ماتیس وود طوسی 120×20​

ماتیس وود طوسی فیس 1
ماتیس وود طوسی فیس 1
ماتیس وود طوسی فیس 2
ماتیس وود طوسی فیس 2
ماتیس وود طوسی فیس 3
ماتیس وود طوسی فیس 3
Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli
Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli
weight palletsize of palletthicknessarea palletareaweightin palletin boxsize / format
1215100X1201165.521.172745520X120
Size / format20X120
in box5
in pallet45
weight27
area1.17
area pallet65.52
thickness11
size of pallet100X120
weight pallet1215

ماتیس وود طوسی

کاشی ماتیس وود طوسی دارای ابعاد ۲۰ در ۱۲۰ سانتیمتر بوده و گروه کاشی و سرامیک پرنیان این کاشی طرح چوب را تحت برند «وود استایل» عرضه کرده است. ماتیس وود با ابعادی که دارد یک کاشی سایز بزرگ یا کاشی اسلب محسوب می‌شود و مهم‌تر آن که این محصول دو کاربری دارد؛ یعنی این‌که همزمان می‌توان ماتیس وود را هم در کف یک فضا استفاده کرد و هم روی دیوار‌های آن محیط. این ویژگیِ تمام کاشی‌های سایز بزرگ است. به عبارتی باید گفت ماتیس وود هم کاشی است و هم سرامیک.

کاشی ماتیس وود طوسی دارای مزیت‌ها و ویژگی‌های فنی مختلفی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم تا مخاطبان و مشتریان ما بتوانند با شناخت کامل از این محصول آن را انتخاب نمایند. با پرنیان همراه باشید.

اولین ویژگی فنی‌ای که در مورد این محصول باید به آن اشاره کرد خاک سفید بودن آن است. ترکیب مواد اولیه‌ي سازنده‌ی این کاشی سیلیس، گرانیت، خاک رس و فلدسپات است. فشار، حرارت و پرس زیاد باعث می‌شود که محصولِ حاصل از ترکیب این مواد یک کاشی یا سرامیک بسیار مقاوم با تخلخل پایین باشد.

کاشی خاک سفید شبیه‌ترین محصول به سرامیک‌های پرسلان است. از لحاظ مقاومت در برابر مواد شیمیایی، فشار، ضربه و … . همچنین در مقابل رطوبت و گردوغبار هم نفوذپذیری پایین و مطلوبی دارد.

وجود سیلیس در ترکیب اولیه سازنده این محصول موجب شده است که رنگ پایه‌ي بدنه کاشی سفید یا متمایل به سفید باشد به همین خاطر است که به این محصولات و محصولات مشابه آن‌ها کاشی خاک سفید می‌گویند.

تک‌پخت بودن این کاشی دیگر موردی است که باید به آن اشاره کرد. در مواقعی که بدنه کاشی به همراه لعابی که سطح آن را می‌پوشاند به طور همزمان وارد کوره شده و در دمای بیش از ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد پخت می‌شود به آن کاشی تک‌پخت می‌گویند. ماتیس وود طوسی نیز یک کاشی تک‌پخت است.

داشتن ضخامت مناسب و استاندارد دیگر ویژگی فنی ماتیس وود است که باید به آن اشاره کرد. ضخامت این محصول ۱۱ میلي‌متر است. چنین ضخامتی برای یک محصول که هم کاربرد کاشی دارد و هم کاربرد سرامیک بسیار حائز اهمیت است. از طرفی این کاشی باید روی دیوار (در ارتفاع) نصب شود پس باید از لحاظ ضخامت، وزن و … مناسب باشد تا بر اثر مرور زمان لق نشده یا سقوط نکند.

از طرف دیگر وقتی این محصول را در کف محیط به کار می‌بریم باید آنقدر ضخامت، مقاومت و … داشته باشد تا در مقابل فشارِ تردد، جابه‌جایی وسایل و … نیز آسیب نبیند. کاشی ماتیس وود طوسی با ضخامت ۱۱ میلی‌متر این قابلیت‌ها را دارد.

اما مهم‌ترین مزیتی که در مورد کاشی ماتیس وود باید به آن اشاره کرد کالیبره یا رکتیفاید بودن این محصول است. هنگامی که کاشی و سرامیک‌ها در خط تولید هستند و مرحله لعاب‌زنی روی آن‌ها انجام می‌شود، امکان دارد که بخشی از لعاب از روی سطح محصول شُره کرده و لبه‌های کاشی یا سرامیک را پوشانده و ایجاد قناسی یا ناهمواری کند. برای برطرف کردن این نقیصه کاشی را با استفاده از دستگاه‌هایی نظیر واترجت برش می‌زنند. این برش‌ها بسیار ظریف و دقیق انجام شده و لبه‌های محصول را اصطلاحاً گونیا می‌کند.

داشتن چنین ویژگی‌ای موجب می‌شود که کاشی‌های رکتیفای شده یا لیزری در هنگام نصب نیازی به بندکشی نداشته باشند زیرا تایل‌ها یا قالب‌های آن‌ها به خوبی در کنار یکدیگر چفت می‌شوند. وقتی یک محیط بندکشی نشود آلودگی‌ها محیطِ مناسب برای تجمع و ظهور نخواهند داشت. در ضمن چنین فضایی در فواصل زمانی طولانی‌تری نیاز به نظافت خواهد دشت.

در صورتی که تمایل دارید کاشی طرح چوب ماتیس وود طوسی را سفارش دهید می‌توانید با کارشناسان پرنیان تماس بگیرید. در ضمن شوروم‌های تخصصی پرنیان در شهرهای مختلف امکان این را فراهم کرده است که این محصول و دیگر محصولات ما با دکور زنده قابل مشاهده باشند.