دیده نشود. همچنین می‌توانید طیف‌های مختلفی از رنگ طوسی را در سرویس بهداشتی و حمام استفاده نمایید.

برای مثال در یک دیوار رنگ طوسی روشن را مورد استفاده قرار داده و در دیوار کوچک‌تر، طوسی تیره را به کار ببرید تا به فضا عمق داده و حالت کسالت و رخوت را از محیط دور کنید. در پشت بخش روشویی نیز از کاشی‌های طرح‌دار با انواع طرح‌های گل و یا طرح‌های هندسی و یا سنتی استفاده نمایید تا در صورت برخورد آب به این بخش، رد آب کمتر دیده شده و نیاز به نظافت مداوم نداشته باشد.

کاشی حمام و سرویس بهداشتی

استفاده از طیف قهوه‌ای در کاشی حمام و سرویس بهداشتی

کاشی‌هایی با رنگ طیف قهوه‌ای محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین رنگ در دیزاین سرویس بهداشتی و حمام هستند. این کاشی‌ها انتخاب اول برای هر فرد به شمار می‌روند و گرمای زیادی به محیط می‌بخشند. از این طیف رنگی در کاشی حمام و سرویس بهداشتی اغلب دکوراسیون سنتی و مدرن استفاده می‌شود و افرادی که تمایلی به رنگ‌های جدید و خاص ندارند و به صورت محتاطانه عمل می‌کنند به سراغ این گروه رنگی می‌روند. در فضاهای کوچک و سرویس‌های بهداشتی با ابعاد محدود، از رنگ‌هایی مانند کرم و بژ استفاده می‌شود. اما در سرویس‌های بهداشتی بزرگ می‌توانید از انواع تیره و روشن این گروه رنگی در کنار هم استفاده نمایید.

در این طیف رنگی، انتخاب جسورانه‌تری نیز پیش روی شما قرار دارد و آن، استفاده از سرامیک‌های طرح چوب است. این نوع از سرامیک‌ها جذابیت بالایی دارند و برای استفاده در فضاهای بزرگ ایده‌آل هستند. در ترکیب با این رنگ کاشی می‌توانید از انواع کابینت‌ها و روشویی‌های طرح‌ چوب، سفید، کرم و مرمر استفاده نمایید.

 

استفاده از رنگ سفید و مشکی در کاشی حمام و سرویس بهداشتی

یکی از جدیدترین طرح‌ها که به تازگی وارد دنیای دکوراسیون شده، ترکیب رنگ سفید و مشکی است. استفاده از این ترکیب در کاشی حمام و سرویس بهداشتی، جسارت زیادی را می‌طلبد. اغلب افراد تمایل به استفاده از رنگ‌های ملایم در محیط سرویس‌های بهداشتی دارند، اما این ترکیب رنگی، دو رنگ خاص و متضاد را در کنار هم قرار داده است که زیبایی فوق‌العاده خاصی را به محیط می‌دهد.

البته لازم به ذکر است که کاشی سفید نیاز به نظافت مکرر دارد و اگر در خصوص نظافت فضا کمی تنبل هستید، درست نیست که از این ترکیب رنگی استفاده نمایید. در این ترکیب رنگی، اولویت استفاده از رنگ سفید است که در کنار آن، با استفاده از کاشی مشکی و لوازم و اکسسوری مشکی رنگ، فضا دیزاین می‌شود و محیطی ویژه به وجود می‌آید.

کاشی حمام و سرویس بهداشتی

استفاده از کاشی‌های آینه‌ای در کاشی حمام و سرویس بهداشتی

آینه به فضا عمق زیادی می‌دهد و محیط را پر نور و جذاب می‌کند. بازتاب نور در آینه فضا را خاص و ویژه نشان داده و محیط را بسیار بزرگ و دلباز نمایش می‌دهد. به همین علت در دیزاین سرویس بهداشتی و حمام از محبوبیت بالایی برخوردار است. اما به دلایلی آینه محبوبیت خود را در دیزاین حمام و سرویس بهداشتی از دست داده است. محیط سرویس بهداشتی و حمام عموما مرطوب بوده و پر از بخار آب است.

به همین جهت در اثر استفاده طولانی مدت، آینه کیفیت خود را از دست می‌دهد و با قرار گرفتن در معرض بخار آب، دچار آسیب می‌شود. به همین جهت در نمونه‌های دکوراسیون جدید، از کاشی آینه‌ای برای کاشی حمام و سرویس بهداشتی استفاده شده است. زیرا این کاشی‌ها دوام بالایی دارند و با قرار گرفتن در محیط مرطوب دچار آسیب نمی‌شوند. همچنین این نوع از کاشی تنوع بسیار زیادی در طرح و نقش دارد و در ابعاد متفاوتی تولید شده است که به راحتی قابلیت استفاده در فضاهای گوناگون را به شما می‌دهد.

شما می‌توانید یک بخش از دیوار و یا یک دیوار کامل را در سرویس بهداشتی و حمام به نصب این کاشی اختصاص دهید و فضایی عمیق و پر نور ایجاد کنید. همچنین با توجه به ابعاد مختلف این نوع از کاشی می‌توانید از انواع چیدمان در نصب این کاشی‌ها نیز بهره‌مند شوید.

 

سخن پایانی

از مهم‌ترین فضاها در هر خانه‌ای، حمام و سرویس بهداشتی آن است که ابعادی کوچک نسبت به دیگر فضاهای منزل دارد. شما با دیزاین مناسب و استفاده از کاشی‌ حمام و سرویس بهداشتی جذاب در دیوار و کف، قادر خواهید بود تا دکوراسیونی عالی و خاص برای این بخش از منزل ایجاد کنید و این بخش کوچک از منزل خود را با زیبایی هر چه بیش‌تر بیارایید.

دیدگاه ها بسته شده اند.