استیون طوسی روشن مات 120×60​

Previous
Next
استیون طوسی روشن مات فیس 1
استیون طوسی روشن مات پرسلان فیس 1
استیون طوسی روشن مات فیس 2
استیون طوسی روشن مات پرسلان فیس 2
برش هگزا استیون طوسی تیره و روشن
برش هگزا استیون طوسی روشن
برش مثلثی استیون طوسی تیره و روشن
برش مثلثی استیون طوسی روشن
Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli
Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli
weight palletsize of palletthicknessarea palletareaweightin palletinboxsize / format
2280112X1121285.21.423860260X120
Size / format60X120
inbox2
in pallet60
weight38
area1.42
area pallet85.2
thickness12
size of pallet112X112
weight pallet2280

استیون طوسی روشن مات

کاشی استیون طوسی روشن مات دارای ابعاد ۶۰ در ۱۲۰ سانتیمتر است و توسط گروه کاشی و سرامیک پرنیان و تحت برند «لوکس» تولید و عرضه شده است. کاشی استیون یک کاشی اسلب یا سایز بزرگ محسوب می‌شود که همین مورد می‌تواند مهم‌ترین مزیت آن باشد.

کاشی‌های سایز بزرگ یا اسلب محصولاتی دو کاربرده هستند که می‌توان از آن‌ها هم برای پوشش فضای دیوار استفاده کرد و هم پوشش دادن کف محیط. در واقع می‌توان گفت استیون طوسی روشن مات هم کاشی است و هم سرامیک.

علاوه بر اسلب یا دو کاربرده بودن، کالیبره یا رکتیفاید بودن استیون دیگر مزیت مهم این کاشی است. برخی از ویژگی‌های فنی نیز هستند که در ادامه به آن‌ها نیز اشاره خواهیم کرد. مواردی مثل تک‌پخت بودن، خاک سفید بودن و ضخامت استانداردی که این محصول دارد.

در مورد مزیت کالیبره یا لیزری بودن این کاشی باید توضیح داد که لیزری بودن موجب می‌شود که تایل‌های کاشی در هنگام نصب به راحتی کنار هم چفت شده و نیازی به بندکشی نداشته باشند. وقتی یک محیط کاشی شده از مواد بندکشی خالی باشد عملاً محیطِ مناسب تجمع آلودگی‌ها را از آن‌ها گرفته‌ایم. همین کار باعث می‌شود که فواصل زمانی‌ای که این فضا نیاز به نظافت دارد طولانی‌تر شود.

در مراحل تولید و به خصوص در مرحله لعاب‌زنی امکان این وجود دارد که بخشی از لعاب از روی سطح محصول شُره کرده و در لبه‌های کاشی و سرامیک ایجاد ناهمواری نماید. برای از بین بردن چنین نقیصه‌هایی کاشی و سرامیک‌ها را با دستگاهی به نام واترجت برش زده و لبه‌های آن را اصطلاحاً گونیا می‌کنند.

زیباتر و یکدست‌تر شدن فضای کاشی شده، صرفه‌جویی در زمان و هزینه بندکشی و همینطور وسیع‌تر به نظر رسیدن محیط از جمله مزایای استفاده کردن از کاشی‌های رکتیفای شده نظیر استیون طوسی روشن است.

در مورد ويژگی فنی تک‌پخت بودن باید بیان کرد که این ویژگی در مورد محصولاتی صدق می‌کند که در هنگام پخت، بدنه کاشی و لعابی که سطح آن را می‌پوشاند به طور همزمان وارد کوره شده و در دمای بیش از ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد پخت می‌شوند. بدنه اصطلاحاً بیسکوییت شده و لعاب روی سطح کاشی نیز تثبیت می‌شود.

خاک سفید بودن یکی دیگر از ویژگی‌های فنی کاشی استیون طوسی است. زمانی که در ترکیب مواد اولیه سازنده کاشی‌ها مقدار سیلیس از خاک رس، فلدسپات، گرانیت و … بیشتر باشد، باعث می‌شود که رنگ پایه‌ی بدنه سفید یا متمایل به سفیدی باشد. به همین دلیل به این محصولات خاک سفید می‌گویند. در ضمن قابل اشاره است که کاشی‌های خاک سفید از لحاظ استقامت و کیفیت نزدیک‌ترین محصولات به سرامیک‌های مرغوب پرسلان هستند.

ضخامت ۱۲ میلی‌متری کاشی استیون طوسی روشن مات یکی دیگر از ویژگی‌های فنی این محصول است. برای کاشی‌ای که قرار است در ارتفاع (دیوار) نصب شود خیلی مهم است که نسبت استانداردی بین ضخامت، وزن و ابعاد آن برقرار باشد؛ زیرا اگر این موارد رعایت نشده باشد در اثر گذشت زمان امکان لق شدن یا سقوط کاشی وجود خواهد داشت.

از طرفی وقتی همان محصول قرار است که در کف یک محیط نیز نصب شود ضخامت و استقامت آن بسیار اهمیت دارد زیرا این سرامیک باید فشارِ تردد، جا‌به‌جایی وسایل، ضربه‌های احتمالی و … را نیز تحمل کند. داشتن ضخامت ۱۲ میلی‌متری موجب شده است که کاشی استیون طوسی روشن مات هم برای نصب در دیوار استانداردسازی شده باشد و هم برای نصب در کف محیط.

لازم به ذکر است که استیون دو برش به عنوان دکور دارد که یکی برش هگزا یا شش‌گوش و دیگری برش مثلثی هستند. این برش‌ها قطعات کوچک از استیون طوسی تیره و روشن هستند که در توری‌های ۳۰ در ۳۰ سانتیمتر کنار هم چیده شده‌اند و جلوه متفاوتی به محیط‌هایی که با کاشی‌های استیون پوشش داده می‌شوند، می‌دهند.

در صورتی که تمایل به خرید کاشی لاکچری استیون دارید یا می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد آن داشته باشید با کارشناسان پرنیان تماس بگیرید.