سرامیک سه بعدی در دکوراسیون داخلی منزل

سرامیک سه بعدی در دکوراسیون داخلی منزل

سرامیک سه بعدی در دکوراسیون داخلی منزل

از جمله جدیدترین نمونه‌های سرامیک تولید شده، سرامیک‌های سه بعدی هستند که در سال‌های اخیر وارد بازار شده و مورد علاقه بسیاری از افراد قرار دارند. تصور کنید که در مهمانی پس از رفتن به سرویس بهداشتی، ناگهان احساس می‌کنید که پای خود را در کف یک رودخانه قرار داده‌اید. ابتدا شوکه می‌شوید اما این فقط نمایی از یک رودخانه با طراحی سه‌بعدی است و تنها روی سرامیک‌ها قرار دارد. سرامیک‌های سه بعدی با روش‌های گوناگون تولید می‌شوند و در بسیاری از قسمت‌های منزل، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این نوع از سرامیک‌ها به نسبت سرامیک‌های معمولی قیمت بالاتری دارند، اما با توجه به جذابیت ویژه‌ای که در محیط ایجاد می‌کنند اغلب افراد به قیمت توجهی نداشته و این محصولات را برای دیزاینی خاص و جذاب در قسمت‌های مختلف منزل انتخاب می‌کنند. با استفاده از این سرامیک‌ها می‌توان بخشی از طبیعت را با وضوح بسیار بالا همواره در منزل مشاهده کرد. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم به معرفی انواع سرامیک‌های سه بعدی و نحوه استفاده از  آن‌ها در فضاهای مختلف منزل بپردازیم تا اگر قصد استفاده از این نوع سرامیک را در منزل دارید، با این محصولات خاص و جدید بیش‌تر آشنا شوید.

روش‌های تهیه سرامیک سه بعدی

انواع سرامیک‌های سه بعدی را با توجه به مواد اولیه به کار رفته، وضوح تصویر، مقاومت در برابر عوامل خارجی و … به سه دسته تقسیم می‌کنند.

۱. سرامیک سه بعدی معمولی: این دسته از سرامیک‌ها، سرامیک‌های معمولی هستند و تفاوت آن‌ها با دیگر محصولات، طرح چاپ شده روی آن‌ها است. این سرامیک‌ها قیمت بالایی نداشته و در هنگام تماشا، خطای دید زیادی ایجاد نمی‌کنند.

۲. سرامیک سه بعدی با روکش اپوکسی: بِیس کار در این روش همانند روش اول، سرامیک معمولی است اما برای چاپ تصویر سه بعدی روی آن، از برچسب‌های اپوکسی با روش سه‌پخت استفاده می‌کنند. این روش کیفیت و وضوح بالاتری دارد و به خوبی خطای دید زیادی ایجاد می‌کند. این سرامیک‌ها برای کف مناسب هستند و مقاومت زیادی دارند.

۳. سرامیک سه بعدی با روکش شیشه‌ای: در این روش برای ایجاد خطای دید بالاتر، از روکش شیشه‌ای بر روی سرامیک استفاده می‌شود. این روکش علاوه بر دادن جلوه‌ای زیبا و جذاب به سرامیک، خطای دید را بالاتر برده و عمق بیش‌تری به تصویر می‌دهد. این سرامیک‌ها برای استفاده به عنوان دیوارپوش مناسب هستند و دیوارهایی با تصاویر جذاب و عمیق ایجاد می‌کنند که بیننده همانند تابلوهای نقاشی از نگاه کردن به این تصاویر خسته نشده و از جذابیت آن‌ها کم نمی‌شود. قیمت این نوع سرامیک به مراتب از نوع یک و دو بالاتر است.

سرامیک سه بعدی در دکوراسیون داخلی منزل

اجرای سرامیک سه بعدی در فضاهای مختلف منزل

سرامیک‌‌های سه بعدی انواع مختلفی دارند که برای استفاده از آن‌ها در منازل، لازم است تا نهایت دقت و سلیقه را به خرج دهید. زیرا همه این سرامیک‌ها پر از رنگ‌های جذاب و تند هستند و در صورت انتخاب و اجرای طرحی نادرست، فضای منزل شما زننده و نازیبا خواهد شد. بنابراین دقت در انتخاب سرامیک سه بعدی مناسب در منزل، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

از این نوع سرامیک‌ها در اغلب فضاهای منزل مانند اتاق خواب، سرویس بهداشتی و حمام،‌ سالن پذیرایی، راهروها،‌ آشپزخانه و … می‌توان استفاده نمود. همچنین به عنوان پوسترهای دیواری در فضای داخلی سالن پذیرایی و اتاق خواب نیز کاربرد دارند. در ادامه به معرفی طرح‌های مناسب برای هر یک از این فضاها می‌پردازیم.

