پیرامید طوسی 60×30​

Previous
Next
پیرامید طوسی تیره رستیک
پیرامید طوسی روشن رستیک
پیرامید طوسی دکور هرمی رستیک
پیرامید طوسی دکور داماسک رستیک
Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli
Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli Italian Trulli
weight palletsize of palletthicknessarea palletareaweightin palletin boxsize / format
2080110X1109129.61.622680930X60
Size / format30X60
in box9
in pallet80
weight26
area1.62
area pallet129.6
thickness9
size of pallet110X110
weight pallet2080

جهت دانلود کاتالوگ پیرامید طوسی می‌توانید روی تصویر زیر کلیک کنید.

پیرامید طوسی مات

کاشی پیرامید طوسی مات با ابعاد ۳۰ در ۶۰ سانتیمتر جهت پوشش فضای دیوار در گروه کاشی و سرامیک پرنیان تولید شده است. پرنیان این کاشی را تحت برند «پرفکت» عرضه کرده است. پکیج کاشی پیرامید شامل چهار تایل یا قالب است. دو قالب پکیج کاشی‌هایی ساده بوده و دو قالب دیگر دکور و طرح‌دار هستند. هر چهار تایل پکیج پیرامید طوسی دارای حالتی برجسته یا رستیک هستند.

این کاشی دارای مزیت‌ها و ویژگی‌های فنی مختلفی است که در ادامه جهت آشنایی بیشتر مخاطبان با این محصول، به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

مهم‌ترین مزیتی که برای پیرامید باید ذکر کرد کالیبره یا رکتیفاید بودن این کاشی است. کاشی‌های کالیبره آن دسته از محصولات هستند که در هنگان نصب نیازی به بندکشی نداشته و قالب‌های آن‌ها به خوبی و بدون درز و فاصله کنار هم چفت می‌شوند.

در هنگام تولید و در مرحله لعاب‌زنی امکان دارد که بخشی از لعاب از روی سطح کاشی شُره کرده و روی لبه‌ها ایجاد ناهمواری کند. جهت برطرف کردن این قناسی‌ها کاشی‌ها را با دستگاهی نظیر واترجت برش می‌زنند. این برش‌ها بسیار دقیق و ظریف انجام می‌شوند و کاشی‌ها را اصطلاحاً گونیا می‌کنند.

عدم بندکشی محیط کاشی شده باعث می‌شود مواد و فضای لازم برای بروز و ظهور آلودگی‌ها وجود نداشته باشد. این عامل موجب می‌شود که فواصل زمانی نظافت محیط نیز افزایش پیدا کند. صرفه‌جویی در هزینه و زمان بندکشی، زیباتر و یکدست‌تر شدن محیط هم از دیگر مزیت‌های استفاده از کاشی‌های رکتیفای شده مثل پیرامید طوسی مات است. در ضمن این کاشی‌ها فضا را وسیع‌تر نیز جلوه می‌دهند.

داشتن ضخامت ۹ میلی‌متری از جمله ویژگی‌های فنی کاشی پیرامید است. این ضخامت برای یک محصول با ابعاد ۳۰ در ۶۰ سانتیمتر کاملاً مناسب و استاندارد است؛ زیرا پیرامید در ارتفاع (دیوار) نصب می‌شود و باید نسبت بین ضخامت، وزن و ابعاد آن رعایت شود تا بر اثر گذشت زمان لق نشده یا سقوط نکند. پیرامید طوسی این ویژگی‌ها و مزیت‌ها را دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های فنی پیرامید خاک قرمز بودن این کاشی است. در ترکیب مواد اولیه سازنده کاشی ماسه، فلدسپات، خاک رس و … وجود دارد. اگر مقدار خاک رس نسبت به مواد دیگر بیشتر باشد باعث می‌شود که رنگ بدنه کاشی قرمز یا متمایل به قرمز شود به همین دلیل به این کاشی‌ها خاک قرمز می‌گویند.

تک‌پخت بودن هم دیگر ویژگی فنی کاشی پیرامید طوسی است. هنگامی که بدنه کاشی و لعابی که سطح آن را پوشش می‌دهد هم‌زمان وارد کوره شده و در دمایی بیش از ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد پخت شوند اصطلاحاً گفته می‌شود که کاشی تک‌پخت است.

در مورد جلوه و ظاهر این محصول هم همانطور که توضیح داده شد باید ادامه داد که دو قالب ساده و رستیک آن بدون نقش و نگار بوده و عمده تفاوت آن‌ها با یکدیگر در رنگ است. یکی به رنگ طوسی تیره و دیگری به رنگ طوسی روشن. دو تایل دیگر پکیج پیرامید طوسی دکور هرمی و دکور داماسک نام دارند.

دکور هرمی با الهام از اهرام ثلاثه مصر که جزو آثار معماری برتر تاریخ هستند، طراحی و اجرا شده است. سطح این کاشی از مربع و مستطیل‌هایی پوشیده شده است که هم‌اندازه نیستند. روی هر فرم هندسی برآمدگی‌ای شبیه به یک هرم وجود دارد.

دکور داماسک اما سطحی پوشیده شده از نقوش گیاهی ظریف و پرکار دارد که در مرکز آن می‌توان ترنج یا گل شاه‌عباسی که در فرش‌بافی، کاشیکاری و طراحی سنتی ایرانی دیده می‌شود را مشاهده کرد. برگ‌ها و ساقه‌های پیچان و پرکار روی سطح این کاشی، هر گل ترنج را در برگرفته‌اند.

در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری در مورد کاشی دیوار پیرامید داشته باشید یا می‌خواهید سفارش آن را ثبت کنید با کارشناسان پرنیان تماس بگیرید. در ضمن شوروم‌های تخصصی پرنیان در شهرهای مختلف با دکور زنده کاشی پیرامید طوسی مات و دیگر محصولات ما آماده بازدید شما عزیزان هستند.