ویتارا طوسی مات 120×60​

Previous
Next
ویتارا طوسی مات
ویتارا طوسی مات سمنتا رستیک
Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli
Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli
weight palletsize of palletthicknessarea palletareaweightin palletinboxsize / format
2280112X1121285.21.423860260X120
Size / format60X120
inbox2
in pallet60
weight38
area1.42
area pallet85.2
thickness12
size of pallet112X112
weight pallet2280

ویتارا طوسی مات

کاشی ویتارا طوسی مات با ابعاد ۶۰ در ۱۲۰ سانتیمتر با برند «لوکس» و در گروه کاشی و سرامیک پرنیان تولید شده است. ویتارا یک محصول اسلب و رستیک یا برجسته است که روی سطح تایل اصلی آن به نام سمنتا نقش یا طرحی وجود ندارد اما روی تایل‌های مکملی که در کنار آن قرار می‌گیرند نقوش هندسی قابل مشاهده هستند.

اسلب یا سایز بزرگ بودن کاشی ویتارا طوسی مات این قابلیت منحصربه‌فرد را به آن داده است تا دارای دو کاربری متفاوت باشد. کاشي‌های سایز بزرگ نظیر ویتارا را می‌توان هم روی دیوار محیط داخلی نصب کرد و هم در کف ‌آن محیط، از آن‌ها به جای سرامیک استفاده نمود. این قابلیت نشان‌دهنده استقامت، ظرافت و زیبایی این محصول است.

کاشی‌های اسلب نظیر ویتارا که جزو محصولات خاک سفید محسوب می‌شوند این قابلیت فوق‌العاده را دارند که در فضاهای خارجی نیز نصب شوند. فضاهایی نظیر حیاط، پارکینگ، محوطه‌ها، نمای ساختمان و … از جمله مواردی هستند که کاشی مستحکم ویتارا می‌تواند آن‌ها را پوشش دهد.

خاک سفید‌ها کاشی و سرامیک‌هایی هستند که رنگ بدنه آن‌ها به دلیل وجود سیلیس سفید است. ترکیب مواد اولیه سازنده این محصولات سیلیس، فلدسپات، خاک رس مخصوص، ماسه ریزدانه، گرانیت و … است. زمانی که مقدار سیلیس از دیگرِ این مواد بیشتر باشد باعث می‌شود رنگ بدنه کاشی یا سرامیک سفید شود. در ضمن افزون بودن سیلیس موجب تراکم بالای سطح کاشی یا سرامیک، نفوذ‌پذیری پایین یا همان تخلخل کم و استقامت بالا می‌شود. به همین دلیل است که کاشی‌های خاک سفید را نزدیک‌ترین محصول به سرامیک‌های پرسلان می‌شناسند و استفاده از آن‌ها در محیط‌های خارجی امکان‌پذیر است.

ضخامت ۱۲ میلیمتری کاشی ویتارا طوسی مات عامل دیگری است که این محصول را دارای چند کاربری متفاوت کرده است. هنگامی که محصول روی دیوار و در ارتفاع نصب می‌شود ضخامت و وزن آن باید به گونه‌ای باشد که در درازمدت کاشی از جای خود لق نشده یا سقوط نکند. در این کاربری ظرافت بسیار مهم است. حال همان کاشی را با ضخامت ۱۲ میلیمتری در کف محیط نصب می‌کنیم؛ در اینجا استقامت، استحکام و نفوذ‌ناپذیری مهم است؛ زیرا در فضای کف تردد زیاد، جابه‌جا کردن وسایل، وجود رطوبت و آب، مواد شیمیایی شوینده و … از عواملی هستند که می‌توانند به کاشی یا سرامیک آسیب بزنند. ویتارا در برابر این عوامل مقاوم است.

حال اگر محصول را در فضای خارجی نصب کنیم در معرض عوامل آسیب‌رسان بیشتری قرار می‌گیرد. باد، یخبندان، برف، باران، تغییرات دمایی زیاد و … از جمله این مسائل هستند. ضخامت، وزن، ظرافت و استقامت ویتارا به گونه‌ای است که می‌تواند تمامی این موارد و عوامل را پوشش دهد.

لازم به یادآوری است که کاشی ویتارا طوسی مات یک محصول تک‌پخت است یعنی این‌که بدنه این کاشی به همراه لعابی که سطح آن را پوشش داده است در یک مرحله وارد کوره شده و سپس در دمایی بین ۱۱۰۰ تا ۱۲۵۰ درجه سانتیگراد، بدنه بیسکوییت شده و لعاب نیز تثبیت شده است.

کالیبره بودن یا رکتیفای بودن دیگر مزیت مهم ویتارا است. کاشی‌های رکتیفاید یا لیزری در انتهای مرحله تولید با دستگاهی به نام واترجت برش‌های ظریفی می‌خورند. این برش‌ها روی لبه‌های محصولات اعمال می‌شود تا اگر قناسی یا ناهمواری‌ای در هنگام تولید روی داده است – مانند شُره کردن لعاب روی لبه‌ها – رفع شده و کاشی‌ها به اصطلاح تراز یا گونیا شوند.

نصب کردن کاشی‌های لیزری نیازی به بندکشی ندارد و این مزیت علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های بندکشی، محیط را یکدست‌تر و زیباتر نیز می‌کند. در ضمن آن را وسیع‌تر به نظر می‌رساند.

در صورتی که کاشی ویتارا طوسی مات به عنوان یک کاشی لوکس برای شما جذاب است می‌توانید با کارشناسان پرنیان تماس بگیرید و آن را ثبت سفارش نمایید یا اطلاعات بیشتری درخواست نمایید.