طرح‌های مناسب برای کفپوش سالن پذیرایی

در سالن پذیرایی منازل، قبل از انتخاب کفپوش سه بعدی مناسب، لازم است به ابعاد فضا و نور محیط توجه شود. سالن پذیرایی فضایی است که سبک دکوراسیون منزل در آن نمود پیدا می‌کند. به همین دلیل زیبایی این فضا اهمیت زیادی دارد. در صورت استفاده از کفپوش‌های سه بعدی، از فرش و دیگر کفپوش‌ها نباید استفاده کنید. عدم استفاده از رنگ‌های تند و زننده و طرح‌های شلوغ و پر از رنگ در این فضا اهمیت دارد. زیرا استفاده از این سبک کفپوش، تمامی محیط را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و زیبایی دیگر وسایل موجود در محیط را از بین خواهد برد.

برای پوشاندن کف سالن پذیرایی، کفپوش‌های سه بعدی با طرح‌های گل و طرح‌‌های ساده بهترین گزینه هستند. با استفاده از این نوع سرامیک، فرشی زیبا و رنگارنگ خواهید داشت که جلوه‌ای مجلل به منزل شما می‌دهد. طرح‌های گل با وجود خطای دید برجسته و زیبا دیده می‌شوند و فضایی زیبا در سالن پذیرایی به وجود می‌آورند.

سرامیک‌های دیواری سه بعدی

در دکوراسیون مدرن استفاده از پوسترهای دیواری محبوبیت بالایی دارد. پوسترهای دیواری کیفیت و دوام مطلوبی نداشته و قابلیت نظافت آسان را به شما نمی‌دهند. برای داشتن فضایی مدرن و شیک می‌توانید در یک دیوار بزرگ از سالن پذیرایی منزل خود، از سرامیک‌های سه بعدی استفاده نمایید. این نوع سرامیک‌ها طرح‌‌هایی مانند مناظر طبیعی، آبشارها، نمای ساختمان‌ها و … دارند و با ایجاد فضایی ملموس و قابل درک، زیبایی خارق‌العاده‌ای به وجود آورده و عمق زیادی به سالن می‌دهند.

می‌توانید طرحی طبیعی از یک آبشار در منزل خود داشته باشید که با نگاه کردن به آن، احساس کنید که در کنار یک آبشار طبیعی قرار دارید و آرامش طبیعت را به منزل خود بیاورید. با اجرای طرح نمای ساختمان‌ها در دیوار منزل، پنجره‌ای باز شده به هر نقطه از دنیا در منزل خود خواهید داشت که با نگاه کردن به آن می‌توانید حس حضور در پنت‌هاوس و ارتفاع یک برج بلند را تجربه نمایید. هر یک از این طرح‌های سه بعدی نمای جذابی به سالن پذیرایی شما خواهد بخشید که با استفاده از آن، زیبایی و عمق سالن منزل شما چند برابر می‌شود.

سرامیک سه بعدی در دکوراسیون داخلی منزل

سرامیک سه بعدی کف در سرویس‌های بهداشتی

در سرویس‌های بهداشتی عمدتا از طرح‌های دریا و رودخانه استفاده می‌شود. این فضاها عموما مرطوب و پاکیزه بوده و با توجه به ماهیت این محیط‌ها، استفاده از طرح‌های طبیعی آب در کف، محیط را زیباتر می‌کند. در صورت ورود شخصی به منزل و استفاده از سرویس بهداشتی نیز،‌ او ابتدا تصور خواهد کرد پا به داخل رودخانه گذاشته و با کمی دقت متوجه خطای دید خود خواهد شد. تصاویری از رقص ماهی‌ها، نقش‌هایی از سنگ‌های کف رودخانه،‌ تصویری از گل نیلوفر در مرداب و … زیبایی بی‌نظیری به وجود آورده و آرامش را به فضا هدیه می‌دهد.

سرامیک سه بعدی در اتاق خواب

در اتاق خواب نیز سعی می‌شود تا از طرح‌هایی آرامش‌بخش و پر از احساس استفاده شود تا در زمان تماشای آن،‌ ذهن آرام شده و برای یک خواب مناسب آماده شود. در دیوارهای اتاق خواب نیز استفاده از سرامیک سه بعدی رایج است. لزومی ندارد در تمامی بخش‌های اتاق خواب از سرامیک‌های سه بعدی استفاده کنید. در قسمتی از دیوار اتاق خواب می‌توانید مانند یک تابلوی نقاشی، سرامیک سه بعدی را اجرا کرده تا پنجره‌ای به دنیای دیگر داشته باشید.

تصاویر این سرامیک‌ها زنده و ملموس به نظر رسیده و زیبایی خاصی به اتاق خواب شما خواهند بخشید. در کف اتاق خواب نیز از طرح‌های چمن، زمین یک جنگل جلبک بسته، طرح‌های دریایی و ماهی‌ها و … برای ایجاد آرامش بیش‌تر استفاده می‌شود.

سرامیک سه بعدی در آشپزخانه

برای آشپزخانه عمدتا از طرح‌های سنگ سه‌بعدی استفاده می‌شود. با نگاه کردن به کف آشپزخانه تصور می‌کنید پا روی سنگ‌های نرم و صیقلی می‌گذارید. طرح‌های هندسی سه بعدی نیز برای فضای آشپزخانه مورد استفاه قرار می‌گیرند.

استفاده از طرح‌های سه بعدی ترسناک

طرح‌هایی سه بعدی نیز وجود دارند که با نگاه اولیه حس ترس را در فرد القا می‌کنند. طرح‌هایی مانند گودال، تمساح‌های کف رودخانه، کوسه‌هایی با دهان باز و … تصاویر ترسناکی هستند که در کفپوش‌‌های سه بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این نوع تصاویر ترسناک عمدتا در اتاق خواب که فضایی خصوصی بوده استفاده می‌شود و در محیط‌های دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

نحوه اجرای سرامیک سه بعدی

برای استفاده از سرامیک‌های سه بعدی لازم است تا از افراد متخصص کمک بگیرید و خودتان اقدام به اجرای طرح‌های سه بعدی نکنید. زیرا ایجاد طرحی صاف و صیقلی اهمیت زیادی دارد و سرامیک‌ها باید کمترین میزان درز را داشته باشند. برای استفاده از طرح‌های سه بعدی مهم نیست زمینه فضا از چه جنسی پوشیده شده باشد. این نوع کفپوش‌ها روی سرامیک، موزاییک، بتن و … قابل اجرا هستند.

سرامیک سه بعدی در دکوراسیون داخلی منزل

سفارش سرامیک سه بعدی با طرح دلخواه

برای این کار شما می‌توانید تصویری دلخواه را انتخاب کرده و به افراد فعال در این حوزه مراجعه نمایید. این تصویر می‌تواند منظره‌ای خاص باشد. همچنین می‌توانید چهره فردی را برای تولید سرامیک دیواری انتخاب کرده و پس از اجرا روی دیوار، از  آن به عنوان تابلوی سه بعدی از چهره فرد استفاه کنید.

معایب استفاده از سرامیک سه بعدی

سرامیک‌های سه بعدی بخش زیادی از فضا را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و تأثیر زیادی در زیبایی سایر لوازم محل زندگی دارد. به دلیل عدم امکان استفاده از فرش روی این سرامیک‌ها، فضا سرد خواهد بود و سطح زمین همواره دمایی پایین دارد. در صورت شکستن و یا ایجاد خراش روی سرامیک‌های سه بعدی، لازم است تا کل سرامیک‌ها تعویض شود. سرامیک‌های سه بعدی ضد اسید هستند و در برابر شکستگی دوام بالایی دارند. درجه سختی این نوع از سرامیک‌ها بالا است و به ندرت دچار آسیب می‌شوند.

جمع‌بندی

سرامیک‌های سه بعدی جزو متریال خاص در ساختمان محسوب می‌شوند و دارای تنوع زیادی هستند. در صورت تمایل به استفاده از این نوع سرامیک‌ها لازم است تا تمامی جوانب را بررسی کرده و بسیار محتاطانه عمل کنید تا در نهایت از نتیجه کار رضایت صددر صد را کسب نمایید.

دیدگاه ها بسته شده اند.